xp professional sp1 acepteert productcode niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

petjax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
hallo iedereen ik heb een probleem met mijn xp ik heb mijn systeem opgedate{nieuw,moederbord,geheugen, processor.videokaart,en voeding} en nu wil ik mijn xp instaleren en dat gaat goed tot ik de productcode moet invullen en dan zegt hij u heeft een ongeldige productidentificatie ingevoerd en deze xp is geen oem want hij heeft al op meerdere computers gestaan en op verschillende schijven en de productcode heb ik van mij xp cd gehaald het is wel een gecopierde cd maar dat was eerder geen probleem de harde schijf is helemaal nieuw en geformateerd wat kan dit wezen de xp is wel een 1995-2000 versie en de harde schijf is nu sata 2 en eerder heeft de xp op ide schijf gestaan heeft iemand een idee om dit op te lossen want ik wil over een tijdje windows 7 kopen en om nu weer 90 of meer uit te geven aan een nieuwe xp of vista bij voorbaat dank voor julie moeite; hier is waar ik de code vanaf heb gehaald. Microsoft Windows Codename Whistler Personal, Professional, Server, Advanced Server en Datacenter
; (c) 1994 - 2000 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
;
; Sample Unattended Setup Answer File
;
; This file contains information about how to automate the installation
; or upgrade of Windows Codename Whistler so the
; Setup program runs without requiring user input.
;

[Unattended]
Unattendmode = FullUnattended
OemPreinstall = NO
TargetPath = *
Filesystem = LeaveAlone

[UserData]
FullName = "Uw gebruikersnaam"
OrgName = "De naam van uw organisatie"
ComputerName = "*"
ProductKey= "

[GuiUnattended]
; Sets the Timezone to Western European Time
; Sets the Admin Password to NULL
; Turn AutoLogon ON and login once
TimeZone = "110"
AdminPassword = *
AutoLogon = Yes
AutoLogonCount = 1

[LicenseFilePrintData]
; For Server installs
AutoMode = "PerServer"
AutoUsers = "5"

[GuiRunOnce]
; List the programs that you want to lauch when the machine is logged into for the first time

[Display]
BitsPerPel = 8
XResolution = 800
YResolution = 600
VRefresh = 70

[Networking]

[Identification]
JoinWorkgroup = Werkgroup

Laatst bewerkt:
Uit je verhaal word niet duidelijk of je nu wel echt een originele xp key hebt.

Zo ja, gewoon verder gaan met de installatie en de code later telefonisch laten bevestigen.

Als ik jou was zou ik de key die je hier nu hebt staan meteen weg halen! Zeker als het een originele key betreft!

Laatst bewerkt:
Begin maar eens om je bericht te editten en die serial weg te halen. Dat je die melding krijgt is vrij normaal. Vanaf CD / DVD laat Windows zich x-maal installeren, daarna stopt het. Dan zal je contact op moeten nemen met Microsoft voor een nieuwe activeringscode. Met het verhaal dat je op je oude machine wilt installeren en wel op een nieuwe hdd omdat de oude is gecrashed, ga je die gewoon krijgen.

ok dank jullie voor jullie reactie ik zal proberen via microsoft een nieuwe te krijgen maar ik vrees het ergste gezien de reacties die ik al heb gezien over een nieuwe key t verkrijgen schijnt niet makelijk te wezen en sorry voor de onduidelijke outlay van mij verhaal maar ik zou niet weten hoe dat gaat{de outlay } sorry

Klik op de knop aanpassen en haal je serial weg.
Microsoft bellen is heel simpel, ze bijten niet.

ok dank je heb de serial weggehaald.dus microsoft is de enige optie?, ik vraag dit omdat als het niet lukt wat al meerdere mensen is overkomen die belde meerdere keren en kregen gewoon geen reactie{zouden een nieuwe krijgen via mail,of post maar kregen niets,of werd gewoon geweigerd} meer.want als het niet lukt moet ik toch een een nieuwe kopen en dan hoef ik er geen mensen meer mee lastig te vallen want ik wil niet weken zonder computer te zitten{ik gebruik nu even een laptop van een vriend }maar ieder geval bedankt voor jullie moeite

Laatst bewerkt:
Er vanuit gaande dat je een legale key had voor die machine heb je 2 opties:

het is helemaal niet lastig om via Microsoft een nieuwe key te verkrijgen. Je moet ze alleen vertellen wat er aan de hand is. Niet liegen, maar je hoeft ook niet álles te vertellen. Kijk, jij schrijft dat je eigenlijk alles behalve de hdd en de DVD speler hebt vervangen. Dan kun je niet meer spreken over dezelfde machine.
Als je Microsoft belt en je vertelt dat door een omstandigheid je het moederbord en de voeding hebt vervangen dan lieg je nog geen letter.
Pas als Microsoft gaat vragen 'wat' die omstandigheid was moet je beslissen wat je gaat doen: liegen door te zeggen een defect of de waarheid vertellen en de update melden. In het eerste geval krijg je zonder problemen een nieuwe key, in het tweede geval zullen ze zeggen dat een OEM niet bedoeld is voor een update machine en heb je pech. (Tenzij ze met de hand over het hart strijken)

Ik bel meestal met het nummer dat in beeld verschijnt als ik windows bij iemand moet activeren, heb daarbij altijd een antwoordapparaat die mij verteld hoe en wat. Als je gaat activeren vanuit windows zelf, dus na de installatie.

Een daadwerkelijk persoon heb ik, tijdens de activatie van een key, nog nooit aan de lijn gehad.

ok dank jullie wel ik zal het proberenmaar lita ik kan hem niet activeren op de manier die jij beschrijft,want ik ben windows nog aan het instaleren dus hij is nog niet klaar met instaleren maar bedankt voor jullie advies m.v.g. petjax

Ik denk dat het activeren pas na de installatie komt, m.a.w. de manier die Lita112 beschrijft verdient verreweg de voorkeur om mee te starten. Pas als dát een probleem oplevert wordt het tijd voor de telefoon.

Laatst bewerkt:
Pasja, ook ik bedoel dat je dan moet bellen. Maar dan door middel van de code die je krijgt van het programma en de code die je daarna krijgt via het antwoord apparaat. (pen en papier bij de hand, want die code gaat snel!)

Kan zijn dat de beschrijving niet helemaal klopt, is alweer een tijdje geleden dat ik dit gedaan heb, maar er komt in ieder geval geen persoon aan te pas op de andere zijde van de lijn.

@Petjax, ik bedoel ook dat je eerst moet installeren en pas daarna in windows zelf. Via deze manier:
Klik op Start , wijs achtereenvolgens Alle programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik op Windows activeren.

Ik bel meestal met het nummer dat in beeld verschijnt als ik windows bij iemand moet activeren

Dat is een nummer om te activeren, hij met met een Microsoft Medewerker bellen om een code te verkrijgen.

dank jullie wel maar ik heb het microsoft nummer gebeld in amsterdam en ze hebben mij meegedeeld dat ik een ilegale versie had volgens hun informatie wat ik mischien niet goed heb uitgelegd is dat ik een copy had van de legale versie{wel door mij gekocht 7a8 jaar geleden} en het schijnt dat een vriend van mij iets heeft veranderd om hem te copyeren{de originele cd was beschadigd en niet meer leesbaar door mijn cd/rom}dus sorry als ik jullie tijd heb verdaan,maar weten jullie mischien waar ik de goedkoopste xp kan kopen,ik wil grrag xp omdat ik nog graag oude spelletjes speel zoals soldier of fortune1 en call of duty en vista schijnt die niet of heel moeilijk te accepteren.dank jullie wel voor jullie tijd en moeite en nogmaals sorry.m.v.g.PETER.en sorry dat mij berichten zo onduidelijk zijn omdat ze achter elkkaar zijn geschreven maar ik weet niet hoe je regels enzo onder elkaar zet

Ik speel alle call of duty's gwoon met Vista, geen enkel probleem.

Maar de manier dit ik bood om te activeren werkt ook niet? Daar vertel je namelijk niets over. En bij die methode heb je alleen een legale key nodig, de installatieschijf is daarvan niet afhankelijk.

sorry als ik het niet goed heb uigelegd,maar ik kan niets doen denk ik want ik zit nog in de setup van windows,ik heb mij schijf geformateerd{is een nieuwe schijf nog nooit wat opgestaan}windows setup laten lopen en toen ik bij het gedeelte kwam waar je de productcode invult kwam ik niet meer verder dus ik kan helemaal niets doen en nogmaals de productcode komt van de cd zelf en ik heb hem al een paar keer gebruikt en microsoft kan niets meer doen voor mij.dus ik denk dat ik maar een nieuwe windows moet kopen ik weet ook niet wat ik anders moet doen

De enter knop is meestal de knop om te gebruiken voor he maken van een nieuwe regel, net als in bijvoorbeeld word.

sorry als ik het niet goed heb uigelegd,maar ik kan niets doen denk ik want ik zit nog in de setup van windows,ik heb mij schijf geformateerd{is een nieuwe schijf nog nooit wat opgestaan}windows setup laten lopen en toen ik bij het gedeelte kwam waar je de productcode invult kwam ik niet meer verder dus ik kan helemaal niets doen en nogmaals de productcode komt van de cd zelf en ik heb hem al een paar keer gebruikt en microsoft kan niets meer doen voor mij.dus ik denk dat ik maar een nieuwe windows moet kopen ik weet ook niet wat ik anders moet doen
Dan type je simpelweg de verkeerde code in. Let op O en 0. De produktcode heeft helemaal niets met het activeren van doen, dat komt pas ná de installatie. De productcode staat op de kleine langwerpige sticker op de machine en / of op het CD /DVD doosje als je dat hebt.

Laatst bewerkt:
Dan type je simpelweg de verkeerde code in. Let op O en 0. De produktcode heeft helemaal niets met het activeren van doen, dat komt pas ná de installatie. De productcode staat op de kleine langwerpige sticker op de machine en / of op het CD /DVD doosje als je dat hebt.

ok maar ik kan hem ook nog niet activeren ik kom niet voorbij de set up en de code is goed hij komt van de cd zelf en er zit geen o of 0 in ,en ik heb de orginele verpakking ook niet meer ik heb hem meer dan 6jr.
maar ik denk dat ik maar een nieuwe koop,ik denk niet dat ik deze versie nog aan de praat krijg zonder ilegale acties.

Ik moet passen. Het is écht doodsimpel : noteer de letter/cijferreeks van de sticker en voer 'm in tijdens de installatie. Het kán niet fout gaan.

Als het desondans tóch fout gaat, dan kan dat maar aan een paar dingen liggen:

je ziet een 8 voor een 0 aan of een Q voor een O, of je gebruikt een verkeerde Windowsversie die NIET bij die key hoort, m.a.w. de kopiecd die je gebruikt bevat een andere Windowsversie dan die bij de op de kast zittende key hoort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan