• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaatje invoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter sanma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sanma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Hallo,

Ik zou graag een plaatje willen invoegen wanneer een formule klopt.

Bijvoorbeeld:

Wanneer cel A1 = 1 dan invoegen in cel A2: c:\images\afbeelding1.jpg
Wanneer cel A1 = 2 dan invoegen in cel A2: c:\images\afbeelding2.jpg

Alvast bedankt!

Beste sanma ;)

Kijk eens naar het volgende bestandje, dat je zeker verder helpt.

Met een beetje aanpassing lukt het wel.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Damn, perfect zeg:D

Het is trouwens wel goed zo.

Super bedankt!!!

Beste sanma ;)

Kan je dan de vraag op opgelost zetten, onderaan rechts.

Wil je mij uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt om de de juiste foto bij de tekst weer te geven? Want het lijkt alsof in Blad1 de omschrijvingen en de foto's qua rij niet gekoppeld zijn.

Wil je mij uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt om de de juiste foto bij de tekst weer te geven? Want het lijkt alsof in Blad1 de omschrijvingen en de foto's qua rij niet gekoppeld zijn.

Als je de foto's omwisselt op Blad1 dan zie je dat het plaatje op Blad2 mee verandert.
Het beste zie je dit als je 2 vensters opent en naast elkaar zet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Kijk eens bij Invoegen >> Naam >> Definieëren hoe de bereiken opgebouwd zijn met de formules (Validatielijst en foto)

Als je de foto's omwisselt op Blad1 dan zie je dat het plaatje op Blad2 mee verandert.

Dat klopt inderdaad, maar wat wil je daarmee zeggen? :) Er gaat bij mij nog geen lampje branden.

Het beste zie je dit als je 2 vensters opent en naast elkaar zet.

Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe jij het dan voor elkaar krijgt om 2 hetzelfde documet te openen (althans zo lees ik het). Met scherm splitsen wordt het niet beter, vanuit Excel kan ik het document niet een 2 keer openen en ook niet vanuit de verkenner...

Beste Gotty ;)

Kijk eens naar de volgende site voor meer informatie.

Je kunt in 2 vensters hebben van hetzelfde bestand via:
- Excel 2003 - Vensters - Nieuw venster
- Excel 2007 - Beeld - Nieuw Venster

Zoals Rudi al aangaf zit er een dynamische verwijzing in het bestand die de gekozen naam zoekt in Blad1 en vervolgens het ernaast gelegen plaatje weergeeft.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik vat 'em Allemaal bedankt :thumb:.

Edit: Toch nog 2 vragen, waarom zou je de afbeeling invoegen via Invoegen => Object als het ook kan dmv Invoegen => Afbeelding => Uit bestand. Je (ik tenminste) Hoeft dan ook geen formule in te vullen. En als je invoegt via object zoals op de site staat dan hoef je nóg geen formule te wijzigen. Of zal dit later beperkingen met zich mee brengen ten aan zien van het gebruikersgemak ofzo?

Laatst bewerkt:
Zoals ik het begrijp zou automatisch bij een juiste waarde uit de formule een afbeelding ingevoegd moeten worden. en zou er VBA aan te pas gekomen zijn. Met de oplossing van Danny (waar TS uiteindelijk tevreden mee was) was dit niet nodig maar hiervoor moesten de afbeeldingen aanwezig zijn in het bestand. Jouw voorstel kon ook, maar hiervoor waren er meerdere handelingen nodig

Zoals ik het begrijp zou automatisch bij een juiste waarde uit de formule een afbeelding ingevoegd moeten worden. en zou er VBA aan te pas gekomen zijn. Met de oplossing van Danny (waar TS uiteindelijk tevreden mee was) was dit niet nodig maar hiervoor moesten de afbeeldingen aanwezig zijn in het bestand. Jouw voorstel kon ook, maar hiervoor waren er meerdere handelingen nodig

Oh oke, dan laten we het zo, bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan