Aanmelding Netwerk blijft hangen bij "netwerkadres verkrijgen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

devisboon

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2009
hallo allemaal,

ik weet dat hierover al enorm veel forums over zijn, maar deze hebben mij niet kunnen helpen.
ik heb namelijk laatst een Speedtouch 580 gekocht op een rommelmarkt, deze heb ik verwisseld met mijn oude Speedtouch (zonder Wifi).

nadat ik hem heb aangesloten, heb ik hem geinstalleerd en geconfigureerd met behulp van een setupbestandje voor de Speedtouch 580 die ik van kpn.com heb gedownload. op mijn pc (aan draad) werkt hij perfect. ik wou mijn broers laptop erop aansluiten (draadloos dus), maar hier ging het verkeert. hij blijft namelijk de hele tijd hangen bij "netwerkadres verkrijgen".Dit probleem heb ik bij de WEP-beveiliging en de WPA. als ik het netwerk niet beveilig is het geen probleem om de laptop aan te sluiten. ik heb de netwerksleutel al verandert maar dit werkt niet, DHCP staat ook aan. weten jullie wat dit probleem is? ik heb al heel veel forums afgezocht maar zonder succes... ik heb trouwens ook geprobeerd de installatie-cd van de KPN (van mijn oude router) te gebruiken maar dan zegt hij dat de router beveiligt is met een wachtwoord. volgens mij heb ik deze er afgehaald (bijna zeker) maar de wizard blijft deze melding geven.

hopelijk kunnen jullie mij helpen :D

Laatst bewerkt:
Hi,
Dat moet niet zo moeilijk zijn!
Als het wel werkt zonder encryptie maar niet met zal het gewoon aan de sleutel liggen.
DHCP werkt gewoon want het werkt zonder encryptie!

Wijzig de sleutel nogmaals, zowel in de modem als in de PC
grtz gerrit

Hi,
Dat moet niet zo moeilijk zijn!
Als het wel werkt zonder encryptie maar niet met zal het gewoon aan de sleutel liggen.
DHCP werkt gewoon want het werkt zonder encryptie!

Wijzig de sleutel nogmaals, zowel in de modem als in de PC
grtz gerrit

bedankt voor je reactie. maar als eerste heb ik dit al 2 keer gedaan, en als tweede; als de key verkeert is gaat hij toch geeneens proberen verbinding te maken? dit doet hij namelijk wel...

probeer eens om met je broers laptop een static IP toe te wijzen.

Als je niet weet hoe dit moet, heb ik een beetje info nodig om je verder te helpen.

volg deze stappen:
1. Start>uitvoeren>cmd.exe [ENTER]
2. tik "ipconfig /all" zonder de quotes en druk enter

nu heb ik wat van de info daar nodig:
-default gateway
-subnetmask
-DNS server

voor een static IP:
Ga naar netwerkverbindingen (in configuratie scherm)

rechtermuisknop op jou draadloze netwerk, selecteer properties.
in het scrollvierkantje, selecteer TCP/IP protocol en klik op de eigenschappen knop eronder.

daar moet je handmatig wat dingen invullen.

default gateway en preferred DNS server zijn allebei het IP van je router.
je subnetmask is wat je hebt opgezocht, je IP moet erg op het IP van je router lijken.

in mijn geval: mijn router is 192.168.0.1 en toen heb ik als IP 192.168.0.100 gemaakt

de meeste routers supporten een IP range van 100-200 in het laatste getal, zit dus daar ergens tussen.

klik daarna gewoons steeds op ok, wacht een paar seconden en kijk of hij het dan doet.

probeer eens om met je broers laptop een static IP toe te wijzen.

Als je niet weet hoe dit moet, heb ik een beetje info nodig om je verder te helpen.

volg deze stappen:
1. Start>uitvoeren>cmd.exe [ENTER]
2. tik "ipconfig /all" zonder de quotes en druk enter

nu heb ik wat van de info daar nodig:
-default gateway
-subnetmask
-DNS server

voor een static IP:
Ga naar netwerkverbindingen (in configuratie scherm)

rechtermuisknop op jou draadloze netwerk, selecteer properties.
in het scrollvierkantje, selecteer TCP/IP protocol en klik op de eigenschappen knop eronder.

daar moet je handmatig wat dingen invullen.

default gateway en preferred DNS server zijn allebei het IP van je router.
je subnetmask is wat je hebt opgezocht, je IP moet erg op het IP van je router lijken.

in mijn geval: mijn router is 192.168.0.1 en toen heb ik als IP 192.168.0.100 gemaakt

de meeste routers supporten een IP range van 100-200 in het laatste getal, zit dus daar ergens tussen.

klik daarna gewoons steeds op ok, wacht een paar seconden en kijk of hij het dan doet.

heel erg bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeert en hij leek het eerst te doen; we waren verbonden. maar toch doet het internet het niet, ook zegt zijn laptop dat het een onbeveiligd netwerk is, en op het andere moment weer beveilgd, terwijl het een beveiligd netwerk is... wat is hier aan de hand??? :confused: moet ik misschien software van KPN instaleren op zijn laptop??

Laatst bewerkt:
veranderde hij steeds van verbonden naar niet verbonden en dan steeds heen en weer zeg maar?

Dit heb ik gehad toen ik een heel oude laptop had, die was toen niet compatibel met de beveiligings protocol die ik gebruikte.

heb je niet nog ergens een PCMCIA netwerkkaart, of een USB netwerk dingetje liggen? Zoja probeer die dan eens in te pluggen.

Als dat niet werkt, dan weet ik het helaas niet meer.

veranderde hij steeds van verbonden naar niet verbonden en dan steeds heen en weer zeg maar?

Dit heb ik gehad toen ik een heel oude laptop had, die was toen niet compatibel met de beveiligings protocol die ik gebruikte.

heb je niet nog ergens een PCMCIA netwerkkaart, of een USB netwerk dingetje liggen? Zoja probeer die dan eens in te pluggen.

Als dat niet werkt, dan weet ik het helaas niet meer.

het is een vrij nieuwe Tecra A9, met een ingebouwde Wifi ontvanger. we hebben volgens mij nog wel van een oudere laptop eem pcmcia entwerkkaart liggen, die moet ik even opzoeken. ik ga dat zeker proberen, want ik las ook op een forum dat een Wifi ontvanger van Intel niet goed overweg kon met onze Speedtouch 580. omdat mijn broer er nu is kan ik jammer genoeg op dit moment niet kijken welke netwerkkaart erin zit.

ik hou jullie op de hoogte! :thumb:

ik heb de PCMCIA netwerkkaart gevonden en geinstalleerd. hij werkte perfect dus ik probeerde online te gaan... jammer genoeg had ik precies hetzelfde probleem als bij mijn broers laptop :(. het is inderdaad zo dat hij verbinding maakt (kon zelfs even in de router komen) maar dan wordt ik er weer uitgedondert... dan verbindt ie weer en dan wordt ik er weer uitgedondert. :confused:

de laptop met de PCMCIA netwerkkaart is trouwens vrij oud (dell latitude, P3 1ghz, xp prof), maar dit probleem heb ik als er geen beveiliging aanstaat. als de beveiliging wel aanstaat (wep of wap) dan blijft hij hangen bij "netwerkadres verkijgen". hij maakt dan geeneens verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan