wat vervelend! automatische herstart?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

molen1980

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Hallo,

Ik heb een vervelend computer probleem. Mijn computer (windowsXP) herstart automatisch. Meestal kan ik enkele minuten (4 hooguit 10) werken, en dan zie ik ineens zwart scherm en gaat herstarten...?

De foutmelding die ik krijg is:

BCCode : 1000007f BCP1 : 00000008 BCP2 : F77D8D70 BCP3 : 00000000
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 3_0 Product : 256_1

Voor dat mijn computer weer herstart: Is er iemand die mij kan helpen??!

Hartelijke groeten Annelies van der Molen

nee niet opgelost:(!

Hallo,

Nee helaas mijn probleem is niet opgelost...dus ik HOOP!! dat iemand mij kan adviseren wat te doen!

Ik wacht het af en plaats snel dit bericht voor dat ie weer gaat herstarten...

groetje Annelies

Ik heb Bijna het zelfde probleem,

alleen andere code.

Krijg je geen fouten rapport van windows?

ik wel namelijk..

bij mij geeft het foutenrapport aan dat het aan de videokaart ligt.

MVG,
highroller

foutenrapport (ook) beschadigd:(

Bedankt voor je reactie!

Als ik op foutenrapport verzenden klik krijg ik te horen dat:

"Beschadigd foutenrapport
Het foutenrapport dat u hebt verzonden is helaas beschadigd en kan niet worden geanalyseerd. Beschadigde foutenrapporten komen zelden voor. Ze kunnen worden veroorzaakt door hardware- of softwareproblemen en duiden vaak op een ernstig probleem met uw computer."

Daar wordt ik dus niet blijer van..:(

Ik heb trouwens ook gemerkt dat als mijn computer weer gaar herstarten het welkomsgeluid van Windows nogal kraakt. Dan start ie gelijk weer opnieuw op totdat het geluid bij x poging normaal klinkt. Dit gebeurt echter niet altijd. Maar het geeft mij wel aan dat het mogelijk een probleem van de geluidskaart is??!!

EXPERTS..!! IK HEB JULLIE NODIG!!

Is er nog iemand met een TIP..?

Groetjes Annelies

Kijk even in de map C:\Windows\Minidump
Staan daar bestanden die zijn aangemaakt op de moment(en) dat de computer vastliep (.DMP, .MDMP etc. bestanden), kijk daar dan eens in met Debugging Tools for Windows.
Kijk hier, vanaf de sectie "De hulpprogramma's voor foutopsporing installeren".

Succes,

Tijs.

hmmm..?!

Hi Tijs,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels ben ik bij mijn buurvrouw achter de computer gekropen omdat ie van mij nu inmiddels alleen nog maar opstart..:(. Ik zie dus nooit een bureaublad. Van een kennis heb ik nu de suggestie gekregen de computer te checken op oververhitting. Dat betekend dat ik de kast maar ff moet open schroeven...

MAAR als iemand dit probleem herkent (Zie eerdere berichtgeving van mij op dit forum) dan hoor ik het graag!!

DUS Experts..., reacties zijn welkom!!

Groetje Annelies en buurvrouw;)

eureka??!!

Dag allemaal:),

Inmiddels ben ik weer iets opgevrolijkt..!?

Maar ik weet het 't is nog ff spannend; ik heb de computer nu net weer 10 minuten aan de praat. Het pruttelde eerst wel wat over hertel van een ernstige fout, maar dat is het tot nu toe.

Ik heb (mede op aanraden van mijn briljante;) moeder en van eerder genoemde kennis) de computer opengeschroefd en de ventilatortjes uitgezogen. Nu staat computer open en bloot te functioneren. Als ik de patient straks vertrouw dan zal ik hem/haar? weer hechten. Ik zet dan mijn kast rechtstaandig neer en plaats niet weer mijn printer er bovenop zoals voorheen. Ik doe dit niet omdat ik dan voorkom dat ie mogelijk oververhit raakt en weer over de toeren raakt..(..ik hoop dus dat dat het probleem was).

Als er relevante ontwikkelingen zijn laat ik het jullie weer weten en hoop ik weer op zoveel meelevende reacties:).

Alle beantwoorders BEDANKT, groetje Annelies en patient

ohh nee!?

:confused:
Helaas mijn computer probleem lijkt nog niet opgelost! Hij valt weer uit, ondanks mijn schoonmaak actie (die oplossing was al veel te simpel natuurlijk om succesvol te zijn..)

Na wat google-len op een andere computer heb ik ontdekt dat soortgelijke problemen optreden als mensen draadloos internet hebben d.m.v. een USB stick Speedtouch 121(die het draadloze netwerk oppikt). Als ik de speedtouch 121 eruit haal en de computer opstart heb ik welliswaar geen internet maar de computer doet het wel zonder problemen. Waarschijnlijk is het zo dat de de software van de speedtouch 121 niet compatible is met de update IE8. Dus momenteel zoek ik naar extra drivers die ik moet installeren voor de speedtouch 121..

HERKENT IEMAND DIT PROBLEEM?? dan hoor ik het graag

EXPERTS MOGEN ZICH OOK WER MELDEN:o

Groetjes Annelies

Driversoftware is hier te vinden.
Download het, en kijk daarna in Configuratiescherm -> Software of daar misschien nog driversoftware van de Speedtouch 121 staat vermeld. Verwijder die dan eerst vóórdat je de nieuwe driversoftware installeert.
Heb je Vista, dan staat op die webpagina wat je moet doen.

Succes,

Tijs.

ga ik proberen

Hi Tijs,

Ben blij dat je reageert:). Ik ga het proberen. Zal eerst ff kabeltje leggen om uberhaupt internet te hebben (nu mail reageer ik steeds vanaf m'n werk). Ik hoop dat dat gewoon zonder problemen verloopt en het een kwestie is van "plug and play". Als je nu al voorziet dat dat niet het geval zal zijn dan hoor ik het graag!

Nogmaals alvast bedankt:thumb:

Groetje Annelies

'Probleem' is dat ik niet weet welke driver-software je nu hebt, dus voor hetzelfde geld krijg je nu dezelfde driversoftware als die je al had.

Verder is het gewoon een kwestie van proberen. Werkt het niet (goed), dan zou ik direct een ander/recenter draadloze netwerkapparaat kopen ter vervanging die gebruikt kan worden in XP.

Tijs.

wat een drama,..nog niet opgelost

:confused:Hi daar ben ik weer,

Ik heb de drivers geinstalleerd maar ook dat mag niet baten..Zodra ik de speedtouch in de USB poort steek gaat de computer herstarten. Ik heb overigens diverse USB poorten geprobeerd. Ik herinner mij dat ik in het begin bij deze problemen de printer uitplugde en dat hielp (in het begin). Dat brengt mij op het idee dat het misschien aan de USB poorten ligt???!! Ik weet niet hoe ik de status van de USB poorten kan checken..

IEMAND NOG HELDERE ADVIEZEN??!

Bedankt voor reactie(s), hartelijke groeten Annelies

Probeer een memory-stick of een ipod aan te sluiten op die usbpoort. Werken die wel goed, dan lijkt het me niet logisch dat de usbpoort kapot zou zijn.
Natuurlijk kun je ook een usb draadloze netwerkkaart van iemand lenen, en kijken of die het bij jou wel goed doet (neem ook de cd-rom/drivers die bij die netwerkkaart horen even mee naar jouw computer).

Natuurlijk kun je ook een andere usbpoort proberen om die draadloze netwerkkaart aan te hangen en dan kijken of hetzelfde gebeurt als tot nu toe.

Verder blijf ik erbij dat je niet teveel tijd in die speedtouch 121 moet gaan steken. Vandaar de suggestie om van iemand er tijdelijk eentje te lenen (eerste paragraaf) en te kijken of je daarmee zonder herstarts en zonder problemen wél draadloos kunt verbinden. Als dat dan werkt, dan kun je precies zo'n zelfde netwerkapparaat gaan aanschaffen; de drivers + inrichting zijn dan al aanwezig én getest.

Tijs.

:confused:Hi daar ben ik weer,

Ik heb de drivers geinstalleerd maar ook dat mag niet baten..Zodra ik de speedtouch in de USB poort steek gaat de computer herstarten. Ik heb overigens diverse USB poorten geprobeerd. Ik herinner mij dat ik in het begin bij deze problemen de printer uitplugde en dat hielp (in het begin). Dat brengt mij op het idee dat het misschien aan de USB poorten ligt???!! Ik weet niet hoe ik de status van de USB poorten kan checken..

IEMAND NOG HELDERE ADVIEZEN??!

Bedankt voor reactie(s), hartelijke groeten Annelies

Ik had bij mijn PC ook dat hij telkens opnieuw opstartte met de adapter 121 G erin, altijd goed gedaan maar plotsklaps afgelopen. Op een ander forum las ik dat je de driver van Vista moet gebruiken ipv voor XP en dat werkte inderdaad bij mij gelukkig.

Ik had bij mijn PC ook dat hij telkens opnieuw opstartte met de adapter 121 G erin, altijd goed gedaan maar plotsklaps afgelopen. Op een ander forum las ik dat je de driver van Vista moet gebruiken ipv voor XP en dat werkte inderdaad bij mij gelukkig.

@haaikneuter: Heb jij zelf ook XP op je pc dan? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Vista drivers werken op de XP die de topic-starter heeft...

Tijs.

@haaikneuter: Heb jij zelf ook XP op je pc dan? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Vista drivers werken op de XP die de topic-starter heeft...

Tijs.

Ja Tijs toch werkte het zo. Ik ga het voor de zekerheid morgen of overmorgen nog eens op een andere PC proberen. Want dat had ik toen ook geprobeerd en die startte ook telkens opnieuw op met deze adapter.Ik laat weten of dat ook lukt.

(Omdat Vista ook (de meeste) XP -drivers ondersteunt) zou het kunnen zijn dat de zogenaamde Vista-driver gewoon eigenlijk een nieuwere XP -driver is..

Dat zou natuurlijk heel mooi zijn, en iets waar ik zelf niet direct aan gedacht zou hebben... :D

Tijs.

Ik heb ook dat probleem eens gehad op vista,
het kwam omdat ik niet genoeg plaats had op mijn harde schijf.
Je moet minstens 20GB plaats hebben op de harde schijf.(20 GB Vrij of gewoon 20 GB nodig weet ik ook niet)

Ja Tijs toch werkte het zo. Ik ga het voor de zekerheid morgen of overmorgen nog eens op een andere PC proberen. Want dat had ik toen ook geprobeerd en die startte ook telkens opnieuw op met deze adapter.Ik laat weten of dat ook lukt.

Inderdaad Tijs ook bij twee andere PC's met XP Pro werkte de driver van Vista en is de adapter als vanouds te gebruiken. Vreemd dat ze dat bij Speedtouch support niet door hebben of door willen geven, want daar had ik eerst eens mee gemaild.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan