• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vervangt ongewenst tekst met een "E" in een getal

• Onderwerp starter Onderwerp starter pleb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pleb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Ik heb een CSV file met oa deze tekst in de cellen: 1A1, 1B1, 1C1, 1D1, 1E1, 1F1 enz.

Zodra ik deze file open, gaat dit allemaal goed, behalve dat alle cellen met tekst met een "E" erin, veranderd wordt in een getal.
Bijvoorbeeld, 1E5 wordt dan 1.00E+05, oftewel het getal 10.000.

Hoe kan ik het automatisch aanpassen hiervan uitzetten?

pleb

Excel heeft meer van die eigenaardigheden, hij zet automatisch de celeigenschappen op wetenschappelijk.
Zet de celeigenschappen op tekst, en je probleem is opgelost.

dat klopt, mits je dit doet voordat je de tekst "1E5" invoerd.

Zodra ik dit nu (na het openen) aanpas naar tekst, staat er dus "10000". Excel heeft dit namelijk al veranderd in 10.000, alleen de notatie veranderd dan.

Dus, zodra ik de csv-file open, past hij automatisch alle data met een "E" in een getalwaarde, en kan je dus onmogelijk terug naar de oorspronkelijke data. Ik vroeg mij daarom af of dit een instelling was in excell, die je ook uit kan zetten. Iemand?

Laatst bewerkt:
Eerst Excel opstarten en dan de file importeren. Dan kan je per kolom aangeven wat de cel formats moeten zijn

Ron

ondertussen heb ik nog even verder gezocht, en 2 collega's gevraagd, waarvan 1 met de "officiële" oplossing kwam:
http://support.microsoft.com/kb/214233

dit gaat dus in mijn geval niet werken, dus ik ben bang dat hier dus gewoon geen oplossing voor is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan