Geen gluid !!! help

• Onderwerp starter Onderwerp starter fery
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fery

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
hi
ik wou mijn videokaart verwijderen en op nieuw installeren, maar het bleek dat ik wat van de origineel grafische kaart van pc heb verwijdert !!
maar ik heb nu geen geluid meer plzzzz help wat moet ik doen ??? :confused:
en bedankt alvast

Laatst bewerkt door een moderator:
De grafische stuurprogramma's staan los van de audiodrivers, dus dáár zal het niet aan liggen.
Ga naar apparaatbeheer, klik rechts op de geluidskaart (welke dat ook moge zijn) en verwijder deze. Start de computer daarna opnieuw op (Windows installeert de geluiddsadapter opnieuw) en het zou opgelost moeten zijn.

het is mijn>> NVIDIA NFORCE SYSTEM MANAGEMENT CONTROLLER!
daar staat een ! op
met gluid kaart bedoel je BESTURING VOOR GLUID.VIDEO, EN GAMES toch ???
thxxx:o

die site van jou wil niet open!
wat was dat dan ??
heb je een andere miss! :)

Hoi !

Sorry, ik begrijp niets van je verhaal !

Als je iets verwijderd hebt komt het niet vanzelf terug.

Opnieuw opstarten zorgt dar het apparaat opnieuw geinstalleerd wordt, maar de Management Controller moet je echt zelf opnieuw installeren.

Maar van mij hoeft dat niet, hoor....

Greetz,

Harry.

Nou........... daar kunnen we over discussieren. Het verwijderen van een corrupt geraakt geluids en/of videostuurprogramma, laat zich m.i. toch meestal het snelst oplossen door de kaart gewoon even te verwijderen. De Nvidia software wordt daarna automatisch weer opgepikt, zeer zeker bij Vista en als updaten van producten van derden ook nog eens staat aangevinkt bij Windows update, dan glijdt de laatste / een vrij recente driver voor de kaart ook nog eens geluidloos binnen.

Geluidskaartprobleem? Exact hetzelfde vehaal, déinstalleren en de machine opnieuw opstarten. Vista is wat dít soort problemen betreft een verrukkelijk besturingsprogramma, na een déinstallatie en een herstart van de machine zijn de problemen meestal opgelost.

Veelal 99,9% succes. Heel leuk en treffend voorbeeldje van, pak 'm beet, 50 minuten geleden : Klik

Laatst bewerkt:
kijk die appraat werkt niet meer en daar door kan ik niet meer geod spelen!
maar als ik hem verwijder, wordt die dan weer geinstalleerd van zelf ????

Hoi !

Tja, 't is te proberen.....

Mogelijk wordt de driver inderdaad opnieuw geinstalleerd, alhoewel meestal lang nier de nieuwste !

Maar of dat ook geldt voor de nVidia Management Controller ?

Greetz,

Harry.

Sorry dat ik kortaf ben, maar ik ben aan 't stoeien met een braviax-infectie !

Hoi !

Tja, 't is te proberen.....

Mogelijk wordt de driver inderdaad opnieuw geinstalleerd, alhoewel meestal lang nier de nieuwste ! (Vandaar ook mijn opmerking over Windows Update)

Maar of dat ook geldt voor de nVidia Management Controller ? (Ik ken dit stuurprogramma niet, maar áls het niet wordt opgepikt door Vista na déinstallatie, dan zal het een kwestie zijn van de website van Nvidia bezoeken en het drivertje even handmatig downloaden?)
Greetz,

Harry.

Sorry dat ik kortaf ben, maar ik ben aan 't stoeien met een braviax-infectie !

kijk die appraat werkt niet meer en daar door kan ik niet meer geod spelen!
maar als ik hem verwijder, wordt die dan weer geinstalleerd van zelf ????
Tja, dan moet je toch de berichten even goed lezen, het antwoord op deze vraag is gegeven voordat je de vraag had gesteld.

En in het onwaarschijnlijke geval dat het niet goedkomt zijn er m.i. een paar andere oorzaken aan te wijzen:

- defecte hardware, (= gemiddeld waarschijnlijk)
- malware, (= redelijk onwaarschijnlijk)
- er is zoveel met de machine gekloot, dat herinstallatie van een geluidskaart / videokaart geen soelaas meer biedt, een format blijkt dan vaak 'verfrissend' te werken. (= zeer waarschijnlijk)

want meestal dingen die ik verwijder komen niet meer terug dusss wat moet ik ?? :)
Vertrouwen hebben!

Als het niet goedkomt is er één van die andere 3 oorzaken debet aan je probleem (of mogelijk nog een 4e of 5e, maar die kan ik zo gauw niet verzinnen)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan