Gamerslaptop? Ik ben een noob..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grtishere

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Hallo mensen van het Helpmij.nl Forum,

Inleiding:
Ik heb me vandaag hier aangemeld omdat ik van plan ben een laptop te gaan kopen.
Ik heb hier en daar rondgeneusd en heb verschillende modellen gezien voor 400 euro die er wel prima uitzagen.
Ik heb weinig tot geen verstand van laptops!!!
Na mijn korte onderzoek ben ik eruitgekomen dat een Acer of een Compaq het goedkoopste is? Wat raden jullie mij aan?

Waar ik hem voor gebruik:
Ik ben een gamer, ik speel veel spellen die niet veel CPU innemen zoals Runescape, World of Warcraft etc.
Maar ook ben ik een fan van de nieuwe spellen zoals GTA IV en ik zou het fijn vinden als deze er dan ook op werkt.
Ook gebruik ik hem voor school, voor MSN en voor internet. Maar games vind ik ook belangrijk. Het hoeft geen speciale nolifegamelaptop te zijn, als spellen er maar fatsoenlijk op draaien. En ga me nou niet vertellen dat ik beter een computer kan kopen, dat weet ik maar ik wil mobiliteit.

Wat mijn budget is?
Ik heb rondgekeken en heb er aardig wat gezien.
Mijn budget is max 500 euro.

Wat ik gevonden heb?
Ik heb aan mijn leraar informatica gevraagd wat het verstandigste is om te hebben en hij raad me een Goede videokaart aan, een Goede processor en een werkgeheugen van minimaal 2GB.
Nu ken ik de site Notebookcheck die mij uitlegt welke videokaart etc goed is en in bijna elke laptop van 400 euro zit een Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD en notebookcheck zegt dat dit een slechte kaart is voor verschillende games. Verschillende fora beweren het tegendeel.

Wie kan mij helpen en mij uitleggen waar ik moet zoeken of eventueel een paar laptops aanraden die eventueel voor mij eisen bestemd zijn?

Geert

Helaas snel klaar.

Een gamers-laptop, zo die al bestaat, die spellen als GTA4 redelijk aan kan, is niet te vinden onder de 1200/1300 euro...

Laatst bewerkt:
Nouja dit was ook niet mijn enigste eis. Het is geen probleem als ik GTA San andreas dan wel kan spelen. Wat ook een redelijk groot spel is maar toch wel ondersteunt moet worden door verschillende goedkopere laptops?
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar laptops die in de buurt komen in deze prijs klasse.

En Deze dan? Als hij COD4 draait (en dat doet hij volgens notebookcheck) is GTA San andreas een eitje.

Goed, volgens mij is dit de beste die te krijgen is onder de 500 euro..
Deze multimedianotebook bevat onder andere een NVIDIA GEFORCE videokaart en een AMD Athlon 64 X2 Dual core processor.
Volgens mij moet dit heel wat spellen aankunnen.

LINK

Deze multimedianotebook bevat onder andere een NVIDIA GEFORCE videokaart en een AMD Athlon 64 X2 Dual core processor.

LINK

Multimedia is niet: GAMEN, maar goed, ik trek me terug maar niet zonder nog 1 keer te zeggen dat je voor minder dan 500 euro geen game laptop kunt kopen...

mrmusic heeft gelijk. Je kunt denk ik wel GTA San andreas spelen op allebei de acer's maar GTA IV zal niet lukken denk ik.

Er komt ook niks in de buurt van een gamelaptop voor 500 euro. Dus je kunt doorsparen of gewoon een budget multimedia laptop kopen.

Ik heb aan mijn leraar informatica gevraagd wat het verstandigste is om te hebben en hij raad me een Goede videokaart aan, een Goede processor en een werkgeheugen van minimaal 2GB.

Alsof informatica leraren er veel verstand van hebben :evil:
Sommige wel maar de meeste hebben volgens mij gewoon snel een computercursus gevolgd en geven dan les. ( heb ik het wel over de brugklas-informatica , weet natuurlijk niet of jij in de brugklas zit , en of je überhaupt wel een kind bent :p )

En een goede videokaart en een goede processor kan ik je ook wel aanraden , maar WELKE dat zegt ie er weer niet bij.

Alsof informatica leraren er veel verstand van hebben :evil:
Sommige wel maar de meeste hebben volgens mij gewoon snel een computercursus gevolgd en geven dan les. ( heb ik het wel over de brugklas-informatica , weet natuurlijk niet of jij in de brugklas zit , en of je überhaupt wel een kind bent :p )

En een goede videokaart en een goede processor kan ik je ook wel aanraden , maar WELKE dat zegt ie er weer niet bij.

Eens...
En 2Gb intern geheugen aanraden voor een gamers-laptop met Vista is nou ook niet echt een deskundig advies.....

Conclusie : informaticaleraren zijn niet zo heel slim met hardware denk ik :)

Ik zou zelf trouwens eerder luisteren naar wat de mensen op een forum zeggen dan zo'n site zoals Notebookcheck. Ik denk gewoon dat hun ergens wat testrapporten vandaan plukken en dat ze 3 mensen hebben die laptops beoordelen. Mensen op een forum ( niet allemaal ) hebben denk ik meer ervaring , meer verstand en zijn er meer mee bezig. Denk ik .

Hallo Allemaal,

Mijn excuses aan MrMusic als ik verkeerd overgekomen ben, ik wil heel graag geloven dat er een erg goede laptop bestaat voor weinig geld.

Ik denk dat jullie mij verkeerd begrepen hebben, of eigenlijk heb ik mijzelf slecht voorgesteld.
Ik ben niet op zoek naar een gamerslaptop maar wel naar een laptop waar je ook games op kunt spelen zoals Roller coaster tycoon 3 etc. Daarmee bedoel ik ook GTA San andreas en niet GTA IV, Mijn fout.

Verder volg ik 4VWO-Informatica en daar leren we momenteel programmeren met JAVA en dus niet 'Hoe werkt Word' of zoiets dergelijks.

Is deze videokaart niet iets te slecht?: Intel GMA X4500HD

Excuses geaccepteerd.

Maar echt, voor een maximaal budget voor 500,- euro koop je een redelijke huis-tuin-en keuken laptop, gecshikt voor normale zaken als internet, email, office, filmpje kijken en dat soort zaken. Waarop je (beperkt) een niet al te zwaar spelletje kunt spelen.

Zorg er in ieder geval voor dat er 4Gb intern geheugen in zit. Vista zelf heeft al 2Gb nodig om zelf fatsoenlijk te kunnen draiien en daarnaast wordt een deel van het interne geheugen gebruikt door de ingebouwde videochip.
De rest blijft over om programma's en games te kunnen uitvoeren, dus 4Gb is echt noodzakelijk.

Oke ik geloof het, ik hoef ook geen Pro laptop. Maar wel een laptop die wel wát aankan. Ik zit hier nu op een Desktop PC die een 512MB werkgeheugen heeft en alles is snel en GTA San Andreas zit erop en werkt bijna zonder lags. En dat terwijl de harde schijf op 151/160GB zit.

Hoe vind je deze?

Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat een desktop iets heel anders is dan een laptop!

Deze laptop : http://azerty.nl/1-1237-234055/toshiba-satellite-l300-29u-pen.html
Lijkt mij wel goed. Toshiba is een goed merk en er zit 4 GB aan geheugen in.

http://azerty.nl/1-1237-228076/asus-k50ij-sx051c-c-t3000-.html
Is vergelijkbaar , maar dan van ASUS en heeft een GMA 4500MHD aan boord. De toshiba heeft de GMA 4500.

De compaq is ook leverbaar bij Azerty. http://azerty.nl/1-1237-220727/compaq-presario-cq61-110ed-p.html ( nog goedkoper ook )
Ik zou als ik jou was liever bij Azerty bestellen , dat is echt een computerwebshop. Het lijkt me dat hun er wat meer verstand van hebben dan Bol.com ( dan bedoel ik bijvoorbeeld de helpdesk )

Deze is een stuk duurder maar lijkt me wel een heel stuk beter : http://azerty.nl/1-1237-226802/acer-aspire-5536g-644g50mn-a.html

Laatst bewerkt:

LINK
Deze is best wel geschikt. De vraag is of de laptop leverbaar is.
Daarnaast is de vraag of de specs bij Bol.com wel kloppen. 90% zeker dat dit niet zo is:

5536G-644G50MN
http://tweakers.net/pricewatch/240812/acer-aspire-5536g-644g50mn.html

En deze op bol.com:
5536-644G50MN (min het G'tje na 5536)
http://tweakers.net/pricewatch/244248/acer-aspire-5536-644g50mn.html#tab:prices

Het verschil is net de videokaart.

Alle andere zijn gewoon zeker niet geschikt om mee te gamen.

Dan mijn alternatieven:
De goedkoopste:
http://tweakers.net/pricewatch/240894/packard-bell-easynote-lj65-cu-014.html#tab:prices

Duurder:
http://tweakers.net/pricewatch/244244/toshiba-satellite-l500-128.html

Nu ben ik anti-anti-anti Packard Hell, dus ik zou je de Toshiba willen aanraden. Het is 100 euro meer, maar 600 euro is al heel weinig.
500 euro is echt te weinig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan