Virus heeft PC gemold?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smacajoni

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Laatst zat ik te MSNen en ja hoor. Iemand stuurde een Link. Dit was een mod aanpassing link en dit is normaal gesproken een normale link.
Dit keer was het een virus, een troyan om duidelijker te zijn.
Dus nu zit ik met een PC die de melding geeft dat het booten vorige keer niet goed ging dus ie hm op normale modus moet runnen.
Wanneer dat gebeurd komt de Windows XP load screen, en daarna een fractie van een seconde een blauw MS Dos achtig bootscreen, en dan reboot ie hm automatisch.
Zo gaat het maar door en door.
Ik kan wel nog het Boot Menu van ASrock openen maar ik begrijp er niks van.
Is er nog een manier om de PC te formatteren? Ik kom niet verder als de Windows XP loadscreen dus ik heb geen idee of dat nog mogelijk is.

Iemand enig advies?

Bedankt

-Stijn

Laatst bewerkt door een moderator:
is de link gevaarlijk?
wat is hm
en ik snap je verhaal niet echt.

hm = Hem
De link is één van de nieuwste versies van een MSN troyan en hij zit niet in je MSN account, zodra je 'm opent zit ie gelijk in je PC.
En m'n verhaal is;
Mijn pc is dus aangevallen door die troyan.
Troyan heeft hem uitgeschakeld. Nu laadt ie niet verder dan het Windows XP laadscreen.
Als ie dat heeft uitgeladen krijg je een fractie van een seconden een MS dos screen te zien.
Dan reboot de pc weer.
Nu is mijn vraag. valt de PC nog te formatteren?
Ik krijg ook de; 'Wilt u windows XP in normale modus uitvoeren'-melding.

Kan je XP opstarten in Safe mode ?
Staan er nog belangrijke data op je Hard disk die je nodig hebt ?

Indien 2x neen, je XP opnieuw installeren en tijdens de herinstallatie je harddisk opnieuw formateren, zelfs herpartitioneren. (als je dan toch bezig bent:D)

Bij nee en ja, heb je een probleem :rolleyes: Je kan proberen een dualboot XP op te zetten, na installatie anti virus erop en je belangrijke data veilig stellen. Nadien XP terug installeren. Of opstarten met een Live CD, data veilig stellen en XP herinstalleren.

En ja ja, je data veilig stellen XP herinstalleren en ervan uitgaan dat het medium waarop je data staat besmet is. Dus nooit gebruiken zonder degelijke anti virus.:)

Heb je een hardware probleem dan zal geen van bovenstaande voorstellen soelaas brengen. Je rig zal dan vermoedelijk al nukkig doen tijdens de install

Kan je XP opstarten in Safe mode ?
Staan er nog belangrijke data op je Hard disk die je nodig hebt ?

Indien 2x neen, je XP opnieuw installeren en tijdens de herinstallatie je harddisk opnieuw formateren, zelfs herpartitioneren. (als je dan toch bezig bent:D)

Bij nee en ja, heb je een probleem :rolleyes: Je kan proberen een dualboot XP op te zetten, na installatie anti virus erop en je belangrijke data veilig stellen. Nadien XP terug installeren. Of opstarten met een Live CD, data veilig stellen en XP herinstalleren.

En ja ja, je data veilig stellen XP herinstalleren en ervan uitgaan dat het medium waarop je data staat besmet is. Dus nooit gebruiken zonder degelijke anti virus.:)

Heb je een hardware probleem dan zal geen van bovenstaande voorstellen soelaas brengen. Je rig zal dan vermoedelijk al nukkig doen tijdens de install

Dom van me.
Gewoon XP opnieuw installen.
Sorry. En nee er staat geen belangrijke data op.
Alleen een hele hoop gekochte muziek. maar dat komt wel goed.

Bedankt.

-Stijn

Ik probeerde net XP opnieuw te installeren en de PC te formatteren.
Maar het werkte niet.
De PC reageert op niks meer.
Niks nada Noppes.
Heel vervelend.
Iemand nog enig advies?
Want ik ben ten einde raad.
En frustatie begint op te borrelen.

-Stijn

hoe probeer je te installeren en te formatteren ?
welke foutmelding ?

hoe probeer je te installeren en te formatteren ?
welke foutmelding ?

Ik probeer gewoon de disc van Windows XP erin te doen maar dat werkt niet.
De PC reageert gewoon nergens meer op.
En komt niet verder als dit scherm;

winxp_rc1_rev_02.gif

-Stijn

Staat je BIOS zo ingesteld dat de CD/DVD drive het eerste boot device is? Is handig indien je vanaf de WinXP DVD wilt starten :o

Opnieuw installeren

Dat is het gewone bootscherm van Windows-XP. staat jouw bios bij boot-opties ook cd-rom aangegeven. Het lijkt er nu op dat jouw pc niet boot vanaf de cd-rom maar van de HD. Klopt dat?

Als je kan booten vanaf de cd-rom dan krijg je vaak een zwart scherm met de vermelding "opstarten vanaf de cd-rom, druk een op een toets"

Even dus in je bios kijken naar de boot-volgorde

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is het gewone bootscherm van Windows-XP. staat jouw bios bij boot-opties ook cd-rom aangegeven. Het lijkt er nu op dat jouw pc niet boot vanaf de cd-rom maar van de HD. Klopt dat?

Als je kan booten vanaf de cd-rom dan krijg je vaak een zwart scherm met de vermelding "opstarten vanaf de cd-rom, druk een op een toets"

Even dus in je bios kijken naar de boot-volgorde

Okee,
Goed en slecht nieuws;
Het goeie nieuws is; Het lukt me om hem te booten vanaf mijn CD/DVD drive.
Het slechte nieuws is; Zodra ik die optie heb geselecteerd krijg ik de; "opstarten vanaf de cd-rom, druk een op een toets"-melding. alleen werkt het toetsenboard niet meer (???).

Bedankt.

Tja

Okee,
Goed en slecht nieuws;
Het goeie nieuws is; Het lukt me om hem te booten vanaf mijn CD/DVD drive.
Het slechte nieuws is; Zodra ik die optie heb geselecteerd krijg ik de; "opstarten vanaf de cd-rom, druk een op een toets"-melding. alleen werkt het toetsenboard niet meer (???).

Bedankt.

Tja, das vreemd. Probeer eens je defaults terug te zetten (in je bios)

Tja, das vreemd. Probeer eens je defaults terug te zetten (in je bios)

Geprobeerd, lukt niet.
Geen idee wat er aan de hand is.
Enige keer wanneer het toetsenbord werkt is tijdens de vraag om de setup of boot menu te openen.
Anders doet ie het niet. Ook niet bij de; "Windows XP in veilige modus uitvoeren"-vraag.

vraagje

Geprobeerd, lukt niet.
Geen idee wat er aan de hand is.
Enige keer wanneer het toetsenbord werkt is tijdens de vraag om de setup of boot menu te openen.
Anders doet ie het niet. Ook niet bij de; "Windows XP in veilige modus uitvoeren"-vraag.

Heb je in het bios de optie tot anti-virus op uit staan. Veel bios-fabrikanten bieden deze optie, zorg dat deze op disable staat voordat je gaat installeren.

Heb je in het bios de optie tot anti-virus op uit staan. Veel bios-fabrikanten bieden deze optie, zorg dat deze op disable staat voordat je gaat installeren.

Jaah, mijn fabrikant blijkbaar niet.
Heel de setup doorzocht.
Wat ik wel von was; PS/2 Keyboard On. Die stond op disabled. en toen heb ik hm op any key gezet.
Werkte ook niet.
Is dit misschien deel van het virus? Dat ie je Toetsenboord uitschakeld?

Bedankt.

Wat nog te doen

Jaah, mijn fabrikant blijkbaar niet.
Heel de setup doorzocht.
Wat ik wel von was; PS/2 Keyboard On. Die stond op disabled. en toen heb ik hm op any key gezet.
Werkte ook niet.
Is dit misschien deel van het virus? Dat ie je Toetsenboord uitschakeld?

Bedankt.

Pff, dan blijft nog over om een 4rus-scanner via diskette te gebruiken en als laatste middel je partities te verwijderen en mbr terug te zetten.

Zie een post van Patrickt:

Met een schone opstartdiskette in MS-DOS modus opstarten, zorgen dat de volgende programma's op de diskette staan: format.com sys.com fdisk.exe (deze zijn allemaal te vinden in de c:\windows\command directory van een computer waar geen virus op zit).
(Soms is het ook mogelijk om van cd-rom op te starten, waarbij daarna op de A: schijf deze programma's al staan.

deze commando's halen het virus weg:
a: ( om naar de schijf te gaan waar de programma's op staan)
fdisk /mbr (zet een nieuw master boot-record op de computer)
sys a: c: (zet een nieuwe boot-sector op de c: schijf)

hierna zou het systeem weer in orde moeten zijn. Vergeet dan niet ook de bestanden te scannen op virussen met een recente virusscanner

Pff, dan blijft nog over om een 4rus-scanner via diskette te gebruiken en als laatste middel je partities te verwijderen en mbr terug te zetten.

Zie een post van Patrickt:

Met een schone opstartdiskette in MS-DOS modus opstarten, zorgen dat de volgende programma's op de diskette staan: format.com sys.com fdisk.exe (deze zijn allemaal te vinden in de c:\windows\command directory van een computer waar geen virus op zit).
(Soms is het ook mogelijk om van cd-rom op te starten, waarbij daarna op de A: schijf deze programma's al staan.

deze commando's halen het virus weg:
a: ( om naar de schijf te gaan waar de programma's op staan)
fdisk /mbr (zet een nieuw master boot-record op de computer)
sys a: c: (zet een nieuwe boot-sector op de c: schijf)

hierna zou het systeem weer in orde moeten zijn. Vergeet dan niet ook de bestanden te scannen op virussen met een recente virusscanner

Sorry ik begrijp dit dan weer net niet.
Ik bedoel ik ben net 13. Niet dat dat van toepassing is.
Maar, is er hier geen uitgebreide tutorial over?
Want ik ben qua dit aardig een newb.

Bedankt.

formateren

Sorry ik begrijp dit dan weer net niet.
Ik bedoel ik ben net 13. Niet dat dat van toepassing is.
Maar, is er hier geen uitgebreide tutorial over?
Want ik ben qua dit aardig een newb.

Bedankt.

Probeer eens een oude dos opstartdiskette op de kop te tikken of een zg W95/98 opstartdiskette. Geef als command fdisk en kies voor alle partities verwijderen en maak deze vervolgens opnieuw aan. Zie voor beschrijving Fdisk http://www.raymakers.net/fdisk.htm

En voor een opstartdiskette http://www.schoonepc.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan