Bereik draadloos internet vergroten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leek007

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik zit hopelijk met een klein probleem, maar daar heb ik niet echt een idee van aangezien ik er geen verstand van heb.

Mijn probleem&vraag:
Ik heb beneden in de huiskamer de router(experiabox) staan en nu heb ik beneden wel draadloos-internet, op de 1e verdieping ook nog maar op de zolder heb ik geen bereik meer.
Is er een mogelijkheid om het bereik net te vergroten zodat ik op de zolder wel bereik heb?

Ik zat zelf te denken om een kabel naar boven aan te leggen maar dan ben ik het voordeel van mijn laptop kwijt, aangezien ik dan weer op 1 plaats in mijn kamer bereik heb.

Is het dus mogelijk dit met een versterker op te lossen?

Met vriendelijke groet,
Leek007

@ m@rio

dus met die Linksys G Repeater WRE54G-EU kan je heel simpel het netwerk vergroten

product omschrijving:
In tegenstelling tot een gewoon access point, hoeft de Wireless-G Range Expander niet met een data kabel op uw netwerk aangesloten te worden om het bereik van uw draadloze netwerk te vergroten. Zet hem gewoon binnen het bereik van het hoofd-acces-point en hij zendt de signalen door naar ver verwijderde draadloze apparaten.

De Wireless-G Range Expander is compatible met het Linksys WAP54G Access Point en zowel de WRT54G als de WRT54GS Draadloze Router. Hij werkt met Wireless-G en Wireless-B clients zodat u zelfs in een gemixt netwerk gebruik kunt maken van uitgebreide dekking.

Dus dan zet ik hem naast de experiabox en dan zou ik wel ontvangst moeten hebben?
(ik hoef hem dan dus ook echt nergens op aan te sluiten??)

M.v.g,
Leek007

Laatst bewerkt:
@Remy

Dit is inderdaad een zeer handige optie.
Toch wil ik nog iets verder, want je zit natuurlijk nu weer met het feit dat je weer vast zit aan een kabel, oke dan wel op de kamer in kwestie maar toch nog een kabel.

Dus is mijn vraag: is het mogelijk het draadloosnetwerk bereik te vergroten zodat ik op de zolder bereik heb zonder met een kabel aan mijn laptop te hoeven rondlopen?

M.v.g,
Leek

Die optie is er. Ik durf alleen niet met zekerheid te stellen of de linksys ook op de experia box werkt. Ik heb het apparaat alleen ingezet in combinatie met linksys routers.

Die optie is er. Ik durf alleen niet met zekerheid te stellen of de linksys ook op de experia box werkt. Ik heb het apparaat alleen ingezet in combinatie met linksys routers.
Dat is goed om te horen.
Ik ga er ook niet vanuit dat een linksys met een experia box werkt.

Weet iemand wat voor apparaat ik i.p.v. het linksys apparaat kan gebruiken?

US robotics heeft eentje www.usr.com

Senao heeft deze functie ook in zijn kastjes zitten heten tegenwoordig "genius" Met dit merk op de middenste verdieping / trapopgang zetten ben misschien wel in een keer van je probleem af en als deze inzet als los accesspoint, dan kan je de draadloze van de experiabox wel uit.

Als je een extender gaat gebruiken:
Eenmaal programmeren met een UTP kabel en daarna ergens in de buurt van een 220V aansluiting en de meeste extenders werken wel op elkaar maar niet altijd op de hoogste snelheid en soms wil multimedia streaming niet echt lekker vlotten.

US robotics heeft eentje www.usr.com

Senao heeft deze functie ook in zijn kastjes zitten heten tegenwoordig "genius" Met dit merk op de middenste verdieping / trapopgang zetten ben misschien wel in een keer van je probleem af en als deze inzet als los accesspoint, dan kan je de draadloze van de experiabox wel uit..

Sorry ik kan mezelf niet echt wegwijs maken op die site.
Heb je misschien een directe link naar het apparaat?

M.v.g,
Leek

Sorry ik kan mezelf niet echt wegwijs maken op die site.
Heb je misschien een directe link naar het apparaat?

M.v.g,
Leek

Voor Robotics heb je gelijk, ik had er even een dag of wat niet gekeken en nu zijn ineens al hun draadloze producten verdwenen. Geen idee waarom.

Senao hier de link http://www.senao.com/English/Default.aspx?TYPE=vipplayercard.htm&PT=product_t&tv_TCAT_POS=0&PID=02020004&CATNO0=B&CATNO1=B22&CNT=1
Ik heb zelf 7 repeaters van robotics (usr805450) in gebruik doen het best wel goed, ongeveer 1 per jaar een reset nodig
Senao (ECB-3220, 5 van in gebruik) is wat lastiger instellen, die heb ik in 2 jaar al niet meer gereset o.i.d. dat draait gewoon

Hartelijk dank voor je reactie PC animal.

Vraagje aan iedereen.
Ik heb een mobiele telefoon die wifi heeft en die kan het draadloos netwerk van beneden wel oppikken als ik op zolder ben.
Nu is mijn vraag is er ook een mogelijkheid om je ontvanger van je laptop te verbeteren, aangezien ik wel met mijn mobiel het internet ontvang en met mijn laptop niet?

Mijn laptop is: ACER Aspire 5920G

Met vriendelijke groet,
Leek

sorry voor de late reactie maar ben alweer een tijdje niet geweest.

weet iemand een range extender voor een experiabox?
of een betere ontvanger voor een ACER Aspire 5920G?

M.v.g,
Leek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan