• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

datumaanpassing door wijziging waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob91
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hallo,

Ik heb een sheet waar ik de vulling van de toners van de diverse printers in bijhoud, zodat ik
een seintje krijg als ik moet gaan bestellen. (zie voorbeeld)

Nu zou ik graag zien de de datum autom. verandert als ik een waarde aanpas in die regel.
Kan iemand mij helpen wat voor code ik daar achter moet steken?

Rob

Bijlagen

Dat kan met VBA.
In je bestand heb ik een coderegel toegevoegd die de datum van vandaag in de G-kolom zet, als er op de zelfde rij in 1 van de kolommen H t/m S iets wordt gewijzigd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hallo Roncancio ,

bedankt voor je oplossing, maar deze gaat nog niet helemaal goed, want nu verandert de
datum al bij het selecteren van een cel in een van de kolommen.
Dit is even te snel;
want als ik een waarde gewijzigd heb in H14 past hij de datum in G14 aan maar ook in G15 omdat ik automatisch bij enter 1 cel omlaag ga.

Is dit aan te passen?

Rob

Hallo Roncancio ,

bedankt voor je oplossing, maar deze gaat nog niet helemaal goed, want nu verandert de
datum al bij het selecteren van een cel in een van de kolommen.
Dit is even te snel;
want als ik een waarde gewijzigd heb in H14 past hij de datum in G14 aan maar ook in G15 omdat ik automatisch bij enter 1 cel omlaag ga.

Is dit aan te passen?

Rob

:eek::eek:
Dat is raar want de macro behoort te werken als er een wijziging plaatsvindt en niet als een andere cel geselecteerd wordt.
Belangrijker nog is het feit dat ik je situatie niet kan reproduceren. Als ik een wijziging plaats in cel H14 dan wordt alleen G14 aangepast en niet de rest.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

sorry,

Het was, denk ik, een tijdelijke verstoring in mijn bestand, want na verwijderen, opslaan en opnieuw plaatsen van je code gaat het nu wel goed.

Heel erg bedankt!! :thumb::thumb:

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan