kom niet meer in XP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

engeltje007

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Steeds heb ik als ik mijn pc opstart na XP scherm foutmeldingen en kom dan niet meer verder in XP.
Of ik ze nou verstuur of niet verstuur,ik kom niet meer in pc.
Ik krijg de fout meldingen:

-fout in application layer gateway service
-fout in dvdpaly.exe
-fout in dvd32.exe
-fout in drtwtsn.exe
-fout in 4528,401
-fout in setup
-fout in wiwow64.exe
-fout in sofanet.exe

Hertstart ik hem in veilige modus en probeer op mijn bureaublad te komen, kom ik niet verder dan een zwartscherm met rondom veilige modus.

Help mij!

De eerste foutmelding duidt er al op dat je een trojan horse te pakken hebt. De rest zal zo op het eerste gezicht wel niet veel beter zijn. Als je in de veilige modus ook echt niks meer kunt zijn er wel wat ingewikkelde wegen om alsnog de computer weer aan de gang te krijgen. Echter ik zou aanraden om je computer te (laten) herinstalleren, want als er iets van malware achter blijft, zit de computer zo weer vol met alle gevolgen van dien.

Na het herinstalleren zou ik ook gebruikmaken van een goede (up-to-date) virusscanner en spyware scanner. Om ellende in de toekomst te voorkomen :)

En ik heb nog wel een "goed" antivirus programma!

Ik gebruik Eset NOD 32 die zichzelf steeds update! is zelfs dat dan niet genoeg?
kan ik ook niet meer in het systeem komen om nog bepaalde mappen op een andere partitie te zetten?

Alvast bedankt!:shocked:

Ik gebruik Eset NOD 32 die zichzelf steeds update! is zelfs dat dan niet genoeg?
kan ik ook niet meer in het systeem komen om nog bepaalde mappen op een andere partitie te zetten?

Je kan met behulp van een Ubuntu cd de computer starten. Dan kun je bij je schijf en kun je alles wat je wilt behouden kopiëren naar een externe harde schijf of USB stick. Sluit Ubuntu daarna af en koppel de harde schijf of USB stick los en koppel die niet meer aan tot je PC geherinstalleerd is en voorzien is van de meest recente virus beveiliging (voor wat het dus waard is) is geïnstalleerd. Laat daarna met een programma als Malwarebytes je stick/schijf scannen voordat je de data weer terug kopieert.

Eset NOD32 geen ervaring als virusscanner, ik ga er altijd vanuit de meeste moderne virus wel redelijk met elkaar op één lijn lopen qua bescherming. Waarom het op jouw PC voor deze trojan horse niet geholpen heeft valt moeilijk te zeggen, maar het is wel zeer spijtig. Soms zijn er verschillende versies van anti-malware pakketten die steeds een stapje betere bescherming geven, toch zou een trojan horse er wel door ieder pakket uitgehaald moet worden. Dus waarom dat niet genoeg is heb ik helaas geen directe verklaring voor.

Afhankelijk uiteraard van hoe de pc gebruiker met eventuele meldingen omgaat en wat zijn/haar surfgedrag is.

Ik heb je topic maar verplaatst van sectie "Website maken / Algemene vragen" naar "Besturings systemen / XP".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan