• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal uren weer geven in 2 decimalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddy_v

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Hallo,

Graag wil het aantal verschil in uren laten berekenen tussen 2 tijden.

Dus bv in A1 staat 08:30 en in B2 staat 9:12.

Nu kan ik heel makkelijk in C1 zetten =B1-A1 maar dan wil ik graag in C1 het aantal uren verschil hebben dus dat de uitkomst is 0,7

Kan iemand mij helpen?

Wat kan het leven toch makkelijk zijn.

Mag ik je hartelijke danken voor deze biljante oplossing en de snelle reactie :-)

bandito bob :thumb::thumb:

Code:
=(B1-A1)*24
opmaak standaard.

Code:
=(B1-A1)*24
Cel opmaak standaard

Jongens, ik heb dit uitgeprobeerd met de tijdsopmaak 13:30 in 3 cellen. In de linker cel staat 08:00 , in de middelste cel staat 17:00 , en in de rechter staat de formule: =B1-A1 . Dan is de uitkomst 9:00 Waarom zou je dan met *24 werken? Of is dit weer zo'n gevalletje "Zo kan het ook" . Ik ben er toch even benieuwd naar.

Jongens, ik heb dit uitgeprobeerd met de tijdsopmaak 13:30 in 3 cellen. In de linker cel staat 08:00 , in de middelste cel staat 17:00 , en in de rechter staat de formule: =B1-A1 . Dan is de uitkomst 9:00 Waarom zou je dan met *24 werken? Of is dit weer zo'n gevalletje "Zo kan het ook" . Ik ben er toch even benieuwd naar.

Goed en/of doordachtig lezen is vaak het halve werk Gotty. :p

Nu kan ik heel makkelijk in C1 zetten =B1-A1 maar dan wil ik graag in C1 het aantal uren verschil hebben dus dat de uitkomst is 0,7

Puur en alleen omdat de TS die vraag stelde.

Edit: Geklopt bij dit inkoppertje:p.

Laatst bewerkt:
Ik ben lekker bezig vanavond...
hamertje_tik.gif
.

Jongens,

Alle gewelig bedankt.

Nu ga ik hem snel sluiten voordat er nog meer struikelen :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan