CoD4 probleem PS3

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhg900

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hallo,

Mijn zoon speelt CoD4 op de PS3. Hij heeft een update 1.40 moeten installeren en kon vervolgens niet meer online spelen. Met name het venster "downloading game settings" bleef hangen

Hij baalt daarvan verschrikkelijk. Nu hebben we via engelse fora gelezen dat we in de router bepaalde poorten moeten instellen en dat we een static ip adres op moeten zetten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Een goede stap voor stap handleiding in het Nederland? Ben een beetje huiverig om instellingen in de router te plegen :confused: mits het goed uitgelegd wordt.

Alvast bedankt, groet,

De oplossingen die ik zo snel gezien heb (ik heb geen PS3 en ik ben ook geen gamer) komen eigenlijk neer op het opnieuw instellen van het netwerk en portforwarding wordt niet als directe oplossing genoemd.

Makkelijkste optie die ik gezien heb om te proberen is dit: Zet de PS3 uit via het menu. Haal de voedingsstekker uit de PS3. Zet de Internet-router uit (=voedingsstekker eruit). Wacht een minuut of zo.
Zet router weer aan, wacht tot die weer helemaal is opgestart, zet dan de PS3 weer aan, en kijk of het probleem dan met Cod4 opgelost is.

Overigens zou ik op dat moment even de PS3 als enige van Internet gebruik laten maken; zet dus tijdelijk even alle pc's uit. Zeker zaken als downloaden kan de router zwaar belasten, en dus een reden zijn voor (netwerk-)problemen, vandaar.

Tijs.

De oplossingen die ik zo snel gezien heb (ik heb geen PS3 en ik ben ook geen gamer) komen eigenlijk neer op het opnieuw instellen van het netwerk en portforwarding wordt niet als directe oplossing genoemd.

Makkelijkste optie die ik gezien heb om te proberen is dit: Zet de PS3 uit via het menu. Haal de voedingsstekker uit de PS3. Zet de Internet-router uit (=voedingsstekker eruit). Wacht een minuut of zo.
Zet router weer aan, wacht tot die weer helemaal is opgestart, zet dan de PS3 weer aan, en kijk of het probleem dan met Cod4 opgelost is.

Overigens zou ik op dat moment even de PS3 als enige van Internet gebruik laten maken; zet dus tijdelijk even alle pc's uit. Zeker zaken als downloaden kan de router zwaar belasten, en dus een reden zijn voor (netwerk-)problemen, vandaar.

Tijs.

Bedankt Tijs,

Ga e.e.a. proberen. Even nog terug naar het portforwarden. Is het dan de bedoeling dat ik in de router een static ip adres instel voor de PS3? Hoe vind ik de gegevens daarvoor? Moet ik dan in de PS3 ergens kijken (settings ofzo?) Vervolgens de poorten ingeven bij gaming en portforwarding? Ik heb een linksys router.

Bedankt voor je antwoord, groet,

Beter dat je daarvoor een nieuwe vraag start, want ik weet niet hoe je in een PS3 een vast ip-adres kunt instellen. Het is overigens juist dat de PS3 een vast ip-adres nodig heeft om zeker te zijn dat portforwarding ernaartoe altijd werkt.

Als Cod4 op PS3 dezelfde poorten gebruikt als op de pc, dan kun je hier voor (als voorbeeld) de Linksys WRT54G zien hoe er portforward moet worden en welke poorten dat zijn etc.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan