Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rud06

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
hoi

na veel problemen met me pc. heb ik opnieuw windows XP

geïnstalleerd, maar nu heb ik twee windows op staan. professional 2009 & windows home edition. elke keer als ik pc opstarten moet ik kiezen in welke windows ik wil opstarten. weet iemand hoe ik één windows kan vewijdert? of opnieuw installeren,maar zorgen dat één windows op komen te staan?

hoi

na veel problemen met me pc. heb ik opnieuw windows XP

geïnstalleerd, maar nu heb ik twee windows op staan. professional 2009 & windows home edition. elke keer als ik pc opstarten moet ik kiezen in welke windows ik wil opstarten. weet iemand hoe ik één windows kan vewijdert? of opnieuw installeren,maar zorgen dat één windows op komen te staan?

Er zal vast wel een betere manier zijn, maar met de windows xp cd je partitie verwijderen en vervolgens windows op een nieuwe partitie gooien.

Je had bij de nieuwe installatie de oude kunnen verwijderen door partitie C te deleten.
Wat je nog wel kunt doen als je bent opgestart is rechtsklikken op deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en kijk welk besturingssysteem bij "standaardbesturingssysteem" staat,kies hier voor het OS dat je standaard wil hebben en vink uit "lijst met besturingssystemen xxx seconden weergeven",dan hoef je in ieder geval niet meer te kiezen.Anders het advies van Wesley Brand opvolgen.
Hier is een goede handleiding met plaatjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan