Help!!!! Probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noam11

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Beste Mensen op Helpmij.nl,

Ik heb een heel erg vervelend probleem. Ik had geprobeerd Mac OSX op onze laptop geinstalleerd. Er stond al Windows 7 op. Maar toen ik Mac OSX wou installeren werkte het niet meer. Er stond maar 1 partitie op de schijf, maar ik wou een 2e maken maar dit mislukte helaas. Ik herstarte de laptop en hij wil niet meer starten. Alles geprobeerd wat ik maar weet, maar niets heeft geholpen. Er staat zeer belangrijke informatie op de harde schijf. Kunnen jullie mij helpen, want hulp is dringend nodig.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Noam

Laatst bewerkt:
Probeer Windows erop te installeren.

Maar mischien kan windows alles verwijderen.

Je kan je harde schijf in een andere computer doen.

Of laten overzetten.

Ik weet een goed bedrijf in Smilde maar mischien is dat te ver. ( PS: hele goede Dual Core PC's )

Probeer Windows erop te installeren.

Maar mischien kan windows alles verwijderen.

Je kan je harde schijf in een andere computer doen.

Of laten overzetten.

Ik weet een goed bedrijf in Smilde maar mischien is dat te ver. ( PS: hele goede Dual Core PC's )

Bedankt voor de reactie, maar dat lijkt me geen goede optie. Want er stond ook al Windows op, namelijk Windows 7. Ik ben nu bezig met Partition Magic 8.0 om te proberen of dat werkt. Ik hoop het. Maar in ieder geval bedankt voor de reactie.

Beste Mensen op Helpmij.nl,

Ik heb een heel erg vervelend probleem. Ik had geprobeerd Mac OSX op onze laptop geinstalleerd. Dit werkte niet. Ik herstarte de laptop en hij wil niet meer starten. Alles geprobeerd wat ik maar weet, maar niets heeft geholpen. Er staat zeer belangrijke informatie op de harde schijf. Kunnen jullie mij helpen, want hulp is dringend nodig.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Noam
Het blijft voor mij nog even ietwat vaag wat er precies aan de hand is. Ik citeer:

Ik had geprobeerd Mac OSX op onze laptop geinstalleerd.

Wat bedoel je daar precies mee? Stond er eerst een ander OS op en heb je Mac OSX er geprobeerd op te zetten of stond het Max OSX er al op en heb je een herinstallatie gedaan?

[edit] jij postte terwijl ik nog typte, het is mij nu duidelijk. Belangrijke vraag: was er meer dan 1 partitie in Windows op deze machine en / of een tweede hdd? [end edit]

Laatst bewerkt:
Het blijft voor mij nog even ietwat vaag wat er precies aan de hand is. Ik citeer:

Ik had geprobeerd Mac OSX op onze laptop geinstalleerd.

Wat bedoel je daar precies mee? Stond er eerst een ander OS op en heb je Mac OSX er geprobeerd op te zetten of stond het Max OSX er al op en heb je een herinstallatie gedaan?

[edit] jij postte terwijl ik nog typte, het is mij nu duidelijk. Belangrijke vraag: was er meer dan 1 partitie in Windows op deze machine en / of een tweede hdd? [end edit]

Ik leg het wel even uit... ik verander de hoofdpost wel even!

EDIT:

Hoofdpost verandert. Lees nog eens A.U.B.

Laatst bewerkt:
Hoeft niet, het is mij inmiddels duidelijk. Wat is het antwoord op de 'rode' vraag?

Hoeft niet, het is mij inmiddels duidelijk. Wat is het antwoord op de 'rode' vraag?

Er was GEEN 2e HDD en ik maakte dus een partitie van 10 GB (de laptop bezit 250 GB) maar toen mislukte het. Ik deed de laptop uit en weer aan en toen... HELAAS!! Hij start niet meer op. Alleen een zwart scherm. PartitionMagic 8.0 heeft ons niet kunnen helpen.

Dan weet ik helaas nog niet (zeker) of er een bestaande 2e partitie is? Whatever, daar kom je gauw genoeg achter. Doe de Windows DVD in de drive, kies voor nieuwe installatie Windows, type de serial en kijk vervolgens welke partities Windows aantreft. Als daar de nieuwe (een tweede) bijzit, installeer Windows dan kaal op die partitie waarna je de bestanden van de andere partitie veilig kunt stellen. Verwijder daarna na een nieuwe opstart met de Win DVD in de drive alle partities, maak één of meerdere nieuwe en formatteer daarna de schijf(partities).

Laatst bewerkt:
Dan weet ik helaas nog niet (zeker) of er een bestaande 2e partitie is? Whatever, daar kom je gauw genoeg achter. Doe de Windows DVD in de drive, kies voor nieuwe installatie Windows, type de serial en kijk vervolgens welke partities Windows aantreft. Als daar de nieuwe (een tweede) bijzit, installeer Windows dan kaal op die partitie waarna je de bestanden van de andere partitie kunt veilig stellen. Verwijder daarna na een nieuwe opstart met de Win DVD in de drive alle partities, maak één of meerdere nieuwe en formatteer daarna de schijf(partities).

Heel erg bedankt voor deze reactie. Ik ga het proberen en hou jullie op de hoogte!

Noam

Opgelost!

In DOS heb ik de partitie's kunnen zien en zo kunnen opstarten. Zijn mijn gegevens ten minste veilig! Iedereen die heeft gereageerd: Bedankt!

Noam11

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan