2e harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Ik heb in mijn Asus Barebone pc ruimte voor 2 harde schijven. Echter zullen deze direct naast elkaar (zonder ruimte er tussen dus) moeten worden vastgeschroeft in de computerkast. Nu lijkt mij dat het niet erg goed is voor een harde schijf om ze zo dicht tegen elkaar te zetten (hitte / magnetisch veld?) ... wat is jullie mening hierover?

Ik heb in mijn Asus Barebone pc ruimte voor 2 harde schijven. Echter zullen deze direct naast elkaar (zonder ruimte er tussen dus) moeten worden vastgeschroeft in de computerkast. Nu lijkt mij dat het niet erg goed is voor een harde schijf om ze zo dicht tegen elkaar te zetten (hitte / magnetisch veld?) ... wat is jullie mening hierover?

Maakt niets uit, ik heb 6 bays in m'n kast en als ik die allemaal vul werkt het ook prima. Zonder enige problemen. :) (alleen vormen de kabels een probleem voor het uitzicht, maar dat is een ander probleem natuurlijk :P)

Laatst bewerkt:
Maakt niets uit, ik heb 6 bays in m'n kast en als ik die allemaal vul werkt het ook prima. Zonder enige problemen. :) (alleen vormen de kabels een probleem voor het uitzicht, maar dat is een ander probleem natuurlijk :P)

oke ... en 6 bays zijn dus zes hardeschijven neem ik aan?

oke ... en 6 bays zijn dus zes hardeschijven neem ik aan?

klopt :thumb:
en bay is de "houder" om een harde schijf in te plaatsen.
Het voorkomt dat je 2 schijven direct op elkaar maakt, want dat kan trouwens wel schadelijk zijn. Maar als je nog 2 kunt plaatsen in je kast heb je als het goed is dus 2 bays over.

Laatst bewerkt:
klopt :thumb:
en bay is de "houder" om een harde schijf in te plaatsen.
Het voorkomt dat je 2 schijven direct op elkaar maakt, want dat kan trouwens wel schadelijk zijn. Maar als je nog 2 kunt plaatsen in je kast heb je als het goed is dus 2 bays over.

Nou er zit tussen beide schijven (ik heb er nu dus nog maar één, maar stel ik plaats een tweede) geen materiaal hoor. Er is gewoon ruimte voor twee schijven...

Als ik dan jouw verhaal lees lijkt het er op dat ik het níet kan doen...

Hier heb ik 3 schijven boven elkaar, amper een mm ruimte ertussen.
Draait al 5 jaar probleemloos. Zorg wel voor een goede airflow in je systeem.

Hier heb ik 3 schijven boven elkaar, amper een mm ruimte ertussen.
Draait al 5 jaar probleemloos. Zorg wel voor een goede airflow in je systeem.

dwz genoeg ruimte van de wanden en eventueel muurtjes, kasten etc.? Zitten wel genoeg gaten in de zijkant bij de HD ruimte....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan