Welke videokaart kan ik het beste aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Goedenavond,

ik wil een nieuwe videokaart in mijn computer zetten (een Asus barbone pc met vanzelfsprekend niet al te veel ruimte om een kaart in te stoppen. Ik heb begrepen dat deze in lengte nogal verschillen van elkaar). Wat ik wil is spellen spelen zodat die een beetje knap er uit zien (Sims 3, GTA IV, racespellen). Op het moment ziet dat er namelijk niet uit en zijn ze tergend traag (framerate).

mijn huidge video kaart is een Intel G965 Express Chipset Family.

Tevens heb ik als vereiste dat er (eventueel met zo'n verloopstekkertje) hdmi kabels op aan gesloten kunnen worden zodat ik mijn pc aan mijn LCD televisie kan koppelen! Ik heb niet een al te hoog budget, maar daar staat dus tegenover dat ik ook niet het nieuwste en beste van het beste nodig heb.

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen

Welk systeem heb momenteel? De info die je nu geeft is te weinig, merk hebben we, maar welk type asus is het?

Welk systeem heb momenteel? De info die je nu geeft is te weinig, merk hebben we, maar welk type asus is het?

Intel Core 2 Duo CPU 6600 @ 2.4 GhZ

uhm en 2 gig ram (weet niet precies wat voor .. waar kan ik dat snel zien of is het niet belangrijk?)

32 bits system

windows vista ultimate sp1

Ik bedoel het typenummer van de pc. Zoals bijvoorbeeld v2-ph1 of t2-p deluxe.

Maar een volledig hardware overzicht mag ook, kan je maken met pc wizard.

Ik bedoel het typenummer van de pc. Zoals bijvoorbeeld v2-ph1 of t2-p deluxe.

Maar een volledig hardware overzicht mag ook, kan je maken met pc wizard.

Asus P5B-BN
2048 MB (2 x 1024 DDR2 SDRAM)
Direct X10
500 GB Samsung HD
Chipset G965
Intel Core 2 Duo E6600 @ 2400 MHz

En je voeding, merk en wattage.

Heb je het type van de pc nog kunnen vinden?

En je voeding, merk en wattage.

Heb je het type van de pc nog kunnen vinden?

kan ik die dingen ook met pc wizard vinden? Zie het zo snel niet staan? Ook geen optie om alles in 1 keer in een lijst weer te geven!

Voor de voeding zal je de kast open moeten maken en kijken op de sticker.

Wat zijn de afmetingen van de kast? Vandaar mijn vraag naar het type van je pc, staat dat niet gewoon achter op de kast op de sticker?

Voor de voeding zal je de kast open moeten maken en kijken op de sticker.

Wat zijn de afmetingen van de kast? Vandaar mijn vraag naar het type van je pc, staat dat niet gewoon achter op de kast op de sticker?

Het is de AS T3-P5G 965 BB ID1
http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_asus_t3_p5g965_p92299.html

Op de voeding staat onder andere:
Delta Elektronics Inc
Model GPS 300 AB C rev
115 v / 6a
Power 250 W (met grote letters ook heel veel andere wattages in het klein)
Peak 300 w

Verder staat er nog een Asus sticker op de Voeding met het volgende typenummer:
PL6B0000P003065

is er iemand die mij weer verder op weg kan helpen met de door mij nieuw aangeleverde informatie? Alvast dank!:thumb:

Ik denk dat het beste is om als je voor een nieuwe videokaart gaat, ook een andere voeding inbouwt. Deze voeding is vrij laag.

Raad je aan rond de 400+ te gaan zitten.

Mvg,

Gerrit:thumb:

Ik denk dat het beste is om als je voor een nieuwe videokaart gaat, ook een andere voeding inbouwt. Deze voeding is vrij laag.

Raad je aan rond de 400+ te gaan zitten.

Mvg,

Gerrit:thumb:

O dat is wel een tegenvaller ik dat je gewoon een nieuwe videokaart kon inbouwen ongeacht de kracht van bijvoorbeeld je voeding. Is 400+ het wattage/vermogen van de voeding? En kan elke voeding in elke pc?

O dat is wel een tegenvaller ik dat je gewoon een nieuwe videokaart kon inbouwen ongeacht de kracht van bijvoorbeeld je voeding. Is 400+ het wattage/vermogen van de voeding? En kan elke voeding in elke pc?

Ja, over het algemeen past "elke voeding in elke pc" en ja hij heeft het met 400+(Watt) over het vermogen van de voeding.

Ja, over het algemeen past "elke voeding in elke pc" en ja hij heeft het met 400+(Watt) over het vermogen van de voeding.

heeft zo'n meer vermogende voeding ook voor andere functies van mijn computer voordeel? Stiller, sneller, betere verwerking informatie, minder snel warm worden?? Ik noem maar wat hoor ... voeding is iets compleet onbekends voor mij

Mijn vraag is inmiddels zo goed als opgelost

ik dank iedereen voor zijn/haar vele hulp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan