Memory stick prod duo garantie

• Onderwerp starter Onderwerp starter BTB8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BTB8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Ik heb voor mijn psp een memory stick pro duo van Sony. Op vakantie las hij de kaart ineens niet meer en gaf mijn psp aan dat er geen memory stick was geplaatst. Ik zou volgens de verpakking 5 jaar garantie op de memory stick hebben, maar ik kan niks vinden van hoe ik die garantie kan gebruiken. Weet iemand wat ik daarvoor moet doen ?

Hoi,

De garantie gaan claimen bij diegene waarbij je het gekocht hebt...

contact opnemen met de sony dienst zij vertellen je het adres waar je hem naartoe moet sturen met de verpakking en/of bewijs van jaar dat je het gekocht hebt

Iedere garantie met wat dan ook(stick of koelkast,tv of pakje boter;))dien je bij je verkoper te claimen.Met hun heb je zaken gedaan en niet met sony.Dat een winkelier(in welke vorm dan ook)je doorverwijst naar Sony is een tweede....

Iedere garantie met wat dan ook(stick of koelkast,tv of pakje boter;))dien je bij je verkoper te claimen.Met hun heb je zaken gedaan en niet met sony.Dat een winkelier(in welke vorm dan ook)je doorverwijst naar Sony is een tweede....

ja ok dat is waar :P

in ieder geval moet het via sony ;) je kan bij de winkel inderdaad gaan claimen maar hun zullen je doorsturen.

ik had ditzelfde met een 4 weken oude stick en ook ik werd doorverwezen (heb geen nummer meer sorry :confused:)

Zelfs het doorverwijzen zou volgens het consumenten recht niet op zijn plaats zijn.
Nu gaat het hier om een (simpel)stickie.En zal waarschijnlijk het contact opnemen met sony makkelijk te doen zijn.Maar in eerste instantie ligt de bal bij de verkoper
Maar je denkt toch niet dat als je nieuwe tv het na 2 weken begeeft dat een winkelier je maar kan afschepen met een doorverwijzing.....;)

Laatst bewerkt:
Zelfs het doorverwijzen zou volgens het consumenten recht niet op zijn plaats zijn.
Nu gaat het hier om een (simpel)stickie.
Maar je denkt toch niet dat als je nieuwe tv het na 2 weken begeeft dat een winkelier je maar kan afschepen met een doorverwijzing.....;)

3 maanden ;) je hebt recht op 3 maanden vervanging... maar is je kaartje "kapot" en zitten er "prive foto's" (met psp camera gemaakt) op dan MOET je naar sony toe die recoveren zo veel mogelijk

3 maanden vervanging? waar haal je dat vandaan dan?

Nederlands recht spreekt voorzover ik weet niet over 3 maanden. (europees ken ik wel de 6 maanden termijn maar daarbij geld dat binnen die termijn er helemaal geen vragen gesrteld hoefen te worden naar waarom het apparaat stuk is gegaan)
Je apparaat word gerepareerd/vervangen door een gelijkwaardig apparaat gedurende de hele garantie periode hoe lang die ook duurt zonder dat de bewijslast van het defect raken bij de consument ligt.

Het nadeel van fabrieks garantie aanspreken is dat de fabrieks garantie regels kan bevatten waar je niet blij mee hoeft te zijn (bijvoorbeeld dat je het product naar ze toe moet brengen en zo of dat loonkosten van de reparatie toch voor jou rekening komen (Gebeurt niet vaak maar het zou kunnen). aangezien je geen overeenkomst met de fabriek hebt mogen zij dat soort regels stellen. de verkopers garantie is aan veel meer regels gebonden dus mijn advies is altijd eerst de verkoper inschakelen. als je natuurlijk nog binnen de garantie valt van de verkoop.

Laatst bewerkt:
3 maanden vervanging? waar haal je dat vandaan dan?

Nederlands recht spreekt voorzover ik weet niet over 3 maanden. (europees ken ik wel de 6 maanden termijn maar daarbij geld dat binnen die termijn er helemaal geen vragen gesrteld hoefen te worden naar waarom het apparaat stuk is gegaan)
Je apparaat word gerepareerd/vervangen door een gelijkwaardig apparaat gedurende de hele garantie periode hoe lang die ook duurt zonder dat de bewijslast van het defect raken bij de consument ligt.

ja ik heb het over een winkel (zeg intertoys?) die hoeven NIET de geheele garantie periode voor vervanging te zorgen

waar ik het vandaan heb? elke keer als je iets koopt zeggen ze de garantie gaat de eerste 3 maanden via ons daarna via de leverencier van het product

Dan gaat Intertoys tegen het consumentenrecht in.....
Dat zij niet uit hoofde als zelf vervangen ok maar zolang een fabrikant garantie geeft zijn zij de tussenpartij...

Laatst bewerkt:
Dan gaat Intertoys tegen het consumentenrecht in.....

ik zei, zeg intertoys :p het betreft de e-plaza hier :(

maar jullie zeggen dat het 6 maanden vervangen MOET worden door de winkel? want dan ga ik morgen nog terug want ik kon mijn product (controller) niet opsturen want ik heb da ding nodig :P

Op je garantie bewijs staat hoelang de garantie duurt. en in die periode zal de verkoper de boel alles moeten regelen. het is wel zo dat een vervangend product een gunst is en geen recht. Zolang het niet "onredelijk lang" duurt dat het product gerepareerd word is men niet verplicht een vervangend product te geven

Op je garantie bewijs staat hoelang de garantie duurt. en in die periode zal de verkoper de boel alles moeten regelen. het is wel zo dat een vervangend product een gunst is en geen recht. Zolang het niet "onredelijk lang" duurt dat het product gerepareerd word is men niet verplicht een vervangend product te geven

ok bedankt dan :P garantie bewijs zegt van controller 1 jaar en van memory stick duo 5 jaar(als je in duitsland koopt dat duitse merk is 7 jaar)

maar toch geld nog steeds voor de TS dat hij naar sony moet gaan ... moest ik ook ;)

Even een simpel voorbeeld:stel een fabrikant geeft 1 jaar garantie op je tv.Dan is de winkelier verplicht om in ieder geval voor dat jaar de tussenpartij te zijn tussen jou en de fabrikant.
indien de winkelier jou een nieuw product moet leveren dan is dat voor de winkelier zonder enig risico.hij krijgt dat product toch van de fabrikant vergoed.
Is het jaar voor bij dan is zelfs de winkelier aansprakelijk.Dit op basis van levensverwachting van het product.
Je hebt eigenlijk( bij welk product je ook koopt) in theorie niks met een fabrikant te maken.Met hem doe je geen zaken maar met een verkopende party.
Dat er om wat voor reden dan ook na je claim de fabrikant even om de hoek komt kijken is een tweede..

Even een simpel voorbeeld:stel een fabrikant geeft 1 jaar garantie op je tv.Dan is de winkelier verplicht om in ieder geval voor dat jaar de tussenpartij te zijn tussen jou en de fabrikant.
indien de winkelier jou een nieuw product moet leveren dan is dat voor de winkelier zonder enig risico.hij krijgt dat product toch van de fabrikant vergoed.
Is het jaar voor bij dan is zelfs de winkelier aansprakelijk.Dit op basis van levensverwachting van het product.
Je hebt eigenlijk( bij welk product je ook koopt) in theorie niks met een fabrikant te maken.Met hem doe je geen zaken maar met een verkopende party.
Dat er om wat voor reden dan ook na je claim de fabrikant even om de hoek komt kijken is een tweede..

juist :P weer iets geleerd :D

maar van de stick in kwestie weten we niet van of hij belangrijke data bevat (net zoals bij mij)

Als procedure in gan gezet is komen ze daar vanzelf wel achter.
Btw:ze zijn er niet verantwoordelijk voor.

Nu is nog de vraag of de Mod voor dit topic deze discussie laat staan of het topic weer inkort.

succes Mod;)

maar toch geld nog steeds voor de TS dat hij naar sony moet gaan ... moest ik ook ;)

Nope hij "Moet" dat niet, net zomin als jij dat "MOEST" maar in bepaalde situaties kan de winkelier dat voorstellen (VERPLICHTEN mag hij niet) om het proces te versnellen.

Dan zit de winkelier er niet tussen en mis je een stuk administratie bij de winkelier en dergelijke. Maar er zit een addertje onder hetr gras namelijk.

Als je de garantie via de fabriek gebruikt kan de de winkelier zeggen dat hij niet meer verantwoordelijk is voor de garantie en hoef je daar dus niet meer aan te kloppen voor verdere problemen. Aangezien de fabriek geen overeenkomst met jou heeft zijn die ook wettelijk niet ergens op aan te spreken (garantie wijze gezien dan ;)) dus als je pech hebt kunnen beide partijen na het zelf laten afhandelen van de garantie door de fabrikant zeggen, sorry je moet niet bij ons zijn.

(ik denk dat de mod dit wel laat staan aangezien het een discussie bevat over de garantie en hoe aan te spreken zoals de vraag van de TS is ;))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan