Een hele nieuwe computer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
He allemaal

In mei had ik al een topic geopend om mijn PC te upgraden.
Ik wou toen alleen mijn moederbord , processor en videokaart upgraden maar ik wil toch een hele nieuwe PC.
Nu had ik zelf al het een en ander samengesteld met de 'PC-builder' van Alternate en ik wil graag jullie mening.
Tips en opmerkingen zijn welkom en een andere configuratie natuurlijk ook als het maar in het budget blijft.

Mijn budget : 500 - 600 euro
Doel : Gamen ( GTA IV enz. ) , videobewerking , fotobewerking , internetten en voor school dingen doen.
Stilte : Niet heel belangrijk , gewoon normaal.
Ik wil wel een paar jaar met de PC kunnen doen.

Hier een screenshot van wat ik zelf al had samengesteld.

winkelwagen.bmp

Totaalprijs 601 euro

Laatst bewerkt:
Het is niet slecht.
Ik zou je allereerst aanraden om ook te kijken wat eea bij bijv azerty kost.

1. Ik zou een iets betere kast kopen, waar bijv 120mm-koelers in passen
2. Ik zou voor dit moederbord kiezen:
http://www.alternate.nl/html/produc...HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM3

Goedkoper en van msi. Beter dan Asrock. Let op dat MSI wel eens karig is met sata-kabels.
3. harde schijf.
http://www.alternate.nl/html/produc...?tn=HARDWARE&l1=Harddisks+/+SSD&l2=Serial-ATA
Samsung is wat beter. Deze F3 is een nieuwe schijf en is een aanrader.

Kastkoeler natuurlijk veranderen als je een andere kast neemt, maar das logisch.

Op verzoek verplaatst van Upgrade naar Systeem. Offtopic berichten verwijderd.

Beter! Alleen vond ik de voeding die je eerst had beter. (was het ook een stuk goedkoper?)

Misschien heb ik wel een goedkoper moederbord gekozen omdat ik niet meer wil uitgeven....

nou sorry hoor.. kzeg het alleen maar ;) je had als budget 600 en daar zat je nog niet op duss..

@ Wat kan ik eigenlijk allemaal met dit systeem , en hoelang denk je dat ie meegaat. Met programma's enzo . Moeilijk te zeggen, qua games kun je wel even vooruit.

Gewoon windows 7 erop zetten en je kan alle programma's draaien, eventueel kun je nog een 2e 4870 erbij doen in de toekomst, hoewel ik dan voor een wat sterkere voeding zou kiezen (Denk aan minimaal 620 Watt). En het door jouw gekozen moederbord ondersteund geen crossfire dus..

Tja, maar een 2e videokaart is meestal toch niet verstandig. Of iemand moet heel vaak zaken upgraden.
Als ik naar mezelf kijk: ik gebruik mijn computer tot ik nieuwe spellen niet meer goed kan spelen. En dan ga ik pas upgraden. En meestal is een nieuwe videokaart verstandiger dan een 2e bij plaatsen.

Ik had dan eerder nog een betere processor dan duurder moederbord gekozen.

dat ga je zeker merken met videobewerken.

Volgens mij heeft een goede processor ook wel invloed op FSX, maar dat weet ik ff niet meer zeker. Videokaart is wel goed voor de meeste spellen. FSX werkt alleen beter met Nvidia-kaarten. Dus ja: tis de keuze tussen een kaart voor de meeste spellen, met verhoudiginsgewijs iets lagere scores voor FSX, of hogere scores voor FSX en lagere voor de overige spellen :)

Iets minder met FSX maar wel meerdere spellen , daar ga ik eerder voor.
Het lijkt me sowieso wel beter dan een X1650PRO :p

Dan denk ik dat dat het definitieve systeem word , maar als er weer eens vernieuwingen of andere zaken zich op doen in computerland dan hoor ik het wel weer :D

Marsmannetje erg bedankt , en de rest ook.

Nou heb ik eigenlijk nog een vraag.
Is het misschien slimmer om bijvoorbeeld ipv de HD4870 een HD5850 te halen ?
Dan betaal ik iets meer maar kan het systeem dan nog langer mee?

Tja. Leuk zo'n uitgebreid moederbord. Wat ga je ervan gebruiken?

Je hebt nu in totaliteit een zwakkere computer, maar wel een sterk moederbord.... :confused:

edit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...225309]=1&product[213070]=1&product[212285]=1
Beter moederbord, natuurlijk iets minder uitgebreid dan een bord van meer dan 100 euro, maar verder best goed.

edit:
En voor nog wat extra euro's kan je ook voor intels i5 kiezen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[35577]=1&product[229422]=1&product[224666]=1

Dat is echt een stukkie beter.

Laatst bewerkt:
Intel i5 is vrij nieuw ofniet ?
Is dat echt beter , want zo heel duur is het niet.
Ik kan het systeem wel kopen met die prijs , maar wat is eigenlijk het grote voordeel van i5 t.o.v. de amd phenom II x3

Ik ben nu een test van Hardware.info aan het lezen en de i5 doet het veel beter dan de phenom in de videobewerking benchmarks.

Is het trouwens ook verstandig om er maar gelijk een goede koeler op te zetten ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan