• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitklaplijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andreas1987

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Hallo,

ik had aan jullie de volgende vraag, wie weet dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Ik vroeg mij af of het mogelijk was om in excel een uitklapscherm te maken waarin een lijst te voorschijn komt waaruit er gekozen kan worden uit de letters A t/m Z.
Deze lijst zou te voorschijn moeten komen uit cel B4 (bedrijf A).

Zodra ik 1 van die letters selecteer, komt deze te staan in cel B5, in dit geval de letter A. Wil ik echter nog een letter toevoegen, dan zou deze moeten verschijnen in cel B6 (in dit geval de letter G). Zo wil ik een hele lijst kunnen toevoegen/ en verwijderen door alleen maar uit Cel B4 een lijst te voorschijn te toveren zonder van de andere cellen gebruik te hoeven maken. De rest van de sheet schuift door zodra er weer een nieuwe letter is toegevoegd.

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb gesteld, en of het uberhaupt wel mogelijk is om dit in excel te doen, aangezien ik al veel heb gezocht wat er op lijkt, maar het niet kon vinden.

Met vriendelijke groet,

Andreas

Bijlagen

Kun je iets met de standaard functie van excel: groeperen van rijen.

Bijlagen

Bedankt, deze lijst had ik al gevonden, maar was niet helemaal wat ik bedoelde.
Maar ik ga het toch nog even proberen

Bedankt, deze lijst had ik al gevonden, maar was niet helemaal wat ik bedoelde.
Maar ik ga het toch nog even proberen

Je mag met deze ook even proberen het voldoet niet aan U vraag maar komt in de buurt , je kan nu een rij invoegen onder een cel die jij in kolom B selecteert .

Bijlagen

Het komt idd al in de buurt, maar hoe maak je zo'n macro? Hoe zorg je ervoor dat die cellen naar beneden bewegen wanneer je op die pijl drukt?

Mvg,

Andreas

Het komt idd al in de buurt, maar hoe maak je zo'n macro? Hoe zorg je ervoor dat die cellen naar beneden bewegen wanneer je op die pijl drukt?

Mvg,

Andreas

Door je te verdiepen in VBA , hetzij via het www ( internet ) hetzij door aankoop van een boek over VBA , of door veel te oefenen en in de topic's met VBA te kijken en trachten om de code's te begrijpen ( lezen ) .

Pfoe... lijkt me een hele klus.. Alhoewel ik het er best graag voor over heb vraag ik mij af of ik er buiten dit nog veel aan heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan