• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stopwatch werk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

alsoft

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Als ik de stopwatch wil starten gaat het beeld flikkeren,.
Wie kan mij vertellen wat ik niet goed doe.

In de bijlage het voorbeeld

Bijlagen

Beste alsoft,

Bij mij geen probleem.
Ik werk met Windows XP. Ga eens via Start > Configuratiescherm > Beeldscherm > Instellingen > Geavanceerd > Beeldscherm. Hier kun je de vernieuwingsfrequentie van je beeldscherm zien. Bij staat deze op 60 Hertz. En bij jou?

Groeten,
Richard

Als ik de stopwatch wil starten gaat het beeld flikkeren,.
Wie kan mij vertellen wat ik niet goed doe.

In de bijlage het voorbeeld

@ alsoft , als je in je zelfde topic blijft dan krijg ik ook een mailtje dat er een nieuwe vraag is ;) . Ik heb hem nu gezet dat je telkens ook reset als je op start drukt , waar om de " Range("a1").Select " in de startknop ?? eens je de loop start is er geen andere toepassing dat nog verder gaat tot wanneer je stop .

Bijlagen

Stopwatch

Ik heb de range a1 verwijderd, maar het probleem van flikkering als de teller loopt blijft.
Ook op de andere bladen.

Ik heb op meerdere cpu's (laptop's ), in XP , Vista excel 2002 , 2003 en 2007 getest en nergens flikkering , probeer deze ook nog eens

of verwijder de hondersten
Code:
Public Sub startClock()

Dim start

If firstStart = "" Then
        start = Timer
        firstStart = start
    Else
        start = firstStart
    End If

Do While stopped = True
        DoEvents
        Worksheets("Blad1").Range("B7").Value = Int((Timer - start + 0.5) / 60 / 60)  ' uren
        Worksheets("Blad1").Range("C7").Value = Int((Timer - start + 0.5) / 60) Mod 60   ' min tot 60
        Worksheets("Blad1").Range("D7").Value = (Timer - start) Mod 60

Loop

End Sub

plaatst deze code

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Stopwatch

Als ik het programma Stopwatch open , en tegelijk een ander excel bestand open dan gaan de letters in de cellen flikkeren.
Wat is de oorzaak ik kom er niet uit.

Bijlagen

Heb je der al eens bij stilgestaan welke bewerking ( berekening ) excel aan het doen is tijdens de Do ..........Loop ( count ) bekijk de andere voorbeeldjes eens van Danny en test deze met ook een tweede open excel blad , ik zal deze avond de andere ook eens bekijken

Ik weet dat er veel achter de schermen gebeurd, maar hopelijk kan jij de oplossing aandragen.

Ik weet dat er veel achter de schermen gebeurd, maar hopelijk kan jij de oplossing aandragen.

Ik heb eens achter de schermen gekeken en kwam tot volgende vaststelling , ik krijg een # van 54 % wil ik daar een andere pagina in excel bij openen dat gaat maar , langzaam ( geen geflikker ) . Ik heb ook andere progjes getest en daar kreeg ik zelf geen tweede pagina open . Wil je gegevens bijschijven zal het vermoedelijk op de pagina met d etimmer zelf moeten gebeuren en dat gaat want ik had er een soort log opgezet vandaar in kolom G en verder de cijfers .

Bijlagen

Oke

Daniel bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat hier geen oplossing voor is.

Beste ppms ;)

Is dit wat voor je.

Groet PPMS

Dit bestandjes heeft alsoft al gekregen in deze topic.

Als ppms in de vorige topic moest blijven, dan zou het meer overzichtelijker zijn dan 3 dezelfde topics te openen.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan