PC valt uit na koude start

Status
Niet open voor verdere reacties.

elodee46

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2009
Hallo,

vreemd probleem:
Bij een koude start van mijn PC valt hij kort na het opstarten uit, meestal lukt het nog om IE of outlook te starten, dan krijg ik een blauw scherm en start de PC vanzelf opnieuw op. Het allervreemdste is dat de pc na de herstart als gevolg van het blauwe scherm dagen achter elkaar zonder problemen draait. Het doet zich dus alleen bij een koude start voor, Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Heb al memtest86 gedraaid zonder resultaat.
Specs:
DualCore Intel Core 2 Duo E4600, 2400 MHz (12 x 200)
Asus P5GC-MX/1333 (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset Intel Lakeport-G i945GC
2 gb intern

alvast bedankt!

Hallo,

vreemd probleem:
Bij een koude start van mijn PC valt hij kort na het opstarten uit, meestal lukt het nog om IE of outlook te starten, dan krijg ik een blauw scherm en start de PC vanzelf opnieuw op. Het allervreemdste is dat de pc na de herstart als gevolg van het blauwe scherm dagen achter elkaar zonder problemen draait. Het doet zich dus alleen bij een koude start voor, Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Heb al memtest86 gedraaid zonder resultaat.
Specs:
DualCore Intel Core 2 Duo E4600, 2400 MHz (12 x 200)
Asus P5GC-MX/1333 (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset Intel Lakeport-G i945GC
2 gb intern

alvast bedankt!

raar alleen bij een koude start voortaan op f8 drukken en dan 10 minuten laten opwarmen

Hoi,

Denk dat het bij vista op de zelfde plek staat als bij xp heb even geen vista bij de hand is nog niet de oplossing maar misschien komt hij zowel te voorschijn.
Klik op deze computer met de rechter muisknop dan op eigenschappen dan op het vakje geavanceerd daar staat opstart en herstelinstellingen , klik die aan en dan staat onderin aangevinkt de computer opnieuw opstarten dat vinkje weg halen .Als hij nu weer vast loopt komt er een blauw scherm met een code te voorschijn waarbij je dan de oorzaak kan herleiden.

Modag

Hoi,

Denk dat het bij vista op de zelfde plek staat als bij xp heb even geen vista bij de hand is nog niet de oplossing maar misschien komt hij zowel te voorschijn.
Klik op deze computer met de rechter muisknop dan op eigenschappen dan op het vakje geavanceerd daar staat opstart en herstelinstellingen , klik die aan en dan staat onderin aangevinkt de computer opnieuw opstarten dat vinkje weg halen .Als hij nu weer vast loopt komt er een blauw scherm met een code te voorschijn waarbij je dan de oorzaak kan herleiden.

Modag

vinkje uitgezet, als ik weer een blauw scherm krijg zal ik de melding opschrijven en hier posten!

Hoi,

Oke we wachten af.

Modag

gelijk maar even getest: het gaat alleen om de technical information denk ik?

Stop 0x00000024 (0x001904AA, 0x001904AA, 0x8997852C, 0x89973228, 0x87A9E0F3)

*** NTFS.SYS - Adress 87A9E0F3, at 87A0700, Datestamp 47918996

gelijk maar even getest: het gaat alleen om de technical information denk ik?

Stop 0x00000024 (0x001904AA, 0x001904AA, 0x8997852C, 0x89973228, 0x87A9E0F3)

*** NTFS.SYS - Adress 87A9E0F3, at 87A0700, Datestamp 47918996

NTFS.SYS maakt deel uit van de bestandsysteem van je hardeschijf dus dan is er een virus langs komen lopen zeg maar dat het heeft beschadigd!!!

Hoi,

In dit topic geven ze wat mogelijkheden.

Modag

Hoi,
Memtest had ik al gedraaid, geen fouten.
Chkdsk lijkt even te helpen, maar als ik dan wat grote bestanden overzet van laptop naar desktop dan krijg ik weer een bsod (op mijn desktop), en begint het feest weer opnieuw. Een tooltje van seagate geeft aan dat mijn harde schijf nog oke is.

De bsod (ntfs.sys) lijkt dus te wijzen op harde schijf of geheugen, maar als ik die test geven ze geen fouten. Zou dan mijn moederbord of de voeding gaar zijn?

bedankt alvast, elodee46

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan