Boot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mesque

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Goedenmiddag allemaal,

Ik heb me hier op dit forum geregistreerd omdat ik met mijn 3 (!!) weken laptop al een week of 2 een probleem heb. Zo nu en dan als ik hem opstart (vooral als hij nog niet zo heel lang uit is) krijg ik de volgende foutmelding:

Reboot and select prober boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

Heb de boot volgorde in Bios al bekeken, die stond gewoon zo:

1st Boot Device [Hard Drive]
2nd Boot Device [CD/DVD]
3rd Boot Device [Removable Device]
4th Boot Device [Network]

Bij voorbaat dank,

HDD failing

lijkt me dat je laptop's harde schijf stillaan aan het eind van z'n leven is, wat je kan proberen is MBR herschrijven zodat de bootsector word opgefrist. defrag ...

Persoonlijk zou ik er niet aan gaan knutselen, en aanspraak maken op garantie.
Als je toch wat wilt proberen (weet wel zeker dat hiermee de garantie niet vervalt!): Schroef het vakje van de harde schijf open, haal de harde schijf er even uit, en plaats 'm stevig weer terug zoals die zat.

Succes,

Tijs.

Persoonlijk zou ik er niet aan gaan knutselen, en aanspraak maken op garantie.
Als je toch wat wilt proberen (weet wel zeker dat hiermee de garantie niet vervalt!): Schroef het vakje van de harde schijf open, haal de harde schijf er even uit, en plaats 'm stevig weer terug zoals die zat.

Succes,

Tijs.

Volledig eens, gewoon terug ermee en niet zelf gaan prutsen aan een nieuwe laptop

wat je kan proberen is MBR herschrijven zodat de bootsector word opgefrist. defrag ...
Hoe wil je "Defrag" gaan doen, als de laptop niet eens opstart?:confused:

Ik ga met de rest mee, je garantie aanspreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan