inner join en dan fetch row?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joelharkes

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2009
hey kan wel help gebruiken het gaat hier fout bij fetchrow hoe ga ik dat doen?
ik denk dat alle informatie die je nodig hebt om me te helpen hier onader staan. plz help me ;)

PHP:
<?
include ("db_connect.inc.php");

$query = "SELECT clubgegevens.naam, wedstrijden.datum FROM clubgegevens INNER JOIN westrijden ON  clubgegevens.id=wedstrijden.id WHERE uitscore=3)"; // deze SQL-query is van joel en mag niet ge kopieerd worden!!
$resultaat = ""; // hierin wordt het resultaat van de query opgeslagen
$resultaat = mysql_query($query, $db);
mysql_close($db); // database afsluiten
?>

<h2>9.Geef de namen van de voetbalclubs en die een uitscore hadden van 3. Geef ook de datum erbij.</h2>
<hr>
<?php
while(list($naam, $datum ) = mysql_fetch_row($resultaat)){
 echo "$naam,<BR>"; 
}
?>
da eror =
Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\Documents and Settings\Joel\Bureaublad\UsbWebserver\Root\209joel.php on line 13

Laatst bewerkt door een moderator:
Je sluit de database verbinding voor je de data ophaalt. Bij een close vervallen ongebruikte resources. (daarnaast is het sluiten niet nodig, gebeurd automatisch aan het eind van het script)

heb je beetje geduld help me

soo:
PHP:
<?
include ("db_connect.inc.php");

$query = "SELECT * clubgegevens.naam, wedstrijden.datum FROM clubgegevens INNER JOIN westrijden ON  clubgegevens.id=wedstrijden.id WHERE uitscore=3)";
$resultaat = ""; // hierin wordt het resultaat van de query opgeslagen
$resultaat = mysql_query($query, $db);
?>

<h2>9.Geef de namen van de voetbalclubs en die een uitscore hadden van 3. Geef ook de datum erbij.</h2>
<hr>
<?php
while(list($naam, $datum ) = mysql_fetch_row($resultaat)){
 echo "$naam, $datum<BR>"; 
}
?>

geeft errors volgens mij omdast hij &naam $datum niet kent. in iedergeval zegt die dat de fout zit by fetch_row in die regel.

Heb je de query wel eens gedraaid in phpMyAdmin?

Zo te zien zit er een fout in, je selecteerd * naam, datum
Er moet OF een comma na die *, dan haal je alle velden op en daarna nog een keer naam en datum, of je moet de * weglaten, dan haalt ie alleen naam en datum op.

[sql]SELECT clubgegevens.naam, wedstrijden.datum, wedstrijden.uitscore FROM clubgegevens INNER JOIN westrijden ON clubgegevens.id=wedstrijden.id WHERE uitscore=3)[/sql]

werkt zelfs niet in myphpadmin dit is gewoon by the book ;S
site zegt:[sql]
SELECT column_name(s)
FROM table_name1
INNER JOIN table_name2
ON table_name1.column_name=table_name2.column_name
[/sql]
doe ik zo veel verschillend?

laat ik het anders stellen

laat ik het zo zeggen: hoe werkt join met usbwebserver-phpmyadmin-localhost. want het werkt allemaal niet heeft iemand plz een geod werkend voorbeeld...

want ik gebruik voorbeelden van w3schools.com maar die werken niet

SELECT clubgegevens.naam, wedstrijden.datum, wedstrijden.uitscore FROM clubgegevens INNER JOIN westrijden ON clubgegevens.id=wedstrijden.id WHERE uitscore=3)"
  • je hebt op het einde )" staan dus dat moet sowieso weg
  • er staat een typo in je query ("westrijden" ipv "wedstrijden")
Als je die twee dingen aanpast zou de query moeten werken[sql]SELECT clubgegevens.naam, wedstrijden.datum, wedstrijden.uitscore FROM clubgegevens INNER JOIN wedstrijden ON clubgegevens.id=wedstrijden.id WHERE uitscore=3[/sql]

Laatst bewerkt:
hey thanks hij werkt helemaal ;) alle maal beginners foutje waren het ;s moet je weer dyslexies voor zijn :o. maar heeeeel erg bedankt.

,
joel
on tha way

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan