geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

boomes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Beste mensen, vandaag mn nieuwe laptop binnengekregen. Dacht ga even verbinding proberen te maken maar de melding die ik kreeg was dat ik geen verbinding kon maken met de router. Met een onbeveiligd netwerk kreeg ik echter wel verbinding, alleen deze is niet van mezelf. Heeft iemand enig idee hoe ik verbinding kan krijgen met mijn eigen netwerk? Zoja, het liefst simpel uitgelegd, ben er niet zon held mee.
Bedankt! Groetjes, B

Wordt er tijdens het verbinding maken om een Key gevraagd?
Staat Mac filtering soms aan in de router?

Wordt er tijdens het verbinding maken om een Key gevraagd?
Staat Mac filtering soms aan in de router?

Nee, er wordt me om niks gevraagd alleen als hij de verbinding behoort te maken staat er dat het niet lukt omdat het signaal te zwak is, of omdat er iets tussen het signaal en de ontvanger staat ofzo, maar volgens mij kan dit het allemaal niet zijn... Ik weet het echt niet meer

Je ziet wel de buurman maar niet het netwerk van je provider? Je zal toch echt moeten inloggen bij je provider met je wpa-sleutel. Hoe heb je dat vroeger gedaan? Heb je geen CDtje van je provider? Als dat allemaal wel in orde is dan nog de volgende trucs:

Slecht bereik kan te maken hebben met apparatuur die dezelfde 2,4 GHz-frequentie gebruikt (draadloze telefoons en speakers en magnetrons).
Plaats de router zo hoog mogelijk en zo dat er geen grote metalen voorwerpen in het pad staan.

Zwak signaal? Zit je ver van je router vandaan? Wat gebeurt er als je in de buurt van de router gaat zitten met je PC?

Kun je van kanaal verwisselen? Je kunt m.b.v. een programma als >NetStumbler< kijken of er bij jou in de buurt nog meer gebruikers zijn die hetzelfde kanaal gebruiken. Als dat zo is: in de router het kanaal wijzigen naar een kanaal dat vrij is, liefst niet te dicht bij gebruikte kanalen.

Uit andere forumberichten:
- Kanaal van 6 naar 11 gezet en daarna ging de verbinding prima.
- het WPA-wachtwoord, was even vergeten dat ik er een hoofdletter in moest

Router/modem uitschakelen en na enkele minuten weer aanzetten.

Via de reset-knop router (lucifer in gaatje achterop) terug naar de oorspronkelijke
fabrieksinstellingen (let op: alle instellingen gaan dan verloren).

Start->uitvoeren->cmd->enter.
Type "ipconfig /release" (uiteraard zonder aanhalingstekens!
Vervolgens hetzelfde, alleen inplaats van /release : "renew"
Type ipconfig/flushdns (dns-cache legen). Dit om verouderde en/of corrupte dns-info te verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan