lokaal netwerk verbonden internet niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mightygamer

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Beste lezers,

Ik heb sinds zaterdag een draadloze router aangeschaft van Cisco Linksys. Na de cd in de computer te hebben gestoken en alles te hebben geinstalleerd werkt het niet. Er staat lokaal netwerk verbonden en internet dus niet? Ik kan niet op het internet komen? Ik heb een laptop (Vista) een normale vaste (xp) computer en een playstation 3 maar geen van allen doet het. De kabel werkt wel dus volgens mij is er geen probleem met het modem. Maar ik kan de kabel niet meer naar boven door de murr heen sturen omdat die helemaal vol zit met tv kabels e.d. Ik hoop dat iemand mijn probleem kan oplossen en dit zal dan zeker gewaardeerd worden want ik zou graag een goedwerkend draadloos netwerk willen hebben om eens lekker online te kunnen spelen met me ps3.

groet daniel!:thumb:

Wanneer je een router aansluit moet je eerst je modem en je pc's van de stroom afhalen.

Verbind je modem met je router dmv een netwerkkabel.

Steek nu eerst je modem in de stroom, wacht tot hij helemaal is doorgestart en alle nodige lampjes branden.
Zet daarna je router onder stroom, weer wachten tot alles brand en daarna pas je pc aanzetten.

Heb je het zo gedaan?

ja ik heb het nu zo gedaan maar geen succes.. krijg nu zelfs niet eens meer lokaal verbonden.

Ik snap niet wat ik verkeerd doe. Ik heb een draadloze verbinding.. mijn pc ziet hem ook dan voeg ik het wachtwoord in maar dan connect die niet en zegt die dat er geen verbinding is? rara wat is mijn probleem!

ga eens naar start>uitvoeren. Typ daar cmd en klik op enter. In het volgende venster typ je ipconfig en weer enteren. Wat staat er achter standaardgateway?

dat is het ipadres dat je van je provider gekregen hebt. Je pc zou van je router een ipadres moeten krijgen dat begint met 192.168.x.x ...

Welke provider heb je en welk merk en type modem heb je?

het is zo goed als opgelost.. ik heb een wrt120N router van cisco linksys.. deze moet dus een N verbinding kunnen leggen maar hij staat nu op G.. Ik heb hem speciaal voor N gekocht maar zet ik hem in mijn router op N dan heb ik geen internet :S hoe kan ik dit veranderen dan?

hmmm ik heb deze router gekocht wrt120N ik weet niet precies wat een N-adapter is maar dit was de informatie van het product:

Type randapparatuur Draadloze router
Normen 802.3 ¦ 802.11b ¦ 802.11g ¦ 802.11n Draft

Beveiligingskenmerken MAC¦ WEP¦ WPA2

Aansluiting USB-poort¦ 1 WAN 10/100 Mbps poort¦ 4 LAN 10/100 Mbps poorten

Draadloze of bedrade adapter met TCP/IP-protocol

Windows XP, Vista, Mac OS X 10.4 of hoger

Inhoud CD-Rom¦ voeding¦ Ethernet-kabel

Volgens mij suppot die hem dus wel..

Er zijn verschillende protocollen in wifi verkeer. A, B, G en N. Het verschil zit hem in de overdrachtssnelheid. N is het nieuwste en het snelste. Wanneer je een N router hebt, maar in je pc zit een G adapter (ontvanger zeg maar) dan haal je waarschijnlijk niet de snelheid die je met een N router zou moeten halen.

Verder zou een N apparaat probleemloos moeten werken met een A, B, of G apparaat.

Weet je zeker dat je de kabel tussen je modem en je router correct hebt aangesloten, dus van de uitgang van je modem naar de WAN-poort van je router? Je router heeft 5 poorten; 1 ingang (WAN) en 4 uitgangen, voor naar bekabelde pc's.

Gele stickertje:
main-205%5B1%5D.jpg

Laatst bewerkt:
beste mighty gamer

ik heb ook de keus om draadloos online tegaan via wifi doormiddel van een stick in mijn pc of in 1 van m,n pcs, want ik heb er 5 en die maakt contact met m,n modem.ik heb een modem waar al een router in zit van speedtough er kunnen 4 pc,s op met cabel en een zooi via de ether dus draadloos wat heb je adsl cabel ik heb nogmeer van die modems voor kabel en dsl.maar lopen *****n met een router vind ik heden ten dage te ingewikkeld alles moet tog makkelijker zijn ??we hebben al haast zat dus ik gebruik altijd een modem met router erin,scheeld ook in apparaten en kabeltjes troep dus.mischien een tip.

ik lees net je vraag opnieuw

ik lees je vraag opnieuw en koop een modem met router ik ben ook een gamer dus ik weet waar je het over heb je ps3 ook online x-box 360 misschien erbij pc game on.
echt zo,n ding scheeld zoveel ellende.je zou hem gratis mogen hebben van me.
al die draden en mijn stick is niet van hetzelfde merk als de modem daarom moet je in de setup van de stick ook kiezen of je een wifi aansluiting wil maken in mijn geval was het van ja en nog iets waar je hem beter op kan zetten als de stick of pci-antenetje niet van hetzelde merk is maar het word genoemd in de aansluiting bij mij wel.het is zo rot deze dingen daarom snel oplossen.succes

@Rico

een nieuwe modem/router kopen is nou niet het advies dat ik zou geven.

@Mightygamer

Loop je kabels eens na. Geef desnoods je router een harde reset;

stroom eraf, reset knop indrukken en stroom er weer op. Reset knop 20 sec vasthouden. Werkt bij de meeste routers, kijk in je boekje of dat ook bij die van jou is...

Daarna alles van de stroom afhalen, kabel tussen je modem en je router, modem inschakelen, 2 minuten wachten, router inschakelen, 2 minuten wachten, pc inschakelen.

niet aan raden maar hij ellende

ik wil alleen helpen jij zegt dat zou ik niet aan raden als je meerdere pc,s heb zoals ik en het werkt bij mij waanzinnig goed alleen vind ik draadloos minder snel maar is niet altijd belangrijk.nee blijven *****n zo dat is oke modem router erin nooit geen router meer nodig he das ook zo.werkt voor mij oke met avira antivirus gratis versie spyware terminator en een sunbelt fire wall full hiermee werk ik en het werkt waanzinnig ga niet lopen kloeten ik bouw m,n pc,s zelf of maak ze voor anderen maar een router is togweer iets erbij???
dat maakt het on overzienlijk meerdere pc,s dus meerdere usb wifi of pci maar doe wat je wil ik heb al een opc toen bestond internet nog niet een commedor vic64 met cassette bandjes ipv cdroms maar goed doe wat je wil.

luister playstation moet toch gewoo kunnen draaien op een N netwerk? misschien omdat ik een iets oudere pc van medion boven heb staan dat die geen N pakt maar alleen G maar me playstation en laptop beneden pakken ook geen N dan klopt er iets niet dus zal even alles nalopen en dan nog een reset doen? kan je geen poorten forwarden voor me playstation met een G netwerk want dan zal het internet ook sneller zijn!

standaardgateway: 83.83.128.1

Zolang je bij satndaard gateway nog het ipadres ziet dat je van je provider hebt gekregen en niet een intern ipares zoals 192.168.x.x zou ik me om mijn PS ff geen zorgen maken. Eerste vereiste is dat je netwerk op orde komt.

Harde reste voor je router en desnoods ook voor je modem.

hetbest kan je ff .............

ik sta bijna nooit voor zulke problemen maar heb ik iets en ik kom er niet uit ga ik naar www.askanowner.nl en daar kan je in het nederlands vragen stellen aan mensen met verstand ervan.en ik zou googlen en op youtube kijken je kan opkijken van wat je vind op you tube kijk allicht ff.ik wil alleen helpen dus ik denk met je mee ik heb meerdere pc,s en ook een ps3 en alles online.:thumb:

daar kan je in het nederlands vragen stellen aan mensen met verstand ervan
en bedankt...

Even helemaal opnieuw beginnen:

Harde reset gedaan? Check je boekje...

Wanneer je een router aansluit moet je eerst je modem en je pc's van de stroom afhalen.

Steek nu eerst je modem in de stroom, wacht tot hij helemaal is doorgestart en alle nodige lampjes branden.
Zet daarna je router onder stroom, weer wachten tot alles brand en daarna pas je pc aanzetten.

Je router op N zetten heeft alleen zin als de ontvanger in je pc ook een N-exemplaar is. Maak je nu eerst niet druk over N of geen N. Eerst de boel aan de praat krijgen is prio, de rest komt wel.

en bedankt...

Even helemaal opnieuw beginnen:

Harde reset gedaan? Check je boekje...

Je router op N zetten heeft alleen zin als de ontvanger in je pc ook een N-exemplaar is. Maak je nu eerst niet druk over N of geen N. Eerst de boel aan de praat krijgen is prio, de rest komt wel.

Het is al gelukt hij staat nu op G.. Mijn playstation werkt, laptop beneden en normale pc. In mijn normale pc zit een 802.11g adapter dus die kan niet op N.. Maar kan ik dan niet een poort forwarde in mijn router naar mijn playstation zodat ik een betere verbinding heb aangezien mijn ps3 op zolder staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan