leeskop hd kapot.....en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvbree

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hallo,

Deze week crashte toch nog onverwacht de harde schijf in mijn oude laptop (Dell Latitude 600). Ik had al een vermoeden dat er iets aan de hand was vanwege wat vreemde geluiden die de hd produceerde. Daarom had ik een aantal weken geleden een externe harde schijf gekocht om een backup te maken. Maar omdat de laptop het nog deed, was dit er niet meer van gekomen..totdat het deze week te laat was.....pffff ........
Nu ben ik dus alles kwijt...eigen schuld natuurlijk maar wel erg zuur dat veel werk nu opnieuw moet worden gedaan, erg frusterend.

Laptop naar een lokale pc reperateur gebracht. Deze heeft de hd uitgebouwd en op verschillende manieren getracht softwarematig de data te recoveren...echter zonder resultaat:
De leeskop is defect. De pc reparateur vertelde dat nu alleen een professioneel datarecoverybedrijf de data nog kan terughalen.

Op internet kwam ik dit bedrijf tegen wat me wel iets leek:

http://www.pcprobleemloos.nl/master.html?data_recovery/harddisk.html

Kan iemand hierin een advies geven plus een recoverybedrijf met reele prijs; hd is 60 gb.

echt bedankt!
Henk

Reken wel op een bedrag van tussen de 800 en 1000 euro.....

De leeskop is defect. De pc reparateur vertelde dat nu alleen een professioneel datarecoverybedrijf de data nog kan terughalen.

Hoe kan de reparateur vaststellen dat de leeskop kapot is zonder de schijf te openen?

Kun je iets meer over de verschijnselen vertellen
Start de schijf op (je hoort de motot draaien)?
Wat waren de vreemde geluiden (piepen, krassen of tikken)?
Wordt de schijf nog wel in de BIOS herkend?

Laatst bewerkt:
Hoe kan de reparateur vaststellen dat de leeskop kapot is zonder de schijf te openen?

Kun je iets meer over de verschijnselen vertellen
Start de schijf op (je hoort de motot draaien)?
Wat waren de vreemde geluiden (piepen, krassen of tikken)?
Wordt de schijf nog wel in de BIOS herkend?

Goedemorgen,dank je wel voor je reactie!

Ik weet niet of de reparateur heeft kunnen bepalen of de leeskop kapot was; ik ga maar van zijn deskundigheid uit.

Graag wil ik je vragen beantwoorden:
- de hd start wel op, de motor is hoorbaar maar de schijf maakt al meteen krassende geluiden, afgewisseld met wat hogere piepjes. Geen duidelijke tikken of overslaan oid.

- Of de hd in de BIOS wordt herkend weet ik niet; de hd staat wel vermeld in de configuratie op de allereerste blz van de BIOS. Verder kan ik er niet veel wijs uit...

- Bij het uitvoeren van Diagnostics krijg ik de foutmelding: "DST Fail code 1000-0416"

- Bij het uitvoeren van het commando chkdsk krijg ik de melding: "het volume lijkt in orde te zijn maar is niet geonctroleerd

- Bij de daaropvolgende verdere controle van de schijf verschijnt de melding: "fout bij het opsommen van de bestanden"

- de hd lijkt wel benaderbaar: in het DOS menu staat steeds C:\

- Bij het uitvoeren van de Setup via de orginele Windows cd heb ik voor de optie Repair gekozen. Dit heeft geen zin zo lijkt het: de schijf is wel bezig , er zijn regelmatig krassende geluiden maar er is geen voortgang: steeds is er de melding "0% voltooid" .

Dus de laptop maar uitgezet en de volgende dag naar de reparateur gebracht

Hopelijk kun je hier iets mee; ik hoor het graag van je.
groet
Henk

Krassende en piepende geluiden kunnen idd veroorzaakt worden door het feit dat de koppen de platters raken.
Hierdoor wordt de magnetische laag permanent beschadigd en is recovery niet meer mogelijk. In ieder geval de schijf niet meer aanzetten.

Krassende en piepende geluiden kunnen idd veroorzaakt worden door het feit dat de koppen de platters raken.
Hierdoor wordt de magnetische laag permanent beschadigd en is recovery niet meer mogelijk. In ieder geval de schijf niet meer aanzetten.

Dus dit is einde oefening??? Geen andere recoverymethoden meer (cleanroom)?
mvg
Henk

Ik vermoed het, maar natuurlijk kan ik op afstand geen diagnose doen.

Ik heb het gevoel dat ik een ernstig probleem heb en beter meteen door kan gaan richting "cleanroom"....Heb jij hiervoor een betaalbaar adres misschien?

djw
Henk

Ik heb de site snel doorgekeken; het lijkt me wel iets. Overzichtelijke site, aardige prijzen. Maar belangrijk voor mij is: hoe zijn jouw ervaringen met dit bedrijf in Bulgarije?? Ze lijken wel ter zake kundig te zijn; zeker tav van het probleem wat ik met de hd heb, of niet?

Als jij zeker van je zaak bent, ga ik met hen in zee....

djw
Henk

Ik heb diverse klanten naar hun doorgestuurd die erg tevreden waren.
Maar ik neem natuurlijk geen verantwoording voor succes.

Nou, klinkt wel vertrouwenwekkend; ik ga hiermee aan de slag. Ben erg benieuwd...
Ik laat je weten hoe het is afgelopen

Bedankt!
Henk

datarecovery gelukt!!!

Naar aanleiding van jouw suggestie ben ik in zee gegaan met een Bulgaars bedrijf:

http://www.drsbulgaria.com/nl/

De website zag er vertrouwenwekkend uit, toch treuzelde ik enige tijd.
Echter, na een emailwisseling die prima verliep, heb ik de harde schijf opgestuurd naar Bulgarije.
Na een kleine week kreeg ik een email dat de hd was aangekomen en dat na onderzoek mij zou worden meegedeeld hoe dit was verlopen.
En inderdaad, na drie dagen kreeg ik keurig netjes een email met daarin de opmerking dat de datarecovery was gelukt.
De kosten werden in deze email verder gespecificeerd en voor mijn hd van 60gb met uiteindelijk iets van 30gb aan echte data (zonder Windows besturingssysteem) rekende het bedrijf .......265 euro

Na betaling op een Nederlandse bankrekening kreeg ik na een week mijn data op een aantal dvd's thuisgestuurd.
Keurig verpakt.

Alle data heb ik dus nu terug...een perfect adres...het aanraden waard!
Dank je wel!

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan