Ruimte op externe harde schijf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennyparfum

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2006
Hallo,

Wil graag ruimte maken op mijn externe harde schijf. Er staan heel veel programma's op die ik niet gebruik. Normaal ga ik dan naar Control panel naar 'add and remove programs' en haal de programma's eraf, maar de control panel werkt niet voor de externe harde schijf?

Dus heb ik dan maar op 'program files' geklikt en zo de programma's eraf gehaald, maar nu blijkt dat hij deze programma's helemaal niet verwijderd, of alleen gedeeltelijk. Hoe haal ik nu het complete programma eraf? Zit ik nu allleen de shortcuts te verwijderen?

Mij is niet helemaal duidelijk wat je nu precies wilt doen.

Je hebt programmas geinstalleerd op de externe en wilt die nu verwijderen. Dan zou je inderdaad bij software verwijderen moeten zijn.

Ook praat je over program files, die staat ook op je externe? En inderdaad, als je daar iets verwijderd blijven registerwijzigingen en bestanden die ook bij het programma horen maar elders staan, gewoon staan op je hd.

Probeer het anders eens met ccleaner.

Mij is niet helemaal duidelijk wat je nu precies wilt doen.

Je hebt programmas geinstalleerd op de externe en wilt die nu verwijderen. Dan zou je inderdaad bij software verwijderen moeten zijn.

Ook praat je over program files, die staat ook op je externe? En inderdaad, als je daar iets verwijderd blijven registerwijzigingen en bestanden die ook bij het programma horen maar elders staan, gewoon staan op je hd.

Probeer het anders eens met ccleaner.

Mijn externe schijf is van mijn oude PC, dus daar staan allemaal programma's op die ik helemaal niet nodig heb, zoals Skype etc en Microsoft Office, Adobe, Mediaplayer, Internet Expl etc etc.

Wat ik me wel afvraag is, als ik bijv Microsoft Office helemaal zou verwijderen van mijn externe schijf, en ik wil bv een wordpad lezen (op mijn externe schijf), opent mijn pc deze dan met Microsoft Office van mijn harde schijf, of werkt deze dan niet, omdat het op mijn externe schijf moet zitten. Ja, je ziet wel dat ik hier totaal geen verstand van heb.:D

Ik heb Ccleaner, maar deze werkt toch ook alleen op de harde schijf?

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp wil je externe leeg halen? Met veilig stellen van documenten en foo's en dergelijke?

Maak van wat je wilt bewaren dan een backup en formateer daarna de externe. Die is dan leeg en kan je naar hartelust vol zetten daarna.

Office, heb je dat gewoon geinstalleerd op de neiuwe harde schijf? Zo ja, dan kan die op de externe eraf.

Ik neem aan dat je windows draait vanaf je nieuwe harde schijf. Is dat het geval, dan zullen enkel de programmas (die op je externe staan) en geinstalleerd zijn (op de externe) ná de plaatsing van de nieuwe schijf, werken. Programma's die er al op stonden gaan sowieso neit werken, daar het register deze niet ziet als zijnde geinstalleerd (als gevolg van de nieuwe schijf).

Ja, dat klopt precies!

Dus als ik het goed begrijp, moet ik eerst de documenten die ik wil bewaren, even op mijn harde schijf zetten, en dan de externe schijf formateren. Kan ik met het formateren dan wel de keuze maken welke schijf ik moet formateren (E?) Denk dat ik daar maar even hulp bij ga vragen, heb dit nog nooit zelf gedaan.:confused:

Wil nog even duidelijk weten; als ik bijvoorbeeld muziek (MP3's) op mijn externe schijf zet, maar alle programma's eraf heb gehaald, opent de harde schijf deze mp3's dan met het benodigde programma? Ook al zitten deze mp3's op mijn externe schijf? Ik wil gewoon duidelijk weten of, ik er nog een of andere programma op moet laten staan, op de externe dan.

O, en ja, ik draai windows vanaf mijn harde schijf en heb daar ook Office op geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Ik probeer simpel en duidelijk te zijn.
Programma's installeer je altijd automatisch op je nieuwe harde schijf (je C:-schijf).
Een Word-bestand op je EXTERNE schijf wordt geopend door het Word-programma dat je op C: hebt geinstalleerd.
Een MP3 bestand wordt geopend door de player die op C; is geinstalleerd, enz enz
Op je externe schijf kan alles weg (door deze te formatteren), maarrrrr.....als daar mappen op staan die je wilt behouden (Mijn documenten, andere speciale mappen) dan moet je die wel even kopieëren naar je nieuwe C:-schijf. Maak daar een aparte map met de naam OUDE SCHIJF of zoiets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan