twee-talige ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter53

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Ik zou graag willen weten welke mediaspelers twee ondertiteling sporen tegelijk kunnen tonen.
Ik geloof dat PowerDVD het kon...

Bij VLC Mediaplayer is dat ook mogelijk. Je moet de ondertitels dan appart openen via bestand openen, maar wijst voor zich denk ik.:thumb:

Ik vergat er bij te vermelden dat het om de ondertiteling sporen van een DVD gaat.
Het is met srt-bestanden wel mogelijk geloof ik, maar de oplossing voor de DVD schijnt er nog niet te zijn. (VLC-forum-topic).

Oké, helaas dan:( Als het op het forum staat, zal het wel niet kunnen:confused: Ik zou alleen geen ander programma weten. Maar je geeft zelf aan dat het kan met powerdvd, waarom doe je het daar dan niet mee:thumb:

Ik zei dat PowerDVD het kon. Ik heb een oude versie van PDVD, genaamd ASUS-DVD en wil wel eens iets wat wat meer bij de tijd is. Bij de nieuwe versies zie ik echter geen duidelijke melding van het feit dat er twee ondertitelingsporen tegelijk getoont kunnen worden. Bovendien krijgen de nieuwe versies mij een beetje te veel toeters en bellen, dus zocht ik naar iets anders.

Maar waarom wil je eigenlijk 2 apparte ondertitels afspelen? Maar soryy, ik kan je niet meer verder helpen denk ik:o

EDIT:
Na een beetje googlen kwam ik dit tegen, een combinatie van mediaplayer classic en een codec. De werkwijze staat er volledig bij, dus het lijkt me te gaan lukken zo:thumb:

Laatst bewerkt:
Maar waarom wil je eigenlijk 2 apparte ondertitels afspelen?
In het eerder genoemde VLC-forum topic worden al een paar redenen voor aan gegeven, maar ik zal er hier mijn redenen geven: Mijn vrouw leert Chinees en we gebruiken Chinese films om het lezen te trainen, helaas kan ik geen Chinees lezen, dus ik behelp me met de vaak miserabele Engelse ondertiteling.
Wist je trouwens dat veel Chineestaligen toch ook Chinese ondertiteling gebruiken. De taal kent namelijk zoveel homoniemen dat alleen luisteren soms niet voldoende is......

EDIT:
Na een beetje googlen kwam ik dit tegen, een combinatie van mediaplayer classic en een codec. De werkwijze staat er volledig bij, dus het lijkt me te gaan lukken zo:thumb:
Hier hebben we het zelfde probleem als bij VLC men heeft losse ondertiteling bestanden nodig, men kan niet de op de DVD aanwezige ondertitelsporen gebruiken.

Wist je trouwens dat veel Chineestaligen toch ook Chinese ondertiteling gebruiken. De taal kent namelijk zoveel homoniemen dat alleen luisteren soms niet voldoende is......
Nee, dat wist ik niet, rare jongens die chinezen:p

Hier hebben we het zelfde probleem als bij VLC men heeft losse ondertiteling bestanden nodig, men kan niet de op de DVD aanwezige ondertitelsporen gebruiken.

Tja, ik vrees dan toch dat je bij je oude vertrouwde asus-dvd moet blijven, ik weet helaas geen andere oplossing:o. Maar er zijn nog meer helpmijers die hulp kunnen bieden......

Bedankt voor ALLE moeite. Het is altijd prettig te weten, dat er nog hulpvaardige mensen bestaan.

Pieter

Is er ook iemand die kan bevestigen dat Power-DVD nog steeds twee ondertitelingsporen tegelijk weer kan geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan