• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen automatisch kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

haribiwo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
ik heb een tabelletje waarin ik graag het hoogste getal automatisch gekleurd wil hebben, óf de tekst, óf de celkleur, dat maakt me niet zoveel uit(als hij er maar uitspringt), het is dus de bedoeling dat zodra de waarden in de cellen veranderen dat dan altijd de cel met hoogste waarde gekleurd wordt, hoe doe ik dit?, heb al zitten kijken bij voorwaardelijke opmaak, maar kom er als leek niet uit

Bijlagen

Beste haribiwo ;)

Zet in cel A1 =MAX(D4: D18)
Deze formule werkt niet in voorwaardelijke opmaak.

Dan in voorwaardelijk opmaak =D4=A1.

Zie ook bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
gelukt

:thumb: het is gelukt :thumb:
bedankt voor de snelle reactie

ik heb een tabelletje waarin ik graag het hoogste getal automatisch gekleurd wil hebben, óf de tekst, óf de celkleur, dat maakt me niet zoveel uit(als hij er maar uitspringt), het is dus de bedoeling dat zodra de waarden in de cellen veranderen dat dan altijd de cel met hoogste waarde gekleurd wordt, hoe doe ik dit?
Met voorw. opmaak en zonder hulpcel als volgt: zie bijlage.

Laatst bewerkt:
nog makkelijker

hee, das nog handiger,ik had de hulpcel al weggewerkt door de tekstkleur te verwijderen, maar dit is nog handiger, bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan