lettertype en kleur textbox, checkbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

joske13

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Hoi.

Ik ben een beginnend VBA-er die veel uit het helpmij forum heeft gehaald.
Alleen kan ik over het volgende niets vinden.

Ik heb een Userform aangemaakt waar ik gegevens in kan vullen.
Ik heb ook een Userform gemaakt (gecopieerd) waar iemand anders de gegevens kan opzoek/ bekijken.

In dit laatste userform heb ik bij alle text- en checkboxen, bij eigenschappen, "Enabled" op "False" gezet.
Daardoor is er niets meer met het text-checkbox te doen, alleen te bekijken:thumb:

Dit werkt op zich perfect, alleen veranderd daardoor het lettertype in een wazig "ding met schaduw".
Is dit aan te passen.

Bij voorbaat dank.

Jos

Ik heb het zelfde probleem heb het ook niet kunnen vinden dus weet zo ook geen oplossing.

Wat ik heb gedaan is hem dik gedrukt gemaakt.

Of je zou hem eventueel de optie locked op true zetten dan kun je hem niet meer wijzigen maar met een tap wordt de textbox wel geselecteerd.

Hoop dat je verder kan!

Bedankt voor de reactie.

Jammer dat dit echter geen oplossing met zich meebrengt

"locked op true zetten" had ik ook al geprobeerd, maar dan kies ik toch liever voor de optie "lettertype met schaduw". Ik waardeer het wel dat er in het "opzoekform" maar 1 veld te selecteren, en in te vullen is.

Als ik dikgedrukte letters gebruik, moet ik overal dikgedrukte letters gebruiken, en dat krijgt ook weer geen schoonheidsprijs. (naar mijn mening)

Toch bedankt, maar we zoeken verder.

Jos

Ik zou niet verder zoeken. Je hebt al gevonden wat de eigenschap Enabled doet. Als je daarvan gebruik maakt, doet die precies waarvoor die bedoeld is: verhinderen dat de gebruiker er iets mee kan en aan de gebruiker tonen, dat het object uitgeschakeld is door de weergave aan te passen.

Ik zou niet verder zoeken. Je hebt al gevonden wat de eigenschap Enabled doet. Als je daarvan gebruik maakt, doet die precies waarvoor die bedoeld is: verhinderen dat de gebruiker er iets mee kan en aan de gebruiker tonen, dat het object uitgeschakeld is door de weergave aan te passen.

Da's jammer, maar wel duidelijk.
En ook wel fijn dat ik kan stoppen met googleen naar dit "probleem" :confused:

Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan