• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via index celwaarde overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pelikano

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Het leek zo eenvoudig maar ik krijg het niet voor elkaar! Ik heb drie kolommen waar commentaar in staat. Afhankelijk van een index getal(1, 2 of 3) moet ik commentaar 1, 2 of 3 overnemen in de kolom commentaar.
Ik ben al bezig geweest met CEL("inhoud";a1) en ADRES maar deze zijn niet te combineren. Iemand een suggestie?
zo zou het resultaat eruit moeten zien;

Voorbeeld;
Bekijk bijlage kolom index.xls

Laatst bewerkt:
Beste Pelikano,

Zet in B2 en trek door naar benden:
Code:
=INDIRECT("R"&RIJ()&"K"&A2+2;ONWAAR)

Groeten,
Richard

Pelikano, ik gok dus dat je een formule voor de het bereik B2:B6 zoekt? Dan is dit degene voor cel B2 (en verder doorslepen).
Code:
=VERSCHUIVING(B2;0;A2)

Groet, Leo

Wauw, ik ga nooit meer een hele morgen zitten puzzelen!

Zowel Leo als Richard bedankt voor de snelle en werkende oplossing.
Ik ga voor de oplossing van Leo omdat deze foolproof is. Je kunt de commentaar naar rechts uitbreiden zonder de formule aan te passen.
En Richard zijn oplossing ga ik verder uitdiepen want die kende ik dus ook nog niet.

Groet,
Pelikano

pelikano, Nou... ff zelf puzzelen kan natuurlijk nooit kwaad (daar leer je over het algemeen heel veel van en zeker als je de F1 toets in excel maar gebruikt;)).

Maar prettig dat het voor je is opgelost. Wil je nog even je vraag op opgelost zetten? Dank.

Groet, Leo

En Richard zijn oplossing ga ik verder uitdiepen want die kende ik dus ook nog niet.

Groet,
Pelikano

Beste Pelikano,

Kijk dan eens op www.excellerend.nl > gevorderd >. Variabele functies. Daar leg in het begin uit van de functie INDIRECT. Er kan nog meer mee, maar dat komt nog wel eens op de site te staan. (Ooit. Zucht. Gezin, kerk, werk, sociaal leven, Excel. Maar ik klaag niet!)

Richard

Ik zal het afsluiten maar ik moet even wat rechtzetten. Beide oplossingen werken in 2003 als ik de reeks uitbreid naar rechts. Dit in tegenstelling in 2007 waar ik het vanmiddag heb uitgeprobeerd. Morgen weer even testen voor de zekerheid.

Bijlagen

Beste Pelikano,

Dan kun je beter een testbestandje van Excel 2007 uploaden!

Richard

Ik zal het afsluiten maar ik moet even wat rechtzetten. Beide oplossingen werken in 2003 als ik de reeks uitbreid naar rechts. Dit in tegenstelling in 2007 waar ik het vanmiddag heb uitgeprobeerd. Morgen weer even testen voor de zekerheid.

Werk met 2007 en beide werken prima, net als in 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan