EVGA 9800GX2 SSC Hitte probleem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jantje1990

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Hey,

Ik heb sinds vandaag een EVGA 9800GX2 SSC, maar als ik in everest kijk zie ik dat de temperaturen belachelijk hoog zijn terwijl de fan op 100% staat is dit wel ok ?

Naamloos.jpg

Naar ik begrepen heb geeft Everest foute temperaturen weer.

Kijk nog eens naar dezelfde temperaturen, maar dan met PC Wizard

Succes,

Tijs.

hey,

Nope het ligt niet aan Everest, PC Wizard zegt ook gewoon 81 graden Celcius. Misschien is de 9800GX2 gewoon vanzelf een heethoofd ?

Thermal and Power Specs:
Maximum GPU Temperature (in C) 105 C

Dan kan die nog ff...

Thermal and Power Specs:
Maximum GPU Temperature (in C) 105 C

Dan kan die nog ff...

Die temperatuur kan je makkelijk bereiken hoor.. (Gelukkig heb ik daar minder last van :cool:)

@ TS, Airflow in je kast wel goed? (Overigens, GX2 wordt inderdaad wel warm. Heb eerder een topic gezien waar ie idle op 80 graden liep)

Hey,

Zo'n goede airflow heb ik niet meer. Ik heb 2x 120mm voorkant en achterkant. Zijkant 250mm heb ik eruit moeten halen omdat mijn Cooler Master V8 er niet in paste :p

Maar mijn 9800GX2 SSC kaart wordt echt over de 100 graden nadat ik GTA IV heb gespeeld dit lijkt mij echt waar zo niet gezond wat kan ik hier tegen doen ? help me aub ik ben zo bang dat die kapot gaat en dat mijn pc in de fik vliegt :(

Ik zal je uit de nood helpen vriend.
Ik had n.l. hetzelfde probleem (zie deze topic)

Wat heb ik (naast het verbeteren van de airflow) gedaan om het op te lossen; Twee dingen.
1. Ik heb op deze manier de kaarten van hun "jasje" gestript.
2. Ik heb de zeikant van de pc opengewerkt zoals op de foto.

Dit is voor mij i.p.v 104 graden nog maar 85 graden met twee 9800gx2's in SLI :cool:

De opengewerkte zeikant heb ik gemaakt door een stuk uit de zeiplaat te zagen met de decoupeer en vervolgens aan de binnenkant (met popnagels) een stuk geperforeerd aluminium te bevestigen. Zwarte spuitbus erover en klaar. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan