• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd omzetten naar kwarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekreeft

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
ik heb een urenlijst die ik inmiddels heb aangepast. Ik heb nu keuzes uit tabellen om mijn begin en eindtijd in te voeren. Ook komt er dan een totaal aantal gewerkte uren te staan. Nu wil ik (eigenlijk mijn werkgever) dat die uren in kwarten weergegeven worden. 7:45 moet dus worden 7,75. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

@HSV, Ik snap de 'SUBSTITUEREN' in je gegeven oplossing niet. Dit =A1*24 (waarbij in cel A1 de tijd staat) lijkt mij voldoende. Toch?
(wel ff de opmaak van de cel op General (algemeen ?) zetten)

Groet, Leo

Beste Ginger ;)

@HSV, Ik snap de 'SUBSTITUEREN' in je gegeven oplossing niet. Dit =A1*24 (waarbij in cel A1 de tijd staat) lijkt mij voldoende. Toch?

Groet, Leo

Voledig met U akkoord, maar in het geval van HSV ook.

Als er enkel 7:30 staat dan is A1*24 goed.
Als er 7:30 of 7,30 of 7;30 staat, dan moet het met substitueren.

Groetjes Danny. :thumb:

Groet, Leo

Hoi Leo,

Dat dacht ik ook, maar niet dus.
Bij substitueren wordt de tijd omgezet in getal/tekst schijnbaar.
Zal wel getal zijn, want als ik de uitkomst bv. maal 2 doe, komt er een uitkomst,
Alhoewel het links in de cel staat.
Dus 7:30 uur wordt hierdoor 0,3125
Vandaar maal 24.
Heb een bestandje bijgevoegd voor de verschillen.
Misschien zijn er wel andere mogelijkheden?

Bijlagen

Harry, Als je in cel C2 de formule =A1*24 zet zie je de waarde 12:00 verschijnen. Als je nu de celopmaak aanpast naar General in plaats van Time krijg je wel de gewenste uitkomst te zien (namelijk 7,5). Dus is die substitutie-slag overbodig....

Groet, Leo

:thumb: Dank jullie wel! het is uiteindelijk gelukt. ik heb in andere cellen eerst het verschil uit laten rekenen en deze uitkomst middels jullie oplossingen laten omzetten precies zo ik het wilde. bijgaand het uiteindelijke resultaat.

groetsels ronald

Bijlagen

Bekijk bijlage 73505
:thumb: Dank jullie wel! het is uiteindelijk gelukt. ik heb in andere cellen eerst het verschil uit laten rekenen en deze uitkomst middels jullie oplossingen laten omzetten precies zo ik het wilde. bijgaand het uiteindelijke resultaat.

groetsels ronald

Ik heb wat aangepast bekijk het resultaat in cel G6 tot G12 ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 73505

Ik heb wat aangepast bekijk het resultaat in cel G6 tot G12 ;)

helemaal super, maar de lijst is origineel van mijn werkgever en deze wil de bruto uren inclusief pauzes en reistijden in één oogopslag kunnen zien. Ik bewaar hem wel voor de zekerheid. Nogmaals allemaal bedankt!

ronald

Harry, Als je in cel C2 de formule =A1*24 zet zie je de waarde 12:00 verschijnen. Als je nu de celopmaak aanpast naar General in plaats van Time krijg je wel de gewenste uitkomst te zien (namelijk 7,5). Dus is die substitutie-slag overbodig....

Groet, Leo

Leo,

Inderdaad is substitueren hier overbodig, en is A1*24 al voldoende.
Soms heb je schijnbaar van die dagen....:rolleyes:

Zet je de vraag dan nog even op opgelost (rechts onderaan de pagina)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan