Nieuwe PC - excl monitor en randapparatuur - ongeveer 1200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fragzor

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik zit nu al een tijdje met een erg verouderde pc (enkele core, 1gb ram etc :P) en wil nu een grote stap vooruit maken door een nieuwe aan te schaffen.
Ik heb op dit moment wel ongeveer het budget bij elkaar maar zit nog te wachten op eventuele pricedrops (heb van een vriend van me vernomen dat die er meestal rond november van elk jaar wel zijn) Ik zal even wat belangrijke dingen opsommen.

Gebruik:Gamen, video- en beeldbewerking, rondsurfen etc, eventueel een hoop downloaden.
Specifieke benodigdheden: de hele pc inclusief behuizing, excl monitor en randapparatuur als geluid, toetsenbord en muis, etc.
Ruimte: Het liefst wel 1 of 2 tb aan geheugen, ik haat het om bestanden weg te moeten gooien door ruimtegebrek :P
Stilte: is niet echt een probleem, hoewel ik ook niet het idee moet hebben dat er een straaljager langs me opstijgt, gemiddelde geluidshoeveelheid dus ;)

Het is denk ik niet onbelangrijk te melden dat ik een 16:9 23" lcd monitor ( zie: http://www.ibood.com/nl/nl/product_...edbeeld_Monitor_met_DVI_HDCP_en_CrystalBrite/) al heb staan en deze ook graag op volle resolutie wil gebruiken.
Verder zat ik ook vanwege videobewerking enzo te denke aan een snelle i7 quad, ik weet zo niet welke snelheid echt goed is hierbij (heb al wel een extreme core gezien maar prijs ligt al op 800 euro ofzo :P)

Enkele kaart en dual zijn denk ik beide mogelijk, zou graag willen weten wat de beste opties hiervoor zijn binnen het budget.

Mijn eigelijke budget ligt op 1300 euro, maar omdat ik het bij het bedrijf van de vader van een vriend van me koop ligt de prijs iets wat hoger (is vooral een service bedrijf ^^)

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen ;)

Gr

sorry, op de een of andere manier dit draadje gemist. Zal vanavond wel ontopic reageren

Welk bedrijf is dat dan, en kunnen zij alles leveren?

Wij stellen namelijk samen aan de hand van een webshop als Azerty, 4Launch, Alternate enzovoort. Heel vaak Azerty.
Kun jij met een lijst van spullen naar dat bedrijf toestappen en zorgen zij dat je alles krijgt?

Ook ik zal eens even kijken voor een mooie configuratie. Moet er trouwens nog een besturingssysteem bij, of heb je die al in huis? Welke wil je/heb je?

Laatst bewerkt:
Welk bedrijf is dat dan, en kunnen zij alles leveren?

Wij stellen namelijk samen aan de hand van een webshop als Azerty, 4Launch, Alternate enzovoort. Heel vaak Azerty.
Kun jij met een lijst van spullen naar dat bedrijf toestappen en zorgen zij dat je alles krijgt?

Ook ik zal eens even kijken voor een mooie configuratie. Moet er trouwens nog een besturingssysteem bij, of heb je die al in huis? Welke wil je/heb je?

Ik geloof dat dit bedrijf alles wel kan leveren ja, wat vriende van me hebbe ook vaak specifieke onderdelen gevraagd en ze konden het allemaal voor elkaar krijgen ^^
Het besturingssysteem heb niet legaal (oei ;p) en weet ook niet of ik die wel aanschaf voor de nieuwe pc. Wel is rond de tijd dat ik hem wil aanschaffen windows 7 al weer een tijdje uit dus dit lijkt me een logische keuze.
Bedankt voor de hulp :)
Gr.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...232936]=1&product[226631]=1&product[213932]=1

Ik noem even iets geks. Het is te duur, dus jij zal keuzes moeten maken.

1 of 2 HD5850's: De keuze moet je zelf maken. Maar je hebt wel prestatiewinst met 2 videokaarten
SSD: snelle harde schijf waardoor je besturingssysteem sneller opstart en ook spellen sneller opstarten. Ook het opslaan tijdens het gamen gaat sneller.
Gewone Harde schijf: ik heb hier 1 TB in gezet. Je kan er natuurlijk ook 2 inzetten.

Processor kies ik voor een i7 voor socket 1156. Een stukkie goedkoper (met name moederbord) en presteert beter.

Grote big tower kast

Het enige wat ik nog niet genoemd heb is een blurayspeler of brander. Je zou dit nog kunnen overwegen, maar een speler kost nog altijd tegen de 100 euro.

Nice :D, maar hoezo een big tower kast? Kan hij daar niet het beste op besparen? Bijvoorbeeld de kast die ik neem, de Cooler Master CM 690? Meer dan twee keer zo goedkoop :p

Heel erg bedankt marsmannetje en ronald.

Nu is het nog even overwegen tussen de twee systemen. Het systeem wat marsmannetje noemde spreekt me heel erg aan op de 4 gb na, geloof dat 6 gb ook goed ondersteund werd? (heb niet zoveel verstand van dat soort zaken :P)
Hopelijk komen die pricedrops er binnenkort, misschien ligt het systeem van marsmannetje dan wel binnen mijn budget.
Overigens hoef ik niet een blue-ray speler ingebouwd te hebben dus dat scheelt al qua prijs ^^

Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor jullie reacties ;)
Gr.

Heel erg bedankt marsmannetje en ronald.

Nu is het nog even overwegen tussen de twee systemen. Het systeem wat marsmannetje noemde spreekt me heel erg aan op de 4 gb na, geloof dat 6 gb ook goed ondersteund werd? (heb niet zoveel verstand van dat soort zaken :P)
Hopelijk komen die pricedrops er binnenkort, misschien ligt het systeem van marsmannetje dan wel binnen mijn budget.
Overigens hoef ik niet een blue-ray speler ingebouwd te hebben dus dat scheelt al qua prijs ^^

Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor jullie reacties ;)
Gr.
Het systeem van ronald89 heeft een Intel i7 920, dat is socket 1366. Die socket gebruikt triple-channel RAM, dus 3x 2GB = 6 GB. marsmannetje gebruikt een Intel i7 860, dat is socket 1156. De moederborden voor die socket gebruiken dual-channel, dus 2x 2GB = 4 GB.

De Intel i7 860 setup is vergeleken met de Intel i7 920 goedkoper. Je hebt namelijk minder RAM en de moederborden voor socket 1156 zijn goedkoper. Daar komt ook nog eens bij dat de i7 860 wat sneller is dan de i7 920.
Een nadeel van de i7 860 is dus dat je 2 GB minder RAM hebt. Dit kan je natuurlijk oplossen door 8 GB in je setup te gooien, maar dat is wel héél overdreven. Een ander nadeel is dat de PCI-E maximaal tot 16x kan. Hierdoor kan je in de toekomst bijv. geen CrossfireX setup volledig benutten. Dan heb ik het dus over bijvoorbeeld de HD6870.

Conclusie; met jouw budget zou ik voor de i7 860 gaan.

Het systeem van ronald89 heeft een Intel i7 920, dat is socket 1366. Die socket gebruikt triple-channel RAM, dus 3x 2GB = 6 GB. marsmannetje gebruikt een Intel i7 860, dat is socket 1156. De moederborden voor die socket gebruiken dual-channel, dus 2x 2GB = 4 GB.

De Intel i7 860 setup is vergeleken met de Intel i7 920 goedkoper. Je hebt namelijk minder RAM en de moederborden voor socket 1156 zijn goedkoper. Daar komt ook nog eens bij dat de i7 860 wat sneller is dan de i7 920.
Een nadeel van de i7 860 is dus dat je 2 GB minder RAM hebt. Dit kan je natuurlijk oplossen door 8 GB in je setup te gooien, maar dat is wel héél overdreven. Een ander nadeel is dat de PCI-E maximaal tot 16x kan. Hierdoor kan je in de toekomst bijv. geen CrossfireX setup volledig benutten. Dan heb ik het dus over bijvoorbeeld de HD6870.

Conclusie; met jouw budget zou ik voor de i7 860 gaan.

Amen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan