os xp laat zich niet installeren op schoongemaakte pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfonsooo

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
hoi allemaal,

ik heb een oude medion 8088, geheel schoongemaakt, oude harde schijf eruit, en grotere geheel geformatteerdde schijf geplaatst.Nu wil ik er weer os xp op plaatsen, maar systeem laat dit niet toe. xp HE, word geladen, bestanden uitgepakt, partitie herkend, en geformatteerd,setup gaat dan bestanden kopiëren, en dan gebeurt, het, allerlei bestanden schijnen niet goed gekopiëerd te zijn, zoals bv acgenral.dll,systeem zegt dan dat dit ligt aan de instrallatieschijf, maar ik heb meerdere en het gebeurt overal bij. Is hier iets mis gegaan in het Bios. ? gaarne raad.Overigens dit gebeurde ook al met oude harde schijf, en voor grote schoonmaak.

beste, alfonsooo.

Cd-rom, speler al na gekenen ?
Kan best zij dat die niet zo netjes leest.

Sjone.

beste, alfonsooo.

Cd-rom, speler al na gekenen ?
Kan best zij dat die niet zo netjes leest.

Sjone.

ik heb zowel de speler als de brander geprobeerd, volgens mij ligt het eerder in zaken zoals het bios, maar bij opstartedn weet ik niet hoe ik in dat bios kom, omdat er nog niks in geinstalleerd.

Je interne geheugen uiteraard, wat heb je nog meer voor geheugen dan?:o

Dat kan met Mentest86 http://www.memtest86.com/

De ISO image for creating bootable CD (Windows - zip) downloaden en branden en daarmee opstarten

hmm, raar ik zou niet denken aan de bios.. maar goed welke moederbord heb je er in zitten ? anders even bios reset doen, ik zou idd ook maar even mem test doen of een ander geheugen test programma.

hmm, raar ik zou niet denken aan de bios.. maar goed welke moederbord heb je er in zitten ? anders even bios reset doen, ik zou idd ook maar even mem test doen of een ander geheugen test programma.

ik ga cdrom drive vervangen en ook nieuwe geheugenbankjes plaatsen,kijken of dat iets oplevert. laat weer van mij horen.
groet alfonsoo;)

ik ga cdrom drive vervangen en ook nieuwe geheugenbankjes plaatsen,kijken of dat iets oplevert. laat weer van mij horen.
groet alfonsoo;)

daar ben ik dus weer, geheugenbankjes voor ddr 1 zijn schreeuwend duur, dus eerst toch maar mem test gedaan zojuist. ik zie dit scherm voor het eerst, maar enkele punten vallen op, rechtsboven in een kader ,staat test 20%, ,halverwege staat de tekst, unexpected interrupt, en ook errors 9. dit lijkt zelfs voor mij als leek wel duidelijk, het interne geheugen is naar zijn vaantjes. klopt dit?
test nog maar eens gedaan, omdat ik zag in het beginscherm ,dat er meerdere versies waren, nu komt test tot 87% en zijn er nog steeds 9 fouten. duidelijk dus
en wat is een bios test, hoe doe ik die?
gaarne verdere raad van de heren experts.:cool:

Bios test is niet nodig, je geheugen is gewoon niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan