• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Soms wel en soms geen formule in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

loezer

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Hallo mensen,

Ik heb in cel C13 een drop down lijst staan. Het gaat hier om de keuze uit natuurelementen. In cel F13 moet men het aantal stuks invullen.
Echter bij een aantal natuurelementen (9 elementen) zou het aantal stuks automatisch aan de hand van de (ingevulde) lengte en breedte berekent moeten worden.

Dus bij een bepaalde keuze in cel C13 moet cel F13 een formule bevatten en bij andere keuzes in C13 moet cel F13 zelf in te vullen zijn.

Het lukt met de formule:
Code:
=ALS(C13="L3 Hakhoutbosje 2,00x2,00";((G13/2+1)*(H13/2+1));"")

Probleem is nu alleen dat als ik na de keuze "L3 Hakhoutbosje 2,00x2,00" in cel C13 een andere keuze maak en het aantal stuks handmatig invul, de bovenstaande formule verdwijnt en de cel dus definitief leeg is.... Dat is dus niet de bedoeling....:confused:

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?? Hopelijk kunnen jullie me helpen!!

Grtz!

Laatst bewerkt:
Een voorbeeldbestandje met ongevoelige informatie werkt altijd sneller ;)

Beste loezer ;)

Je kan in één cel geen 2 acties doen, nl. een formule plaatsen en zelf een waarde in de cel plaatsen.

Wat je kan doen is uw formule aanpassen met VERT.ZOEKEN.

Plaats een tabel met je natuurelementen erin met daarnaast de hoeveelheid of de formule.
In G13 en H13 staat een waarde vermoed ik.
In F13 zet je de hoeveelheid.
In C13 staat een lijst.
Plaats ergens in een cel de uitkomst met de formule VERT.ZOEKEN.

Zie voorbeeldje dat ik gemaakt hebt.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste loezer ;)

Maak een extra kolom tussen F en G en plaats volgende formule in F13.

=ALS(C13="L3 Hakhoutbosje 2,00x2,00";(H13/2+1)*(I13/2+1);(H13/2+1)*(I13/2+1)*G13)

In de extra kolom G13 plaats je dan het aantal stuks.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan