• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enorme getallenreeks verwerken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebartiaan

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Beste mensen,

Ik zit met een probleempje. Ik heb een enorme getallenreeks (5000+ getallen) die ingevoerd moet worden in Excel. Om hier een fatsoenlijke grafiek van te kunnen maken moet ik ieder getal voor zich onder elkaar krijgen te staan (of bestaat hier een andere manier voor?). Op dit moment is het slechts een getallenreeks zonder spaties omdat ik ze op die manier in een txt-bestand doorgestuurd heb gekregen van een collega.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

Kan je een voorbeeldbestandje uploaden? Dat werkt makkelijker ;)

Selecteer bvb de eerste 100 en doe die in een apart bestandje.

groet

Hoe weet je de lengte van elk individueel getal?

Als ik ieder individueel getal onder elkaar krijg (<9)ben ik al een stuk verder, maar inderdaad, het txt-bestand dat ik binnengekregen heb is allesbehalve overzichtelijk :rolleyes:

Zijn die dan allemaal cijfers van 1 digit lang, of getallen groter dan 9? Dat moet je toch weten vooraleer je gaat analyseren :eek:

Ik heb het geluk dat inderdaad de meeste cijfers slechts één digit lang zijn, dus het zou voorlopig al volstaan als ik alle enkele digits eens onder elkaar heb staan. De rest pas ik zelf wel aan

Code:
Sub GetallenReeksVerwerken()

Open "C:\eerste100.txt" For Input As #1
    c0 = Input(LOF(1), #1)
    Close #1

For i = 0 To 9
        c0 = Replace(c0, i, vbCr & i & vbCr)
    Next

c0 = Replace(c0, vbCr & vbCr, vbCr)
    sq = Split(c0, vbCr)
    [A1].Resize(UBound(sq)) = Application.Transpose(sq)

End Sub

Verander pad en filename nog indien nodig.

Wigi

Zoiets?

let er wel op dat de cel waar je je getallenreeks naar plakt (in het vb A1), de eigenschap "tekst" heeft.

Het aantal tekens tekst in een cel heeft waarschijnlijk een limiet (ik weet het niet)

ah, kijk, Wigi had het al opgelost

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zet het getal als text in bv D1
in A1 zet je de formule ;
Code:
=MID($D$1;ROW();1)
en trek door naar beneden.

Zoiets?

let er wel op dat de cel waar je je getallenreeks naar plakt (in het vb A1), de eigenschap "tekst" heeft.

Het aantal tekens tekst in een cel heeft waarschijnlijk een limiet (ik weet het niet)

ah, kijk, Wigi had het al opgelost

Max 256 tekens in één cel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan