Nep-antivirusprogramma kan niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

e.h.severin

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
Bij vriend is op de pc een nep-antivirusprogramma gekomen, die ik maar niet kan verwijderen.
Op internet heb ik ontdekt dat dit roqueware genoemd wordt.
Daar wordt het advies gegeven het programma MalwareBytes te installeren om hem hiermee te verwijderen.
Deze heb ik ge-installeerd maar krijg hem niet geopend. Steeds komt het venster heel even te voorschijn, maar niet lang genoeg om de scan te starten.

Kan iemand hier mij helpen de nep-antivirus met de naam CyberSecurityAlert voor goed weg te krijgen? Ik heb hun anti-virus F secure laten draaien, maar die geeft aan dat de pc schoon is.
Weet iemand hier een oplossing?
Alvast bedankt.
Gerda

Al geprobeerd in de veilige modus te starten en dan Mbam te draaien?

ja de vogende:

Al geprobeerd in de veilige modus te starten en dan Mbam te draaien?

oftwel dat is de eerste stap;)

Het is me gelukt via Veilige Modus MB te laten draaien.
Deze heeft 4 Trojans verwijderd, maar helaas
niet CyberSecurityAlert.

Daarna heb ik Microsoft Essentials ge-installeerd en laten draaien, maar
deze heeft ook niks gevonden.
Wat kan ik nu verder nog doen, behalve formatteren?
MalwareBytes heeft deze roque dus niet herkend en gevonden.

Wie wil en kan mij nog helpen?

Dan wordt het tijd om naar échte 'deskundigen' te gaan. Er is een speciaal forum voor spyware / virusproblematiek.

Dáár kun je een logje plaatsen van je systeem en vervolgens kijken 'deskundigen' naar je logje en helpen ze je met het verwijderen van de ellende.
Hoe dat in zijn werk gaat lees je in het 3e grijze vak van boven(onder: extra forumregels) als je op déze link klikt.

Laatst bewerkt:
Het is me eindelijk gelukt het kwijt te raken d.m.v het programma SuperAntiSpyware.

Deze heeft hem gevonden en verwijdferd.

Dit wilde ik even vertellen, ik wil jullie hartelijk danken voor jullie huilp en ik zal op Opgelost klikken.
gr.Gerda

Ik klik steeds op de status"vraag is opgelost"maar hij pakt hem niet.
zie vorige reactie van mij.

programma verwijderen

hey ik heb ook hetzelfde voorgehad ik heb PCtools gedownload en ik heb hem mijn pc laten cleanen en het was wel weg dus proberen maar succes
greetings Swakke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan