Backup software

• Onderwerp starter Onderwerp starter kalm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Hallo helpers,
bestaat er een software waarmee je gemakkelijk een backup van je TOTALE pc kunt maken?
En vervolgen in een ander pc storten?
Alvast tnks:rolleyes:

Hallo helpers,
bestaat er een software waarmee je gemakkelijk een backup van je TOTALE pc kunt maken?
En vervolgen in een ander pc storten?

Backup incl. Windows installatie?

Hallo helpers,
bestaat er een software waarmee je gemakkelijk een backup van je TOTALE pc kunt maken? Ja, zoals ghost
En vervolgen in een ander pc storten? Nee, tenzij het exact dezelfde systemen zijn.

Let wel, mijn antwoord is inclusief OS backup.

backup

Wat Ik wil is : alles wat op mijn hd staat overhevelen naar een nieuwe pc.
Op de nieuwe pc is windows al ge installeert.
Die nieuwe pc moet een kloon van de oude pc worden. Zonder programma verlies.

Wat Ik wil is : alles wat op mijn hd staat overhevelen naar een nieuwe pc.
Op de nieuwe pc is windows al ge installeert.
Die nieuwe pc moet een kloon van de oude pc worden. Zonder programma verlies.

Dat gaat dus niet, wel bestanden e.d., geen programma's

backup

O.k. zo is het dus, ik ben weer geupdate.
Bedankt voor de informatie.

O.k. zo is het dus, ik ben weer geupdate.
Bedankt voor de informatie.
Hallo,

onlangs startte mijn PC niet meer op (P4 met XP home SP 3) reden was mij onbekend en het lag niet aan een defekte HD. Op de PC had ik voordien norton Ghost geïnstalleerd en maakte regelmatig een image van de C en D schijf (= exacte copy van de HD OS incluis) en ik had maanden geleden een rescue disk gemaakt. De laatst keer dat ik een back up (image) had gemaakt was 51 dagen geleden. Ik startte de PC op met de rescue disk in de lader, daar hij niet van de C kon opstarten zocht hij op de CD drive en vond daar de files die nodig waren om op te starten, die werden automatisch naar de PC gezet, ik kreeg toen een mij onbekend scherm waar gevraagd werd welke HD moest hersteld worden (C of D) ik gaf 1 in = C schijf , en alles wat op de externe HD stond werd terug gezet(duurde 2 uur) nadien startte de PC gewoon terug op alsof er niets gebeurd was. Ik was wel enkele dingen kwijt o.a wat mails die na de laatste image van 51 dagen geleden waren verzonden en binnen gekomen, deze manier van werken behoede mij ervoor dat ik de C schijf had moeten formatteren en terug alles installeren, ik was daar zeeeeer tevreden over, het is de eerste maal dat ik dat nodig had en het werkte nog ook, blij dat ik het gekocht had. misschien lukt dat ook om alles over te zetten naar een andere PC, ik heb wel eens horen zeggen (maar dan hoor je ook veel liegen) dat de schijf waar je je image naartoe zet even groot moet zijn als die waar de image van genomen is, maar dat weet ik dus niet.

Groeten,

Ronald

Dat werkt alleen maar als beide pc's 100 % identiek zijn, ook qua hardware, anders niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan