• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is hier een kortere formule voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kawaknaller

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Onderstaande code gebruik ik in mijn totaallijst.
Zoals je kunt zien pak ik Januari t/m December en het AANTAL.ALS commando omdat Excell de naam dan ook meeneemt. De bedoeling is dat er dus per maand gekeken wordt naar hoeveel meldingen de mediatheek gemaakt heeft. Werkt goed echter vroeg ik mij af of hiervoor een korte versie te realiseren is. Ik heb geen verstand van VBA en ben tamelijk beginnend in Excell, onderstaande formule heb ik zelf uitgevogeld.

Code:
=AANTAL.ALS(JAN!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(FEB!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(MRT!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(APR!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(MEI!$F$2:$F$997;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(JUNI!$F$2:$F$1003;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(JULI!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(AUG!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(SEP!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(OKT!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(NOV!$F$2:$F$999;"Mediatheek")++AANTAL.ALS(DEC!$F$2:$F$999;"Mediatheek")

Alvast bedankt voor de genomen moeite!:thumb:

Beste kawaknaller,

Helaas. Uit de helpfile:

Verwijzen naar dezelfde cel of hetzelfde bereik op meerdere bladen
Een verwijzing naar dezelfde cel of hetzelfde bereik op meerdere bladen wordt een 3D-verwijzing genoemd.
Klik op de cel waarin u de functie wilt opgeven.
Typ het gelijkteken (=), de naam van de functie en vervolgens een haakje openen.
Functies die in een 3D-verwijzing kunnen worden gebruikt

SOM - telt getallen op
GEMIDDELDE - berekent het (rekenkundige) gemiddelde van getallen
GEMIDDELDEA - berekent het (rekenkundige) gemiddelde van getallen, inclusief tekst en logische waarden
AANTAL - telt het aantal cellen dat getallen bevat
AANTALA - telt het aantal cellen dat niet leeg is
MAX - bepaalt de grootste waarde in een verzameling waarden
MAXA - bepaalt de grootste waarde in een verzameling waarden, inclusief tekst en logische waarden
MIN - bepaalt de kleinste waarde in een verzameling waarden
MINA - bepaalt de kleinste waarde in een verzameling waarden, inclusief tekst en logische waarden
PRODUCT - vermenigvuldigt getallen
STDEV - berekent de standaarddeviatie op basis van een steekproef
STDEVA - berekent de standaarddeviatie op basis van een steekproef, inclusief tekst en logische waarden
STDEVP - berekent de standaarddeviatie van een volledige populatie
STDEVPA - berekent de standaarddeviatie van een volledige populatie, inclusief tekst en logische waarden
VAR - maakt een schatting van de variantie op basis van een steekproef
VARA - maakt een schatting van de variantie op basis van een steekproef, inclusief tekst en logische waarden
VARP - berekent de variantie voor een volledige populatie
VARPA - berekent de variantie voor een volledige populatie, inclusief tekst en logische waarden

Klik op de tab van het eerste werkblad waarnaar u wilt verwijzen.
Houd SHIFT ingedrukt terwijl u op de tab klikt van het laatste werkblad waarnaar u wilt verwijzen.
Selecteer de cel of het celbereik waarnaar u wilt verwijzen.
Voltooi de formule en druk op ENTER.

Je kunt dus beter je bestand anders opbouwen. Geef anders eens een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige informatie, zodat wij kunnen meedenken. Bijvoorbeeld, alle data op 1 tabblad.

Groeten,
Richard

Laatst bewerkt:
Helaas. Uit de helpfile:

Die snap ik even niet..

Geef anders eens een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige informatie, zodat wij kunnen meedenken. Bijvoorbeeld, alle data op 1 tabblad.
Groeten,
Richard

Wanneer ik alle data op 1 tabblad moet zetten dan klopt mijn data niet meer....Het hele overzicht is opgebouwd uit Maanden, bereiken ed.
Ik zal kijken wat ik kan doen

>zodra ik met deleten van regels begin..ik wil bv dat alleen de mediatheek zichtbaar blijft....loopt het wat in het honderd dus dat ga ik niet doen.
Het overzicht werkt verder perfect had alleen 2 vragen.

Laatst bewerkt:
De helpfile is uit Excel. Je kunt dus geen formule met aantal.als maken over meerdere tabbladen heen. Jouw oplossing kan dus niet korter met het bestand zoals het nu opgebouwd is.

Hoeveel kolommen en rijen gebruik je nu per tabblad? Als je beginnend gebruiker bent van Excel, kan ik me goed vorostellen dat je inrichtingsfouten hebt gemaakt.

Succes met verbouwen van het bestand.

Richard

Een manier is:

Zet op ieder maand werkblad in dezelfde (hulp)cel (b.v. AA1) de aantal.als formule.
Vervolgens kan je op het hoofdblad de som nemen van al die werkbladen cel AA1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan