Kawaknaller
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 mei 2009
Onderstaande code gebruik ik in mijn totaallijst.
Zoals je kunt zien pak ik Januari t/m December en het AANTAL.ALS commando omdat Excell de naam dan ook meeneemt. De bedoeling is dat er dus per maand gekeken wordt naar hoeveel meldingen de mediatheek gemaakt heeft. Werkt goed echter vroeg ik mij af of hiervoor een korte versie te realiseren is. Ik heb geen verstand van VBA en ben tamelijk beginnend in Excell, onderstaande formule heb ik zelf uitgevogeld.
Alvast bedankt voor de genomen moeite!:thumb:
Zoals je kunt zien pak ik Januari t/m December en het AANTAL.ALS commando omdat Excell de naam dan ook meeneemt. De bedoeling is dat er dus per maand gekeken wordt naar hoeveel meldingen de mediatheek gemaakt heeft. Werkt goed echter vroeg ik mij af of hiervoor een korte versie te realiseren is. Ik heb geen verstand van VBA en ben tamelijk beginnend in Excell, onderstaande formule heb ik zelf uitgevogeld.
Code:
=AANTAL.ALS(JAN!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(FEB!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(MRT!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(APR!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(MEI!$F$2:$F$997;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(JUNI!$F$2:$F$1003;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(JULI!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(AUG!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(SEP!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(OKT!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(NOV!$F$2:$F$999;"Mediatheek")++AANTAL.ALS(DEC!$F$2:$F$999;"Mediatheek")
Alvast bedankt voor de genomen moeite!:thumb: