• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is hier een kortere formule voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kawaknaller

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Onderstaande code gebruik ik in mijn totaallijst.
Zoals je kunt zien pak ik Januari t/m December en het AANTAL.ALS commando omdat Excell de naam dan ook meeneemt. De bedoeling is dat er dus per maand gekeken wordt naar hoeveel meldingen de mediatheek gemaakt heeft. Werkt goed echter vroeg ik mij af of hiervoor een korte versie te realiseren is. Ik heb geen verstand van VBA en ben tamelijk beginnend in Excell, onderstaande formule heb ik zelf uitgevogeld.

Code:
=AANTAL.ALS(JAN!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(FEB!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(MRT!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(APR!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(MEI!$F$2:$F$997;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(JUNI!$F$2:$F$1003;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(JULI!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(AUG!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(SEP!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(OKT!$F$2:$F$999;"Mediatheek")+AANTAL.ALS(NOV!$F$2:$F$999;"Mediatheek")++AANTAL.ALS(DEC!$F$2:$F$999;"Mediatheek")

Alvast bedankt voor de genomen moeite!:thumb:

Beste kawaknaller,

Helaas. Uit de helpfile:

Verwijzen naar dezelfde cel of hetzelfde bereik op meerdere bladen
Een verwijzing naar dezelfde cel of hetzelfde bereik op meerdere bladen wordt een 3D-verwijzing genoemd.
Klik op de cel waarin u de functie wilt opgeven.
Typ het gelijkteken (=), de naam van de functie en vervolgens een haakje openen.
Functies die in een 3D-verwijzing kunnen worden gebruikt

SOM - telt getallen op
GEMIDDELDE - berekent het (rekenkundige) gemiddelde van getallen