Hulp bij herinstalleren en v.a.e.n.w Imac G3

Status
Niet open voor verdere reacties.

tompidoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Beste mensen"

Ik werk op een wat oudere Imac een G3, die op zo'n bol staat, ik heb hem moeten herinstalleren, maar er is het nodige fout gegaan en ik kom er niet meer uit. Wie woont er in de buurt van Velp gld, zo dat we fysiek dit op kunnen lossen en dit uiteraard tegen een redelijke vergoeding, ik ben benieuwd tot dan gegroet:

Tom Gerritsen.

Kun je proberen uit te leggen wat er zoal verkeerd is gegaan?

Je hebt een installatie-cd in de Mac gestopt en toen...?

Tha Devil reaktie op je e-mail

Kun je proberen uit te leggen wat er zoal verkeerd is gegaan?

Je hebt een installatie-cd in de Mac gestopt en toen...?

Allereerst bedankt voor je reaktie Tha Devil. Ik heb mij niet goed uitgedrukt, de machine is al geinstalleerd, maar een paar dingen krijg ik niet aan de gang (door onwetendheid?).
Ik ben aangesloten via de kabel van UPC en haal mijn post binnen met mail van Mac en dat werkt goed, maar ik wou een de settingen die ik van UPC had gekregen invoeren, maar dat lukt niet? Ook als ik mijn preferences op pop verschijnt er een kader waar in staat,network settings has been changed en als ik het probeer weg te klikken blijft dit maar op poppen?
Ook als ik iets probeer te down loaden en het venster op popt dan saat er in incompleeten can not make a package? Ik hoop dat jij iets voor mij kunt doen?
Groeten:
<TOM>

Ik neem aan dat je onder "Mail > Preferences > Accounts" de gegevens van UPC hebt ingevuld.

Begrijp ik goed dat je daar die melding ontvangt met "Network settings has been changed"?

Ik neem aan dat je onder "Mail > Preferences > Accounts" de gegevens van UPC hebt ingevuld.

Dat heb ik geprobeerd maar dat lukt op een of andere manier niet.

Begrijp ik goed dat je daar die melding ontvangt met "Network settings has been changed"?
Nee dit gebeurt onder de system preferences van het appeltje

Op het Apple Support forum kom ik deze tegen:

In the Library/Preferences/SystemConfiguration/ folder delete the following:

com.apple.airport.preferences.plist
NetworkInterfaces.plist
preferences.plist
com.apple.nat.plist
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8340541

Dus in Finder onder "Devices" de hardeschijf aanklikken en dan naar "Library/Preferences/etc..."
KOPIEER EERST DEZE BESTANDEN NAAR JE DESKTOP!
Verwijder daar de bestanden in die map en herstart je Mac.

Ga vervolgens naar "System Preferences > Network" en voeg de netwerkinstellingen opnieuw toe.

Als je er niet zeker van bent kun je voor de veiligheid beter een keer een bezoekje brengen aan een Apple Store zodat ze je daar exact uit kunnen leggen hoe het werkt en wellicht willen zij het ook wel voor je doen (zal uiteraard wat kosten)

Op het Apple Support forum kom ik deze tegen:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8340541

Dus in Finder onder "Devices" de hardeschijf aanklikken en dan naar "Library/Preferences/etc..."
KOPIEER EERST DEZE BESTANDEN NAAR JE DESKTOP!
Verwijder daar de bestanden in die map en herstart je Mac.

Ga vervolgens naar "System Preferences > Network" en voeg de netwerkinstellingen opnieuw toe.

Als je er niet zeker van bent kun je voor de veiligheid beter een keer een bezoekje brengen aan een Apple Store zodat ze je daar exact uit kunnen leggen hoe het werkt en wellicht willen zij het ook wel voor je doen (zal uiteraard wat kosten)

Dank je wel zover ik ga naar de Apple store en zie het daar te regelen
Gegroet:<TOM>

:thumb:

Laat even weten (voor zover mogelijk) wat de oplossing was ;)

En waarop baseer je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan