Hallo opnieuw,
Ik zit weer eens vast bij het ontwerp van mijn klasse. Het probleem komt erop neer dat ik een variabele wil definiëren waarvan het type afhankelijk is van een andere variabele. Ik heb geprobeerd templates toe te passen, maar het probleem is dat de definitie van de variabele je het type nog niet weet. Ik heb het probleem in onderstaande code versimpeld:
[CPP]
template <typename T>
struct A{
T* rijtje;
};
int main(){
A<type onbekend> a;
int n;
cout << "Voer 0 of 1 in\n";
cin >> n;
if( n == 0 )
a.rijtje = new int[ 5 ];
else
a.rijtje = new double[ 5 ];
return 0;
};[/CPP]
Hoe los ik dit op? Ik ben namelijk van plan allemaal functies te schrijven die operaties uitvoeren op rijtje. En ik heb geen zin om dezelfde code meerdere malen op te schrijven voor een verschillend datatype.
Ik zit weer eens vast bij het ontwerp van mijn klasse. Het probleem komt erop neer dat ik een variabele wil definiëren waarvan het type afhankelijk is van een andere variabele. Ik heb geprobeerd templates toe te passen, maar het probleem is dat de definitie van de variabele je het type nog niet weet. Ik heb het probleem in onderstaande code versimpeld:
[CPP]
template <typename T>
struct A{
T* rijtje;
};
int main(){
A<type onbekend> a;
int n;
cout << "Voer 0 of 1 in\n";
cin >> n;
if( n == 0 )
a.rijtje = new int[ 5 ];
else
a.rijtje = new double[ 5 ];
return 0;
};[/CPP]
Hoe los ik dit op? Ik ben namelijk van plan allemaal functies te schrijven die operaties uitvoeren op rijtje. En ik heb geen zin om dezelfde code meerdere malen op te schrijven voor een verschillend datatype.