• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel met het laagste getal moet automatisch een kleur krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

phillip

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Hallo allemaal,

Ik wou graag het volgende.

Ik heb nu in verschillende kolommen (E,M,i,Q,U) prijzen staan nu wou ik graag dat de cel met het laagste (goedkoopste) getal/prijs de kleur groen krijgt.

Groeten
Phillip

Zet in cel E2 (of waar de eerste getallen staan) in de voorwaardelijke opmaak de volgende formule:
Code:
=E2=MIN($E2;$I2;$M2;$Q2;$U2)
kies de opmaak >> OK >> OK.
vervolgens kopieer je cel E2 >> selecteer I2, M2, Q2 en U2 >> plakken speciaal >> opmaak >> OK.
hierna kan je hetzelfde doen (kopieren en plakken speciaal) voor de rijen hieronder.

Paul,

Waar kan ik dat doen in voorwaardelijke opmaak. Als ik jouw code in cel e2 zet dan krijg ik een kringverwijzing. En werkt het niet :(

Selecteer de cel.
Op tabblad start zie je (waarschijnlijk ongeveer in het midden) de tekst voorwaardelijke opmaak. Druk hierop >> nieuwe regel >> een formule gebruiken >> vervolgens zie mijn post hierboven.

Paul,

Als ik de formule gebruik met CEL AD2 dan werkt het niet meer kan dit kloppen? Ik heb de volgende code

=E2=MIN($E2;$I2;$M2;$Q2;$U2;$AD2) als ik nu een lager getal in ad2 zet blijft het laagste getal tot Z2 ook groen...

De formule:
Code:
=E2=MIN($E2;$I2;$M2;$Q2;$U2;$AD2)
is dan wel de formule voor in de vw opmaak van cel E2. Als je deze celopmaak vervolgens kopieert naar cel AD2 zal de formule daar zijn:
Code:
=AD2=MIN($E2;$I2;$M2;$Q2;$U2;$AD2)

hallo paul,

Je schreef:
vervolgens kopieer je cel E2 >> selecteer I2, M2, Q2 en U2 >> plakken speciaal >> opmaak >> OK.

Dat heb ik dus ook bij CEL ad2 gedaan en toen werkte het niet! Of doe ik iets stoms verkeerd....

Hallo Paul,

Sorry duurde even voor een reactie. Wat bedoel je precies/?? :(

laagste getal kleur geven

Hallo Paul,

Sorry duurde even voor een reactie. Wat bedoel je precies/?? :(

Pauls oplossing werkt prima,maar als excel 2007 hebt,

Cellen selecteren waarvoor het de kleur moet gelden,
Voorwaardelijke opmaak
Alleen cellen met de hoogste of laagste rangschikking opmaken
Keuzemenu = onderste
vak ernaast staat standaard op 10 maak er 1 van
kies de opmaak
Simpel
JTMT

het werkt al! Ik had de vorige opmaak niet verwijderd :S

Toch bedankt voor alle antwoorden en geduld :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan