toesenbord laptop vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietjepietje

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo, mijn toetsenbord van mijn laptop is al enige tijd stuk. Er is wat bier over gegaan.
Ik heb alles geprobeerd om het toetsenbord te redden (onder de kraan 2x) maar dit heeft niets geholpen. Nu zie ik dat er een groene aanslag tussen de folielagen zit en die krijg ik niet weg. Ik heb besloten om er een ander toesenbord in te plaatsen.
Nu heb ik een aantal vragen:

* Zit er veel verschil in toesenborden, dus kan ik op zoek naar een 2e handse?
* Als ik het toesenbord verwisseld heb, moet er dan nog iets "in" de computer verrandert worden. Bios of zo (daar heb ik geen kaas van gegeten namelijk).
* misschien nog tips waar ik op moet letten of waar ik goedkoop eeen toetsenbord kan halen.....

Het gaat om een Medion laptop, type MD97900

Ik kom zelf op deze...

http://www.replacedirect.com/nl/pro...1500-voor--medion-md97900-.html?linkid=221443

Alvast bedankt voor jullie bijdrage:thumb:

Toetsenbord vervangen op zich ik inderdaad eenvoudig en die uit je link lijkt de goede te zijn.
Alleen monteren en klaar!

Maar.... weer er wel zeker van dat er ook niet bier in de laptop zelf is gekomen, want dan kun je het wel vergeten die weer goed aan de praat te krijgen meestal!!!

De laptop doet het goed, want die gebruik ik nu met behulp van een extern toesenbord.

Medion laptop MD 98200 - toetsenbord vervangen

Hallo,

Kan iemand zeggen hoe je precies het toetsenbord losschroeft?
Met vrijwel alle schroeven los op de bodem, kan ik de behuizing enkel links losmaken. Rechts lijkt iets vast te zitten, aan de kant van een DVD-speler.

Moet het beeldscherm ook worden losgekoppeld, en hoe gaat dat in zijn werk?

TIA !

Theo Video

Bij mij is het toen wel gelukt trouwens... Ik weet nog dat er ook dubbelzijdige tape zat, wat niet handig losmaken was. Heb de laptop hierdoor wel een beetje beschadigd. Volgens mij heb ik gegoogled en had zo een link gevonden waar e.e.a. werd uitgelegd.

succes

toetsenbord Medion

Hallo pietjepietje,

Vriendelijk bedankt, ik blijf verder zoeken en alle verdere hulp is welkom.

Theo Video

Bij mij is het toen wel gelukt trouwens... Ik weet nog dat er ook dubbelzijdige tape zat, wat niet handig losmaken was. Heb de laptop hierdoor wel een beetje beschadigd. Volgens mij heb ik gegoogled en had zo een link gevonden waar e.e.a. werd uitgelegd.

succes

Normaal kan je gewoon het toetsenbord eruithalen als de schroeven los staan.

Wat je is kan proberen is om voorzichtig met een platte schroevendraaier wat aan het toetsenbord te prutsen dat het wat naar boven komt.

Succes!

toesenbord van laptop vervangen

Bedankt Jeff,

Ik zal het van het WE eens proberen.

Theo

Normaal kan je gewoon het toetsenbord eruithalen als de schroeven los staan.

Wat je is kan proberen is om voorzichtig met een platte schroevendraaier wat aan het toetsenbord te prutsen dat het wat naar boven komt.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan