Videokaart laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter dag
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ik het niet me eens.....
Op you tube zie je filmpjes hoe je de losse videokaart kan vervangen.

http://www.youtube.com/watch?v=3YEAMMK6sAo

Is de ATI Mobility Radeon HD4650 ook een losse viedokaart?

grtjes dag

Hou wel even in gedachten :

- De garantie vervalt volledig.
- Er zal wat soldeer werk aan te pas komen.

Laptops zitten zo compact in elkaar dat het vaak zo is dat de boel op het moederbord zit gebakken. Daarbij moet je daarna de connectoren (je LCD scherm, uitgangen) weer aansluiten. Dit is niet echt een gemakkelijk klusje.

Wil het niet zelf doen als die kapot gaat,maar gewoon een bedrijf laten doen.
Het gaat mij erom dat het een losse videokaart is?
Stel dat die eens kapot gaat ,dat die gewoon vervangen kan worden.
En dat het niet een videokaart is die vast in het moederbord zit.
Want als de videokaart dan kapot is moet je gelijk een nieuw moederbord.Oftewel een nieuwe laptop.

grtjes dag

voor 900 euro zijn er wel beter laptops (A), en vervangen lijkt me onverstandig..

als je het doet omdat je een betere videokaart wil:
voorbeeld: jij hebt een laptop uitgekozen van 900 euro waarbij de videokaart zo'n 45 euro waard is. Als je zoals jouw beredeneert zouden er dus ook laptops moeten zijn van 1000 euro, waarvan de videokaart geen 45 euro maar 145 euro waard is. En juist, die bestaat niet.

Als je denkt dat de gpu stuk gaat, ik denk niet dat het mogelijk is.. Omdat de fabrikant dan zelf ook kan aangeven dat ze alleen de videokaart gaan vervangen. Ze zeggen altijd dat het bij het moederbord hoort, dus het lijkt mij onmogelijk :)

doe er gewoon extra garantie bij..

Laatst bewerkt:
voor 900 euro zijn er wel beter laptops (A), en vervangen lijkt me onverstandig..\

heb je voorbeelden

voor 900 euro zijn er wel beter laptops (A), en vervangen lijkt me onverstandig..

Dit lijkt mij een beetje onverstandige uitspraak. Ze zullen er ongetwijfeld zijn, maar dit is wel een goed geprijsde laptop bij een betrouwbare zaak..

Maar nogmaals: in theorie is het wel mogelijk de gpu te vervangen, in de praktijk echter niet. Zet dat ramptheorietje van je maar uit je hoofd, zolang jij normaal doet met je laptop zal hij echt niet zo snel kapot gaan.

En om toch nog maar even een antw op de vraag te geven:neen deze laptop heeft geen lossse kaart maar een chip...

Het youtube filmpje geeft de mogelijkheid aan bij losse kaarten in een laptop

Hallo frankwannet

Bedankt voor het antwoord.Dat wou ik precies weten.

grtjes dag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan