Draadloos netwerk instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rschuurmans

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Beste mensen,

Ik ben geen pc goeroe dus als ik wat domme vragen stel vergeef het mij. Voor de stap naar dit forum ben ik al de gehele middag bezig geweest om dit probleem zelf te fixen. Echter ik kom er gewoonweg niet uit. Ik doe dus graag een beroep op jullie expertise. Alvast bedankt.

Vanwege een recovery heb ik nu wat problemen met mijn pc. OS is Windows XP Home Edition Versie 2002 Service Pack 3. Pc is van het merk Medion. Mijn nieuwe pc is ook van het merk medion en draait prima op het draadloos netwerk. Voor de recovery werkte het draadloos netwerk op mijn oude pc ook prima. Provider is Versatel.

Probleem:
- krijg outlook express en internet niet opgestart;
- heb geen netwerkicoon in mijn taakbalk waar door ik het draadloos netwerk niet kan instellen en opstarten. Kan iemand aangeven waarom ik geen netwerkicoon in mijn taakbalk heb?. Het instellen van een draadloos werk is geen probleem.

Mijn e-mail account heb ik netjes ingesteld (pop3.versatel.nl / smtp.versatel.nl en juiste poorten, met e-mailadres en wachtwoord). Krijg echter geen verbinding.

Apparatenbeheer zie ik de volgende vraagtekens bij "Overige apparaten":
- Ethernet-controller;
- Multimedia-audiocontroller;
- Multimediacontroller;
- Netwerkcontroller;
- Onbekend apparaat (Lokatie: Intel(R) 82801EB LPC Interface Controller - 24D0)
- PCI Simple Communications-controller;
Tevens bij communicatiepoort (COM2) een uitroepteken.

Ik vermoed dat de problemen met bovengenoemde vraagtekens te maken hebben echter weet niet hoe ik het moet oplossen. Heb op medion site gezocht naar drivers/stuurprogramma's echter heb geen enkel idee welke ik moet hebben en hoe ik deze moet installeren.

Netwerkverbindingen:
- hier zie ik alleen: 1394- verbinding (Verbonden, met firewall 1394-netwerkkaart)
Eigenschappen:
Verbinding maken via: 1394-netwerkkaart
Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig (alle 3 zijn aangevinkt):
- Client voor Microsoft-netwerken
- Bestands- en printerindeling voor Microsoft netwerken
- Internet-protocol (TCP/IP)
(automatisch ip-adres toewijzen, automatisch dns-serveradres toewijzen, automatisch persoonlijk ip-adres laten toekennen).

Bij het aanmaken van een nieuwe verbinding krijg ik de melding dat een breedbandverbinding al is geconfigureerd en klaar is voor gebruik. Het lukt me dus niet om een netwerkverbinding aan te maken.

Indien je meer info nodig hebt hoor ik het graag. Wie kan mij helpen?.

Alvast bedankt voor jullie reactie.:thumb:

Gr,

R. Schuurmans

Je zal inderdaad eerst je drivers moeten installeren.

Helaas vertel je niet welke medion pc je hebt, het type. Dus ik kan nu alleen zeggen, de drivers die je nodig hebt staan op de website van de fabrikant van de pc.

Begin met de chipset driver en daarna de rest!

Is het een zelf samengestelde pc, dan zal je per onderdeel in de pc op zoek moeten naar de juiste drivers.

Je zal inderdaad eerst je drivers moeten installeren.

Helaas vertel je niet welke medion pc je hebt, het type. Dus ik kan nu alleen zeggen, de drivers die je nodig hebt staan op de website van de fabrikant van de pc.

Begin met de chipset driver en daarna de rest!

Is het een zelf samengestelde pc, dan zal je per onderdeel in de pc op zoek moeten naar de juiste drivers.

Bedankt voor je reactie.

Het type is: MED MT 258A en serienr: 11166010040628. Wat is een chipset driver?

Ik hoop dat je verder kunt helpen.

WLAN (=draadloos) driver: hier
Geluidskaart: hier
Ethernet netwerkkaart: hier
Modem driver: hier
TV-tunerkaart driver: hier

Succes,

Tijs.

De chipset driver is de driver voor het moederboard.

Overigens staan al jou driver gewoon op de site van medion. Als je daar je serienummer invult verschijnen ze netjes in beeld.

WLAN (=draadloos) driver: hier
Geluidskaart: hier
Ethernet netwerkkaart: hier
Modem driver: hier
TV-tunerkaart driver: hier

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Bedankt voor je hulp. Ik heb de meeste vraagtekens kunnen oplossen. De volgende vraagtekens zijn echter nog niet gefixed:

- Multimedia-audiocontroller (driver was niet geschikt voor XP versie)
- Overige apparaten - Onbekend apparaat (Lokatie: Intel(R) 82801EB LPC Interface Controller - 24D0). Deze is ook nog niet gefixed.

Heb je hier nog een oplossing voor?. Dat zou super zijn. Nogmaals bedankt.

Gr,

R. Schuurmans

Deze driver had je nog niet, geen idee of die je verder nog afhelpt van een of meer vraagtekens.

Je kunt het verder zelf nakijken op deze link -> klikken op Stuurprogramma's en updates -> serienummer invullen en op Zoeken drukken.

Tijs.

Deze driver had je nog niet, geen idee of die je verder nog afhelpt van een of meer vraagtekens.

Je kunt het verder zelf nakijken op deze link -> klikken op Stuurprogramma's en updates -> serienummer invullen en op Zoeken drukken.

Tijs.

Hoi Tijs,

Ik heb nog 1 probleem over. Geluidsprobleem is inmiddels gefixed middels site devid.info...

Ook detail info opgegeven op deze site echter geen succesvol resultaat voor het onbekende apparaat.

Blijft dus over:
- Overige apparaten - Onbekend apparaat (Lokatie: Intel(R) 82801EB LPC Interface Controller - 24D0).

Details:
ACPI\WEC0513\4&26DD0F47&0

Gr,

Rene

Is onderdeel van de Intel Chipset drivers.
Download pc wizard. Het automatisch openende Systeemoverzicht zou je moeten kunnen vertellen welke Intel chipset er op je pc is gebruikt.

Kijk welke chipset je hebt, en download dan drivers ervoor bij Intel Downloadcentrum.

Waarschijnlijk is het een x865xx chipset, maar PC Wizard zou het je precies moeten kunnen vertellen.

Tijs.

Is onderdeel van de Intel Chipset drivers.
Download pc wizard. Het automatisch openende Systeemoverzicht zou je moeten kunnen vertellen welke Intel chipset er op je pc is gebruikt.

Kijk welke chipset je hebt, en download dan drivers ervoor bij Intel Downloadcentrum.

Waarschijnlijk is het een x865xx chipset, maar PC Wizard zou het je precies moeten kunnen vertellen.

Tijs.

Tijs, ik heb hem gevonden. Het is de INTEL i865PE. Als ik echter op de site kijk krijg ik 28 files te zien. Welke daarvan moet ik hebben?.

Gr,

Rene

Als ik het zo zie zou ondersteuning voor je apparaat al in XP beschikbaar moeten zijn, maar kan XP het apparaat niet correct 'detecteren'.

Download en installeer deze utility
Hopelijk is na een herstart alles in orde.

Is dat niet het geval, gebruik dan de Intel Driver Update Utility, die overigens direct gelinkt staat op het Downloadcenter van Intel (zie link in mijn vorige posting).

Tijs.

Als ik het zo zie zou ondersteuning voor je apparaat al in XP beschikbaar moeten zijn, maar kan XP het apparaat niet correct 'detecteren'.

Download en installeer deze utility
Hopelijk is na een herstart alles in orde.

Is dat niet het geval, gebruik dan de Intel Driver Update Utility, die overigens direct gelinkt staat op het Downloadcenter van Intel (zie link in mijn vorige posting).

Tijs.

Beste Tijs,

Helaas, beide acties hebben niet het gewenste resultaat opgeleverd. Wat is het (negatieve) effect als deze foutmelding niet wordt oplost?. Volgens mij werkt de pc naar behoren.

Gr,

René

Verklaring LPC Controller: hier
Als alle apparaten die voor jou van belang zijn het doen nu, dan heb je het niet nodig.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan