Internet van Ziggo geeft veel problemen, help mij een van die zoveel problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
TER INFORMATIE...
* Heb je een adsl of kabel aansluiting is: Ik weet niet echt wat is hier moet invullen maar ik gebeuk draadloos van Ziggo
* Welk besturingssysteem gebruik je: windows XP
* Gebruik je een firewall en zo ja welke: ??
* Welk merk en type router of modem gebruik je: MODEM: Motorola, ROUTER: sitecom
* Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan: wat word hoe mee bedoelt?

VERHAAL...
Hallo,
Ik heb al maanden lang last van het internet dat steeds geen verbinding heeft, ik heb het voor mijn werk nodig en daarom is het erg vervelend.
Ik heb een pakket van Ziggo alles in een.
Ik heb ook al tientallen keren gebeld naar Ziggo, zij zeggen bepaalde stapjes die Ik moet doen om internet te krijgen, 2 op de 30 keer helpt het.
Het was ook een maand dat ik wel internet had (uitstekend),maar zij liet geen pagina's weergeven, dus ik weer bellen enz..
Ik hoor ook steeds vaker dat Ziggo erg slecht is, en dat er veel mensen last van dit soort problemen hebben.

Dus kan iemand mij hier meehelpen? En misschien een beetje uitgebreid. Kan het misschien zo zijn dat de Router of de Modem kapot is?

Alvast bedankt! :thumb:

Dat ligt hem niet aan Ziggo,maar aan je draadloos
want ga je met een draad aan de gang werkt het perfect,nooit problemen
dus denk er maar eens over

Hoi,

Kijk vanavond op Ned 1 naar Radar. Dan zal je niet verbazen dat het ook bij jou vaak 'niet goed' gaat.
Wat je kan doen als je weer eens geen verbinding hebt:

Haal de stroom van zowel je modem (Motorola), als de router (Sitecom)
Sluit nu eerst de stroom weer aan op je modem en wacht enige tijd tot deze volledig on-line is.
Zet hierna pas de stroom weer op je router.
Wellicht een troost overigens ... na een paar jaar 'ongestoord' gebruik van UPC, is het nu weer helemaal mis bij mij. Minstens driemaal per maand ligt de verbinding er (internet) gedurende enige tijd helemaal uit.
Gelukkig heb ik in mijn wijk ook de mogelijkheid van glasvezel, dus als mijn contract bij upc afloopt in februari ben ik gelukkig van ze af.

Om te zien of het aan je router ligt kun je je pc bekabeld verbinden met de router en dan bekijken of het net zo slecht is of dat het beter gaat.

Hoi,

Kijk vanavond op Ned 1 naar Radar. Dan zal je niet verbazen dat het ook bij jou vaak 'niet goed' gaat.
Wat je kan doen als je weer eens geen verbinding hebt:

Haal de stroom van zowel je modem (Motorola), als de router (Sitecom)
Sluit nu eerst de stroom weer aan op je modem en wacht enige tijd tot deze volledig on-line is.
Zet hierna pas de stroom weer op je router.
Wellicht een troost overigens ... na een paar jaar 'ongestoord' gebruik van UPC, is het nu weer helemaal mis bij mij. Minstens driemaal per maand ligt de verbinding er (internet) gedurende enige tijd helemaal uit.
Gelukkig heb ik in mijn wijk ook de mogelijkheid van glasvezel, dus als mijn contract bij upc afloopt in februari ben ik gelukkig van ze af.

moet je eerlijk zeggen dat ik nog NOOIT een probleem niet opgelost heb kunnen krijgen met de klanten service van ziggo
meschien heb ik het geluk dat ik met het juiste afdeling altijd heb maar ik kreeg altijd help en dan wist ik ook altijd wat er mis was of het nou aan ziggo lag of aan mijn kant
in het begin ging het een beetje hecties maar dat kwam door die samen voeging sindien een belletje en het probleem is standaard opgelost
ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben met ziggo's service

Laatst bewerkt:
moet je eerlijk zeggen dat ik nog NOOIT een probleem niet opgelost heb kunnen krijgen met de klanten service van ziggo
meschien heb ik het geluk dat ik met het juiste afdeling altijd heb maar ik kreeg altijd help en dan wist ik ook altijd wat er mis was of het nou aan ziggo lag of aan mijn kant
in het begin ging het een beetje hecties maar dat kwam door die samen voeging sindien een belletje en het probleem is standaard opgelost
ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben met ziggo's service

Hoi,

Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed wat je hier nu mee wilt zeggen.
Natuurlijk gaat het 'gelukkig' in veel gevallen ook wél goed.
Het aantal keren dat het NIET goed gaat is echter evident.
Klik maar hier voor de schrijnende uitzending van Radar. Je wilt hoop ik met jou reactie toch niet zeggen dat er van alle ervaring van anderen, o.a. behartigd door Tros Radar, niets zou kloppen ..... !?!?!?

Laatst bewerkt:
Ziggo is toch niet draadloos? Het kabelsignaal wordt pas draadloos vanaf je router.
Een firewall zit standaard in XP ingebouwd. Kijk in configuratiescherm voor instellingen van je firewall, of om die tijdelijk uit te zetten om de verbinding tot stand te brengen of te testen.
Verder geef je alleen het merk van je modem en router, er wordt ook om het TYPE gevraagd. Dat staat vaak onderop of aan de achterkant.

De laatste vraag dan, hoe wil je draadloos internetten, met een laptop met ingebouwde ontvanger of een desktop met een wireless ontvanger kaartje of USB ontvanger?

De door jou verstrekte info is zo summier dat ik me kan voorstellen dat een helpdesk daar weinig mee kan beginnen. Ze zouden hun vragen ook duidelijker mogen formuleren zodat een leek er ook wat meer van begrijpt. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan