Cell A1 moet leeg zijn OF uit 5 getallen bestaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

weusty

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Beste mensen,

het volgende:

In Cell A1 MOET een getal bestaande uit 5 karakters (bijv 05234) staan, OF hij is leeg.

Als dit niet het geval is wil ik een fout melding laten weergeven.

dus ik had het volgende verzonnen:

Code:
If Sheets("Blad1").Range("A1").Value = Not empty and not  "#####" Then MsgBox "Fout!!!", vbYes, "Foutmelding"

Dit werk zo natuurlijk niet, dus heeft iemand een idee, als ik dit (= Not empty and not "#####" Then) stuk heb dan kom ik er wel uit.

Groet

WeusT

Beste mensen,

het volgende:

In Cell A1 MOET een getal bestaande uit 5 karakters (bijv 05234) staan, OF hij is leeg.

Als dit niet het geval is wil ik een fout melding laten weergeven.

dus ik had het volgende verzonnen:

Code:
If Sheets("Blad1").Range("A1").Value = Not empty and not  "#####" Then MsgBox "Fout!!!", vbYes, "Foutmelding"

Dit werk zo natuurlijk niet, dus heeft iemand een idee, als ik dit (= Not empty and not "#####" Then) stuk heb dan kom ik er wel uit.

Groet

WeusT

Hoi WeusT,

je kunt dit ook op de volgende manier oplossen: (ik werk met MS Office Excel 2007)

Je selecteert cel A1 en vervolgens ga je naar "gegevensvalidatie". Onder het tabblad instellingen kies je voor "heel getal". Je zal zien dat je dan een minimum (10.000)en maximumwaarde (bijv 100.000.000) kunt opgeven. Klik vervolgens op Ok of vul de overige tabbladen (invoerbericht en foutmelding) in.

Ga nu testen.

gr Jos

Geweldig, dit werkt perfect!!!

Dank voor je tijd!:thumb:

Groet,
WeusT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan