Intel Core2Quad Q6600 90 a 100 Graden :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

henrydev

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Goedendag

ik heb een probleem met het koelen van mijn processor,, ik heb de zijkant er al af van mijn pc kast , maar het helpt niet echt, als ik gewoon in windows sta zonder enige toepassingen los te hebben staan ligt de temperatuur rond de 85 graden , speel ik COD WAW dan begint het spel lichtelijk te hakkeren enzo en loopt totaal niet vloeiend ik heb zelf het idee dat dat aan de temperatuur ligt. want ik heb een andere kast gekocht, en sindsdien is het probleem begonnen , ik had een zalman koeler en toen had ik vrijwel geen problemen, maar die past nu niet meer dus zit de originele Intel koeler erop, en het is 100 x niks blijkbaar.. en me grafische kaart word ook goed warm ook rond de 85 graden

Gpu 79 graden, Zonder iets te doen met pc ( dit geld voor alles )
Cpu 80 graden,
Core 0 tm 4 , allemaal rond de 75 a 80

dit lijkt me niet goed, ik heb trouwens al het koelpasta vernieuwd zonder resultaat,

mvg Henry

ehm dan zet je minder stroom op je processor, heeft geen invloed op je prestaties maar hij verbruikt dan minder stroom en hij word dan minder warm.

een dotje op me processor en uitgewreven , en op me koeler hetzelde,
Mogelijk heb je nu teveel koelpasta erop zitten en gaat het isolerend werken.

Het is normaal voldoende een drupje ongeveer zo groot als een rijst korrel in het midden van de processor te doen. Deze niet uitsmeren, maar gewoon het koelblok erop monteren. Door de druk en de warmte verspreid de koelpasta voldoende,

:thumb:

maar dat van de koelpasta was denk ik het gene waar hij vooral zo warm van werd maar undervolten kan nooit kwaad tog ?

Goedendag

ik heb een probleem met het koelen van mijn processor,, ik heb de zijkant er al af van mijn pc kast , maar het helpt niet echt, als ik gewoon in windows sta zonder enige toepassingen los te hebben staan ligt de temperatuur rond de 85 graden , speel ik COD WAW dan begint het spel lichtelijk te hakkeren enzo en loopt totaal niet vloeiend ik heb zelf het idee dat dat aan de temperatuur ligt. want ik heb een andere kast gekocht, en sindsdien is het probleem begonnen , ik had een zalman koeler en toen had ik vrijwel geen problemen, maar die past nu niet meer dus zit de originele Intel koeler erop, en het is 100 x niks blijkbaar.. en me grafische kaart word ook goed warm ook rond de 85 graden

Gpu 79 graden, Zonder iets te doen met pc ( dit geld voor alles )
Cpu 80 graden,
Core 0 tm 4 , allemaal rond de 75 a 80

dit lijkt me niet goed, ik heb trouwens al het koelpasta vernieuwd zonder resultaat,

mvg Henry

Waar check je je temperaturen mee? Dit is namelijk toch wel de uiterste grens van deze processor dacht ik.

:thumb:

maar dat van de koelpasta was denk ik het gene waar hij vooral zo warm van werd maar undervolten kan nooit kwaad tog ?

ik heb net al me koelpasta overal afgehaald mooi schoongemaakt en in het midden van de processor een dotje koelpasta gedrupt en toen me koeler erop , en nu is me temp +/- 60-65 graden ijn windows

Hmm.. Speedfan zat dan wel vrij goed, voor deze ene keer. Alsnog hoog, maar acceptabeler.

Hmm.. Speedfan zat dan wel vrij goed, voor deze ene keer. Alsnog hoog, maar acceptabeler.

ik heb de cpugenie geprobeerd, maar die stopt opeen gegeven moment want de cpu komt op 95 graden en dat is limiet. met de stress test , maybe ander koeler plaatsen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan